| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten Hacker keuken van Wooning
Klachten Hacker keuken van Wooning
Oei... dit is een lang verhaal geworden..
In Sept 2009 is onze Hacker keuken met frontkleur SM2020 (hoogglans wijnrood) tot volle tevredenheid geplaatst. We waren er tot Oktober 2011 erg blij mee en zeer tevreden over. En ik schrijf bewust "tot Oktober 2011" omdat we toen ongeveer ontdekten dat de onderkant van enkele laden vreemde bobbels begonnen te vertonen. Het begin van alle ellende... Lees en huiver...
Wooning gebeld met de klacht, de Keukenman komt langs, die constateert het probleem en gooit de oorzaak op "indringend vocht vanaf de onderzijde". Na wat heen en weer gekeuvel met ons over hoe dat dan wel gekomen zou zijn vroeg hij nog of we lekkage hadden gehad, wat echter niet het geval is geweest. Hij gooide het later op overmatig nat schoonmaken waardoor druppels aan de onderzijde van de laden bleven hangen met als gevolg binnendringend vocht tot op de kern van het front met uitzetten als gevolg. Mijn vrouw maakt de voorkanten van de fronten schoon met een vochtige glasdoek om strepen op het hoogglans te voorkomen, dus van overmatig vocht kan hier geen sprake zijn.
Na telefonisch overleg met zijn baas (denk ik) kwam hij met de mededeling dat "uit coulance" de aangetaste fronten vervangen zouden worden. Goed nieuws, dachten wij.. Want, enkele weken later werden ons meegedeeld dat de fronten in die kleur niet meer leverbaar waren in de breedte van 80 cm. Ze konden het oplossen door twee fronten van 40 cm aan elkaar te koppelen (!!).
Nu moet ik er even bij vertellen dat wij modern zijn ingericht en we een open keuken hebben. De keuken maakt dus wezenlijk onderdeel uit van de inrichting van onze woonkamer, sterker nog, enkele accessoires hebben we speciaal op dezelfde kleur laten spuiten als de kleur van de keuken (kozijnen, speakers enz enz..). De oplossing van een front in twee delen van 40 cm voor een lade van 80 cm breed leek ons niet welkom, het strakke moderne uiterlijk van de keuken zou dan voor een groot deel verloren gaan. Maar goed, wij zijn de rotste niet en zijn benieuwd hoe een dergelijke oplossing er dan uit zou gaan zien. Wooning kon ons dat niet tonen, dus zijn we accoord dat de Keukenman een voorbeeld zou komen maken op één lade zodat we daarna ons besluit kenbaar konden maken. Je moet eerst zien wat je krijgt, nietwaar?
Nou, geloof het of niet, er kwamen op 21 december 2011 twee man, met twee bussen die geen van beide wisten wat ze kwamen doen en geen van beide had de juiste spullen bij zich om het voorbeeld te maken zoals voorgesteld. "Ja, maar dat ga ik niet maken, dat ziet er niet uit" was als een opmerking van één van hen.. De enige optie die over zou blijven was een andere kleur.. Dus, hun weer weg. "Verwacht dit jaar maar geen reactie meer van Wooning meneer, die gaan straks met de Kerstdagen 14 dagen dicht", zei hij nog in de deuropening.. Ok, hebben we begrip voor, geen probleem.
Maar als je dan half Januari nog niet gebeld bent ga je toch maar weer eens aan de telefoon hangen met de klantenservice. Deze keer maar om de direct leidinggevende gevraagd van de telefoniste. We werden doorverbonden met Monique Arendsen die zich verontschuldigde en de situatie begreep en bla bla bla.. heel begripvol.. "Ik ga U zeker voor 24 Januari terugbellen hoor, dan kom ik met een oplossing. Jaja.., begin Februari maar weer eens gebeld want ik heb nog niks gehoord.. Weer gesproken met de bewuste Monique en wederom excuses en weer een hoop bla bla en wederom een belofte van "Ik bel U voor 8 Februari terug met een oplossing". Het is nu 10 Februari en nog niks gehoord.. Vanmorgen weer gebeld maar Mevr Arendsen was nog niet binnen..
Nu zitten we dus nog steeds met lades die aan de onderkant gebobbeld zijn van het vocht en die niet meer in de kleur SM2020 en 80 cm breed leverbaar zijn.
Een andere optie zou zijn dat alle fronten van de keuken vervangen worden door een andere kleur, maar er is alleen nog maar wit en magnolia en dan zullen wij ook een flinke aderlating moeten doen qua uitstraling van de keuken in onze huiskamer..
Ik denk dat er een fout tijdens het fabricage proces is geweest waardoor de onderzijde van de lades niet goed waterdicht zijn afgesloten waardoor vocht binnen kan dringen, maar probeer die bewering maar eens te bewijzen..
Ik weet het niet meer...
Zijn er meerdere mensen met dit probleem van een Hacker keuken?
