Als ik zo in showrooms rondkijk lijkt het wel of alle keukens alleen nog wit zijn. Ook in het topice "laat je keuken zien"vrijwel allemaal witte keukens. Dus zo'n grote monstercollectie is eigenlijk geen eens nodig.
Een witte in hoogglans en mat is eigenlijk wel voldoende, nou ja.... vooruit, nog twee erbij, dezelfde in magnolia.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keukenkleuren
Re: Keukenkleuren
Eigenlijk zijn keukens door de jaren heen altijd wit, een lichte wittint of hout(kleur) geweest.
Is lekker neutraal. Net zoals wit!- goed apparaten.
Behalve in de jaren '70. Toen zag je veel gekke kleurtjes en motieven.
Is lekker neutraal. Net zoals wit!- goed apparaten.
Behalve in de jaren '70. Toen zag je veel gekke kleurtjes en motieven.
Laatst gewijzigd door S. op 21 jan 2010 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, het is nu eenmaal redelijk makkelijk om de sfeer van een neutraal witte keuken te veranderen door de kleur van de accessoires te veranderen. Andersom is de sfeer van een felgroene keuken moeilijk te veranderen. Als je een keuken wilt die over 10 jaar nog mee kan qua sfeer en uitstraling, is wit een veilige keuze. En het past bijna overal.
Iets vergelijkbaars heb je trouwens ook bij apparatuur (ovens, afzuigkappen etc.): veel met het neutrale RVS.
Maar het is wel fijn dat het niet állemaal wit is wat de klok slaat. Bij sommige winkels heb je juist veel bijzondere combinaties, juist ook om te prikkelen en je op andere ideeën dan waar je standaard in zit te brengen. Zo ben ik eens bij een Schmidt dealer geweest, die veel bijzondere kleuren en motieven had van niet alleen de frontjes, maar ook van de kasten zelf en van de werkbladen (inclusief bv. een werkblad met een soort bloemetjesmotief). Het kan dus wel, gelukkig!
Iets vergelijkbaars heb je trouwens ook bij apparatuur (ovens, afzuigkappen etc.): veel met het neutrale RVS.
Maar het is wel fijn dat het niet állemaal wit is wat de klok slaat. Bij sommige winkels heb je juist veel bijzondere combinaties, juist ook om te prikkelen en je op andere ideeën dan waar je standaard in zit te brengen. Zo ben ik eens bij een Schmidt dealer geweest, die veel bijzondere kleuren en motieven had van niet alleen de frontjes, maar ook van de kasten zelf en van de werkbladen (inclusief bv. een werkblad met een soort bloemetjesmotief). Het kan dus wel, gelukkig!
ik vind de kleur rood heel mooi in hoogglans en ook zwart vind ik prachtig.Wit is saai.
je stelt wel mooi hout decor, als mogelijkheid, maar dat betekend, dat massief vergeten word. een hout decor kleur is namaak.
Janny
Janny
Ik heb ook een massief wit eiken keuken met een antraciet composiet aanrechtblad. Wit (mat of hoogglans) poets je je suf op (helemaal met drie kleine kinderen). Hoogglans vind ik ook schadegevoelig, even een keer flink tegen het deurtje aan en je zult het altijd blijven zien.