| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Korpus lak of kunststof?
Korpus lak of kunststof?
We willen een keuken kopen en onze voorkeur gaat uit naar Next 125 magnolia wit Lak hoogglans.
De verkoper vertelde dat de korpus altijd in kunststof geleverd wordt.
Ik weet niet of dat waar is en ben benieuwt naar ervaringen hiermee?
De verkoper vertelde dat de korpus altijd in kunststof geleverd wordt.
Ik weet niet of dat waar is en ben benieuwt naar ervaringen hiermee?
Re: Korpus lak of kunststof?
Beste Leyu,
Heeft de verkoper toevallig naar een budget gevraagd en probeert hij daar nu onder te blijven? Tussen lakwerk en kunststof zit een behoorlijk prijsverschil
Een korpus in hoogglans lakwerk mag toch geen probleem zijn? Een beetje merk heeft dit in het assortiment.
MVG
Heeft de verkoper toevallig naar een budget gevraagd en probeert hij daar nu onder te blijven? Tussen lakwerk en kunststof zit een behoorlijk prijsverschil
Een korpus in hoogglans lakwerk mag toch geen probleem zijn? Een beetje merk heeft dit in het assortiment.
MVG
-
zelfstandigste
Beste leyu,
Het is maar hoe je de vraag bedoeld, als je de gehele keuken met een gelakt korpus zou willen uitvoeren lijkt het mij een logisch antwoord dat kunststof standaard is want voor bv. een onderkast tbv inbouwoven en lade een gelakt korpus wenst zou dit zonde van het lakwerk zijn toch!?
Als je de vraag stelt voor een kast waarvan het korpus zichtbaar is als bij een glazen front, kan vrijwel elk merk u dit bieden.
Natuurlijk zijn er merken die, als het uw wens is, wel de gehele keuken met een gelakt korpus uit kunnen voeren maar voor zover ik weet is de Next 125 er hier geen van.
Het is maar hoe je de vraag bedoeld, als je de gehele keuken met een gelakt korpus zou willen uitvoeren lijkt het mij een logisch antwoord dat kunststof standaard is want voor bv. een onderkast tbv inbouwoven en lade een gelakt korpus wenst zou dit zonde van het lakwerk zijn toch!?
Als je de vraag stelt voor een kast waarvan het korpus zichtbaar is als bij een glazen front, kan vrijwel elk merk u dit bieden.
Natuurlijk zijn er merken die, als het uw wens is, wel de gehele keuken met een gelakt korpus uit kunnen voeren maar voor zover ik weet is de Next 125 er hier geen van.
Zichtzijden en fronten met dezelfde afwerking is toch mooier. Hoogglans spuitwerk en hoogglans kunststof combineren geeft toch altijd kleur/tintverschil.Natuurlijk zijn er merken die, als het uw wens is, wel de gehele keuken met een gelakt korpus uit kunnen voeren
Als Next125 die mogelijkheid niet kan bieden raad ik Leyu aan om een Formatdealer te bezoeken. Zelfde constructie en afwerking maar veel meer mogelijkheden.
mvg
Bedankt voor jullie racties.
Tijdens de onderhandelingen over de keuken hebben we besproken dat de keuken frond in lak hoogglans geleverd zal worden.
We hebben het niet specifiek over de korpus gehad.
In de offerte die we gekregen hebben staat beschreven: uitvoering korpus kunststof. Kleur korpus (buiten) kunststof magnolia wit.
Bij navraag hebben we begrepen dat de buitenzijde van de korpus het deel van de korpus is waar de deur op valt. De verkoper vertelde dat het beter is dit deel van de korpus in kunsstof uit te voeren omdat dit beter bestand is tegen beschadigingen.
Is het nu zo dat kunststof beter is tegen stoten dan lak?
Tijdens de onderhandelingen over de keuken hebben we besproken dat de keuken frond in lak hoogglans geleverd zal worden.
We hebben het niet specifiek over de korpus gehad.
In de offerte die we gekregen hebben staat beschreven: uitvoering korpus kunststof. Kleur korpus (buiten) kunststof magnolia wit.
Bij navraag hebben we begrepen dat de buitenzijde van de korpus het deel van de korpus is waar de deur op valt. De verkoper vertelde dat het beter is dit deel van de korpus in kunsstof uit te voeren omdat dit beter bestand is tegen beschadigingen.
Is het nu zo dat kunststof beter is tegen stoten dan lak?
Autolak op metaal blijft beter zitten en is krasvaster dan op de bumpers..
Elke keuken kun je ook laten spuiten, iedere kleur of meerdere kleuren mogelijk, en metallic of mica lak zelfs, of wil je een goedkope keuken in parelmoerlak?
Ook de zijkanten zijn daarmee gedaan, en alles zit er na een goede kunstofprimer nog perfekt op!
Ik heb dus een keuken die niemand heeft in die kleur!
en dat voor een goedkope bouwmarkt keuken van Hornbach!
Elke keuken kun je ook laten spuiten, iedere kleur of meerdere kleuren mogelijk, en metallic of mica lak zelfs, of wil je een goedkope keuken in parelmoerlak?
Ook de zijkanten zijn daarmee gedaan, en alles zit er na een goede kunstofprimer nog perfekt op!
Ik heb dus een keuken die niemand heeft in die kleur!
en dat voor een goedkope bouwmarkt keuken van Hornbach!