In Sept 2009 is onze Hacker keuken met frontkleur SM2020 (hoogglans wijnrood) tot volle tevredenheid geplaatst. We waren er tot Oktober 2011 erg blij mee en zeer tevreden over. En ik schrijf bewust "tot Oktober 2011" omdat we toen ongeveer ontdekten dat de onderkant van enkele laden vreemde bobbels begonnen te vertonen. Het begin van alle ellende... Lees en huiver...
Wooning gebeld met de klacht, de Keukenman komt langs, die constateert het probleem en gooit de oorzaak op "indringend vocht vanaf de onderzijde". Na wat heen en weer gekeuvel met ons over hoe dat dan wel gekomen zou zijn vroeg hij nog of we lekkage hadden gehad, wat echter niet het geval is geweest. Hij gooide het later op overmatig nat schoonmaken waardoor druppels aan de onderzijde van de laden bleven hangen met als gevolg binnendringend vocht tot op de kern van het front met uitzetten als gevolg. Mijn vrouw maakt de voorkanten van de fronten schoon met een vochtige glasdoek om strepen op het hoogglans te voorkomen, dus van overmatig vocht kan hier geen sprake zijn.
Na telefonisch overleg met zijn baas (denk ik) kwam hij met de mededeling dat "uit coulance" de aangetaste fronten vervangen zouden worden. Goed nieuws, dachten wij.. Want, enkele weken later werden ons meegedeeld dat de fronten in die kleur niet meer leverbaar waren in de breedte van 80 cm. Ze konden het oplossen door twee fronten van 40 cm aan elkaar te koppelen (!!).
Nu moet ik er even bij vertellen dat wij modern zijn ingericht en we een open keuken hebben. De keuken maakt dus wezenlijk onderdeel uit van de inrichting van onze woonkamer, sterker nog, enkele accessoires hebben we speciaal op dezelfde kleur laten spuiten als de kleur van de keuken (kozijnen, speakers enz enz..). De oplossing van een front in twee delen van 40 cm voor een lade van 80 cm breed leek ons niet welkom, het strakke moderne uiterlijk van de keuken zou dan voor een groot deel verloren gaan. Maar goed, wij zijn de rotste niet en zijn benieuwd hoe een dergelijke oplossing er dan uit zou gaan zien. Wooning kon ons dat niet tonen, dus zijn we accoord dat de Keukenman een voorbeeld zou komen maken op één lade zodat we daarna ons besluit kenbaar konden maken. Je moet eerst zien wat je krijgt, nietwaar?
Nou, geloof het of niet, er kwamen op 21 december 2011 twee man, met twee bussen die geen van beide wisten wat ze kwamen doen en geen van beide had de juiste spullen bij zich om het voorbeeld te maken zoals voorgesteld. "Ja, maar dat ga ik niet maken, dat ziet er niet uit" was als een opmerking van één van hen.. De enige optie die over zou blijven was een andere kleur.. Dus, hun weer weg. "Verwacht dit jaar maar geen reactie meer van Wooning meneer, die gaan straks met de Kerstdagen 14 dagen dicht", zei hij nog in de deuropening.. Ok, hebben we begrip voor, geen probleem.
Maar als je dan half Januari nog niet gebeld bent ga je toch maar weer eens aan de telefoon hangen met de klantenservice. Deze keer maar om de direct leidinggevende gevraagd van de telefoniste. We werden doorverbonden met Monique Arendsen die zich verontschuldigde en de situatie begreep en bla bla bla.. heel begripvol.. "Ik ga U zeker voor 24 Januari terugbellen hoor, dan kom ik met een oplossing. Jaja.., begin Februari maar weer eens gebeld want ik heb nog niks gehoord.. Weer gesproken met de bewuste Monique en wederom excuses en weer een hoop bla bla en wederom een belofte van "Ik bel U voor 8 Februari terug met een oplossing". Het is nu 10 Februari en nog niks gehoord.. Vanmorgen weer gebeld maar Mevr Arendsen was nog niet binnen..
Nu zitten we dus nog steeds met lades die aan de onderkant gebobbeld zijn van het vocht en die niet meer in de kleur SM2020 en 80 cm breed leverbaar zijn.
Een andere optie zou zijn dat alle fronten van de keuken vervangen worden door een andere kleur, maar er is alleen nog maar wit en magnolia en dan zullen wij ook een flinke aderlating moeten doen qua uitstraling van de keuken in onze huiskamer..
Ik denk dat er een fout tijdens het fabricage proces is geweest waardoor de onderzijde van de lades niet goed waterdicht zijn afgesloten waardoor vocht binnen kan dringen, maar probeer die bewering maar eens te bewijzen..
Ik weet het niet meer...
Zijn er meerdere mensen met dit probleem van een Hacker keuken?
-
werkbladenspecialist
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Al gedacht aan zelf laten spuiten, je geeft aan dat je andere spullen in de kamer dezelfde kleur hebt laten spuiten als de keuken, Wooning frontjes in wit laten leveren en daarna naar de spuiter ermee. (rekening natuurlijk naar Wooning)
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Ja, dat hebben we overwogen maar nog niet met Wooning besproken en gaan we ook zeker doen. De vraag is of het verschil met de overgespoten frontjes acceptabel is ten opzichte van de originele.
