In september is mijn keuken geleverd. Na plaatsing bleek de oven defect. De linkerkant is licht verbogen, de binnenkant beschadigt en het apparaat werkt niet. Duidelijk gevalletje van transportschade, lijkt mij.
Na plaatsing (ongeveer 8 dagen na levering van de keuken) heb ik het probleem vermeld. De eerste contacten verliepen nogal horkerig vanuit het keukencallcenter. Ik had binnen 5 dagen moeten melden enzo, eigen schuld dikke bult. Uiteindelijk begreep men dat de schade pas zichtbaar was na plaatsing van de keuken en dat het ding ook gewoon niet werkte, maar men wilde toch wel even iemand langssturen om mijn verhaal over transportschade te checken. De servicetechnicus constateerde vervolgens dat ik gelijk had en alles zou goedkomen. Er werd keurig een bon achtergelaten met de constatering. Natuurlijk heb ik dezelfde dag het callcenter van de Keukenconcurrent gebeld. Men zou de bon afwachten en een nieuwe oven bestellen.
Dit is inmiddels ruim 2 maanden geleden. Ik heb in totaal een keer of 8 contact gezocht met onze vrienden, de wijze van probleemafhandeling is werkelijk tenenkrommend. Bijgaand een opsomming.
- Van de 8 terugbelafspraken is er 1 nagekomen, maar dat was de afspraak met de servicetechnicus, waar mijn keukenvrienden zelf belang bij hadden (o ja, en een voicemailberichtje dat ze later zouden terugbellen).
- De meeste contacten zijn niet geregistreerd, waardoor de persoon die je spreekt volledig in het duister tast over de eerdere afspraken.
- De terugkoppeling van de servicetechnicus is nooit ontvangen, maar niemand bij de Keukenconcurrent bewaakt dit blijkbaar.
- Na het bezoek van de technicus is in elk gesprek beloofd dat er een nieuwe oven wordt besteld, ik heb inmiddels al 5 ovens tegoed
- De meeste medewerkers negeren structureel signalen van teleurstelling, ontevredenheid, boosheid, enz. en tonen nauwelijks bergip.
- Wachttijden liggen vrijwel altijd rond de 25 minuten (het bandje spreekt weliswaar over 6 minuten) waarbij de beller wordt gefetteerd op een wachtmuziekje inclusief een irritante ruis.
Afgelopen vrijdag sprak ik een mevrouw die zowaar begrip toonde en vriendelijk was (ook zij was overigens een eerdere terugbelafspraak niet nagekomen). Zij zou nu toch echt, echt, echt gaan zorgen dat mijn oven vervangen zou worden. Maandag zou ze absoluut terugbellen met het verlossende nieuws.
U raadt het vast wel...............ik zit nog altijd vol spanning naast mijn telefoon.
Wie heeft tips voor mij ???????????????