Wij zijn van plan binnenkort een nieuwe keuken te kopen. Vinden de keukenbranche echter bijzonder ondoorzichtig.
Bij keukenpartners hebben we een keuken gezien die we mooi vinden. Bruto komt die uit op zo'n 24000. Met een lopende actie van 50% korting op apparatuur komt het op zo'n 19000.
Als alternatief kan er een krappe 30% korting op de hele keuken gegeven worden, maar dat levert weinig verschil in eindbedrag op. (De ene korting gaat dus ten koste van de andere).
Hoewel we bij keukenpartners plezierig geholpen zijn en ze beslist geen agressieve verkoopstrategie hanteren, vraag ik me toch af hoever zij de brutoprijzen opkrikken en welk kortingspercentage dus redelijk is.
Verder ben ik erg benieuwd in ervaringen van mensen met ALMAT-keukens en keukenpartners als verkoper daarvan.
Vast bedankt voor jullie reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keukenpartners en almat keukens prijzen en ervaringen
Re: Keukenpartners en almat keukens prijzen en ervaringen
De aktie van 50% korting wordt gewoon bij de keukenmeubelen opgeteld. Ik vind 19.000 euro voor een almat keuken een hoop geld. Het is geen slechte keuken,maar zeker geen topkwaliteit.
Ik zou met de tekening nog maar es een paar andere offertes aanvragen.
Rayke
Ik zou met de tekening nog maar es een paar andere offertes aanvragen.
Rayke
Rayke
bedankt voor je antwoord. Moet zeggen dat er ook redelijk wat apparatuut bij zit (bruto zo'n 10.000, maar ook dan blijft de keuken erg veel geld 14000 ! excl. apparatuur).
Enige nadeel is dat hun keukens niet bij andere leveranciers verkocht worden. Dat betekent bij een andere offerte al gauw een (wat) andere keuken. Maar dat kan natuurlijk wel een goede prijsindicatie geven (en mooi genoeg uitvallen)
JeBe
bedankt voor je antwoord. Moet zeggen dat er ook redelijk wat apparatuut bij zit (bruto zo'n 10.000, maar ook dan blijft de keuken erg veel geld 14000 ! excl. apparatuur).
Enige nadeel is dat hun keukens niet bij andere leveranciers verkocht worden. Dat betekent bij een andere offerte al gauw een (wat) andere keuken. Maar dat kan natuurlijk wel een goede prijsindicatie geven (en mooi genoeg uitvallen)
JeBe
Ben laatst wezen kijken. Vond het prettige sfeer. Verder kan ik er nog niet veel van zeggen.
GAst
GAst
Ik ben vorige week bij Almat geweest. Ik kreeg daar 25% fabriekskorting (dus geen 30% ??). Hoewel dit de maximale korting was, kwam de verkoper met het gebruikelijk kulpraatje aanzetten dat zijn baas had gezegd dat hij ons, alleen ons natuurlijk, een waardecheque van € 500 mocht geven.
Ik word daar zo moe van!
Ik word daar zo moe van!
Sinds 3 jaar heb ik een Almat keuken met inbouwapparatuur van Etna. Na een half jaar begon het fineerlaagje aan de bovenkant van diverse kastjes en laadjes los te laten. Ik heb de firma daarop aangeschreven. Hun eerste reactie was dat ik de deurtje etc. niet bij het handvat had geopend, maar aan de deur had getrokken. Nou, nee dus. Er was zelfs een bovenkastje, waarvan de bovenkant losliet en die was toch meer dan twee meter hoog. Uiteindelijk, na veel brieven, hebben ze me 'uit coulance overwegingen' nieuwe deuren en ladefrontjes gestuurd. Omdat er ook een deur bij was voor de koelkast (met geleiderails) en een deur waar de pedaalemmer aan vast zit, heb ik een keukenmonteur gevraagd de boel te plaatsen. De rekening heb ik naar Almat gestuurd en ze hebben hem ook betaald.
Helaas heb ik vorige maand ontdekt dat van diverse deuren (ook die later geleverd zijn) alweer het fineer loslaat. Ik ben me geestelijk aan het voorbereiden om deze slag met Almat weer aan te gaan.
Groetjes.
Helaas heb ik vorige maand ontdekt dat van diverse deuren (ook die later geleverd zijn) alweer het fineer loslaat. Ik ben me geestelijk aan het voorbereiden om deze slag met Almat weer aan te gaan.
Groetjes.
Almat keukens wordt verkocht bij Keuken Partners en bij Vendoplan keukens. Zowel de keukenbedrijven als de fabriek vallen statutair onder de naam Almanova uit Oisterwijk. Het bedrijf kende in de begin jaren 90 haar top. Het was toen een top-bedirjf met heel veel opleidingsfaciliteiten voor hun personeel. De meeste verkopers van toen, zijn nu werkzaam bij andere bedrijven of hebben een eigen zaak opgericht.Verder ben ik erg benieuwd in ervaringen van mensen met ALMAT-keukens en keukenpartners als verkoper daarvan.
Er is ongeveer 2 a 3 jaar geleden een nieuwe directeur aangenomen, de heer Marcel Knibbeler, die zelfs zijn nieuwe eigenaar niet kent! Enkele maanden geleden is de meerderheid van de aandelen verkocht aan een andere partij en de oude eigenaar heeft zxich laten uitschrijven uit KvK.
Als je als directeur niet op de hoogte bent geweest van deze stap, hoe moet je dan op de hoogte zijn van de keukenmarkt?
14.000,- voor kasten is een bruto/bruto prijs. Te hoog voor Almat.
KS