Bedankt voor je bijdrage!
Bedankt voor je bijdrage!
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Ik ga hier maar een soort dagboek bijhouden..
Maar vanmiddag weer twee keer aan de telefoon gehangen, eerste keer was ze er nog niet (09:30) en de tweede keer zouden ze het doorgeven, want Mevr Arendsen was "niet op haar plek". Dat accepteerde ik dus niet en ik ben doorverbonden met Charlotte Leis die me te woord stond en eigenlijk vertelde wat ik al wist. "Ja meneer, U accepteert onze oplossing niet". Nee muts, dat lijkt me nogal duidelijk, de oplossen die jullie aandragen is wel een oplossing voor jullie, maar zeker niet voor ons..
Overspuiten in een andere kleur doen ze dus niet. Nu gaan ze me een offerte sturen met prijsopgave voor alle fronten in een andere kleur. Ik heb meteen aangegeven dat ik daar dus niet aan ga bijdragen.. Ben benieuwd.
Word vervolgd..
Maar vanmiddag weer twee keer aan de telefoon gehangen, eerste keer was ze er nog niet (09:30) en de tweede keer zouden ze het doorgeven, want Mevr Arendsen was "niet op haar plek". Dat accepteerde ik dus niet en ik ben doorverbonden met Charlotte Leis die me te woord stond en eigenlijk vertelde wat ik al wist. "Ja meneer, U accepteert onze oplossing niet". Nee muts, dat lijkt me nogal duidelijk, de oplossen die jullie aandragen is wel een oplossing voor jullie, maar zeker niet voor ons..
Overspuiten in een andere kleur doen ze dus niet. Nu gaan ze me een offerte sturen met prijsopgave voor alle fronten in een andere kleur. Ik heb meteen aangegeven dat ik daar dus niet aan ga bijdragen.. Ben benieuwd.
Word vervolgd..
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Ik lees telkens "aan de telefoon", leest men dan geen probleemgevallen.
Ga niet zo vaak bellen, zet het allemaal zwart op wit.
Mail, fax of per post en vraag elke keer om een schriftelijk bevestiging of bevestig zelf het gesprek.
Mond dit uit in een juridisch getouwtrek dan heb je met telefoongesprekken niets op schrift.
Succes.
Ga niet zo vaak bellen, zet het allemaal zwart op wit.
Mail, fax of per post en vraag elke keer om een schriftelijk bevestiging of bevestig zelf het gesprek.
Mond dit uit in een juridisch getouwtrek dan heb je met telefoongesprekken niets op schrift.
Succes.
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Dat probeer ik al vanaf dag 1, maar ik krijg geen E-mailadres..
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
De post bestaat ook nog steeds!
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Dat zou je haast vergeten inderdaad..
-
werkbladenspecialist
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Bij voorkeur aangetekend + gewoon verzenden, aangetekend om zeker te weten dat die brief aankomt en dat het nu menes is, gewoon per post voor het geval men de aangetekende brief weigert, bij een rechtszaak gelooft een rechter de tegenpartij dan niet dat de brief niet is aangekomen.
Vermeld verder altijd een termijn waarbinnen er een reactie moet zijn, anders kunnen ze het weer voor zich uit schuiven.
Vermeld verder altijd een termijn waarbinnen er een reactie moet zijn, anders kunnen ze het weer voor zich uit schuiven.
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Het bovenstaande verhaal krijgt waarschijnlijk een positieve wending!
Aangetekende stukken versturen is vooralsnog niet nodig omdat ik gisteren en vandaag benaderd ben door "De Keukenman" die de te vervangen stukken in het wit gaat bestellen en over laat spuiten in de kleur die we nu hebben..
Word vervolgd!
Aangetekende stukken versturen is vooralsnog niet nodig omdat ik gisteren en vandaag benaderd ben door "De Keukenman" die de te vervangen stukken in het wit gaat bestellen en over laat spuiten in de kleur die we nu hebben..
Word vervolgd!
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Op 9 Maart is een lade-front opgehaald om de juiste kleur te bepalen voor de nieuwe delen..
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Het moet wel heel erg mooi worden, na een maand nog geen enkele reactie van de leverancier/spuiterij.. "U moet niet denken dat er niets gebeurd als U niets van ons hoort" werd me door de telefoon verteld.
Dinsdag maar weer eens bellen..
Dinsdag maar weer eens bellen..
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
Afspraak gemaakt om op 3 Mei alle delen te komen vervangen.
Re: Klachten Hacker keuken van Wooning
De kapotte delen zijn vervangen. Er is keurig werk afgeleverd door de spuiterij, uiteindelijk zijn we goed geholpen.
Alleen jammer dat de reacties pas goed op gang kwamen nadat ik hier mijn eerste bericht had geplaatst. Kennelijk is de invloed van de media (TROS radar bedankt!) van doorslaand succes geweest.
Alleen jammer dat de reacties pas goed op gang kwamen nadat ik hier mijn eerste bericht had geplaatst. Kennelijk is de invloed van de media (TROS radar bedankt!) van doorslaand succes geweest.
