LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] korting bij keuken kopen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
lijntje

korting bij keuken kopen

Ongelezen bericht door lijntje »

Ik ben bezig om een keuken te kopen.Bij een leverancier moet ik waarschijnlijk incl apparatuur 9000 Euro gaan betalen.
Dit is voor een nieuwbouwhuis.
Op de apparatuur heb ik dan al 25% korting gekregen.En e.a. is incl aanleggen leidingen/groepenkast extra/en plaatsing.

Vraag als er nu gevraagd wordt incl korting apparatuur 9000 euro,hoeveel kan ik er dan nog bij onderhandelen afkrijgen
Wie heeft hier ervaring mee en zet dit op dit forum?
bvd

Scara

Re: korting bij keuken kopen

Ongelezen bericht door Scara »

Deze vraag is niet te beantwoorden.

Ik denk net zolang totdat de leverancier u vertelt, dat het tijd word om afscheid te nemen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

weer zo,n klant die korting belangrijk vind en later gaat klagen dat de keukenhandel zo ondoorzichtig is.Men maakt het er zelf naar,met het gevraag naar korting.Ga nu gewoon bij je zelf na wat je voor de betreffende keuken over heb en probeer hem daar voor te kopen .Bij de bakker probeer je toch ook geen korting te bedingen.

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Vraag uw leverancier wat korting kost?
He, wat korting kost???

Veel mensen vinden het onderhandelen heel moeilijk of zijn er zelfs bang voor.
Stap op uw leverancier af met de mededeling dat u geen gezeur wilt over de prijs en direct de meest scherpe nettoprijs wilt.
U kunt daar dan ja of nee opzeggen.
U bepaalt dan zelf of u tevreden bent met de prijs.
Dat is voor beide partijen helder.

Wees dan fair : ga dan niet achteraf nog proberen om er nog wat af te krijgen.

je kunt natuurlijk ook gaan "shoppen" . Misschien heb je dan straks 300 euro extra korting elders maar je bent ook 200 euro benzine en 2 vrije zaterdagen kwijt.

Laatste optie is : besteed de onderhandelingfase uit aan een onafhankelijk adviseur. Echter zal die ook een stukje van je "winst" willen hebben.

Succes.
Mr.P.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Zit er brood in Mr P ?? :lol:

verkoper

Ongelezen bericht door verkoper »

Let op..... een aannemer wijst meestal een keukenzaak aan waarbij u de keuken "mag" afnemen. In de meeste gevallen moet de keukenzaak 10 % van de verkoopprijs afdragen aan de aannemer.
De (winst)marge wilt de keukenzaak niet verliezen, en zal de eindprijs van een keukenofferte ongeveer 10 % hoger liggen dan een gelijkwaardige keukenofferte elders.
Voelt u zich ook nooit gedwongen om bij zo'n keukenzaak te kopen, omdat u anders maar de helft van de waarde van de standaard keuken terugkrijgt, het is gewoon een kwestie van uitrekenen wat voor u voordeliger is / of waar u meer voordelen of waarde aan hecht. want ten slotte.... een klein prijsverschil in uw voordeel hoeft niet altijd een slimme aankoop te zijn. ik wens u veel koopplezier toe.

verkoper

Gast

En wat denk je van het feit dat je een projectkeuken in je maag gesplitst krijgt.
Wij hadden standaard een Bruynzeelkeuken in ons nieuwbouwhuis die naar wens aangepast kon worden. Geen slecht merk dus we gingen hem aan onze wensen aanpassen.
Wilde je een andere magnetron? Prima, krijg je voor de standaardmagnetron ietsje geld terug, betaal je voor jouw keuze de volle mep.
Wij kwamen met een aangepaste projectkeuken veel duurder uit dan voor een vergelijkbare keuken bij een andere leverancier.
Onze beslissing viel op het moment dat we spraken over geremde laden en te horen kregen, oh, maar dat zit niet in jullie keuken hoor.
We werden dus afgescheept met een (naar ons gevoel) tweederangskeuken voor een veel te hoge prijs.

Dan maar een keuken na oplevering plaatsen. Dan hebben we tenminste de volledige vrijheid om te kiezen wat we willen.

lijntje

Ik zal even wat duidelijker worden.
Aan apparatuur Pelgrim denk ik zo,n 3600 euro tebesteden.(krijg dan 22% korting hierop)
Er komt standaard een keukenblokje in van 750 euro ,dwz,spoelbak,kraan en drie onderkastjes, die wil ik uitbreiden met daarboven drie kastjes en houtenachterwand.
Verder uitbreiden aan de andere kant ,6 kastjes,houten achterwand houtenblad .
Als ik de standaard keuken ( Bruynzeel) niet neem dan krijg ik 750 euro 'terug'van de aannemer neem ik de standaard keuken wel en breidt deze met hetzelfde materiaal en kleurkeuze uit dan ben ik 9000 euro verschuldigd.Nogmaals de vraag ,wat voor korting zou ik kunnen bedingen.Wie weet hier meer over

adviseur

Ongelezen bericht door adviseur »

Wat is er geoffreerd? hebben ze gezegd dat ze met netto bedragen werken? vraag een gespecificeerde offerte aldaar! Graag wat meer informatie.

Gast

Korting afdwingen ,dat bepaal je zelf,er is geen vaste waarde voor als je het te duur vindt dan neem je ,m toch niet.
Bedenk wel dat vele schrijvers hier de mond vol hebben over garantie en service,maar die vergeten dat garantie en service kunnen worden betaald uit eventuele behaalde winsten,het uitmergelen van prijzen betekend wel dat er dan ook geen service en garantie kan worden verleend,er wordt dan toch ook niets meer verdient !.waarom zou hij dan garantie moeten verlenen,dat gaat dan immers niet meer.

please

Ongelezen bericht door please »

Mag ik deze klant alsjeblieft een keuken verkopen?
Ik geef 99% korting klant! kom je nu bij mij kopen??? please??

dsada

Ongelezen bericht door dsada »

Korting is een sigaar uit eigen doos... alleen snappen de meesten dat niet. Maar ja, niet die zogenaamde korting bedingen betekent dat het keukenbedrijf u tilt voor duizende euros, dus uiteindelijk verandert er niet veel.

pffff

Ongelezen bericht door pffff »

22 % korting op Pelgrim ??
Wat zal de verkoper een lol hebben. Als wij Pelgrim verkopen voor deze
prijs ( En onze lieve Heer behoedde het ) dan zullen wij met zijn
allen de polonaise lopen door de showroom.
Indien ze 37,5 % korting geven halen ze toch nog hun beoogde marge.

M.a.w houd het servicenummer maar alvast bij de hand.
Verwacht er in ieder geval niet te veel van.

Gastig

Ongelezen bericht door Gastig »

Beste Pfff,

Niet iedereen kan zo goed inkopen als jij!
De meeste keukenzaken kunnen niet meer als 25% op Pelgrim geven ZONDER de prijs van de kasten te verhogen.

Dus bij een eerlijke keukenzaak is 22% zeer redelijk.
Keukenzaken met 37% korting op Pelgrim ga ik wantrouwen. Dan komt de marge elders vandaan. Simpele truc, is HVK groot mee geworden, veel korting geven op vergelijkbare items ( de apparaten ) en de prijs verhogen op onvergelijkbare items ( de kastjes ) en gemiddeld weer op de noodzakelijke marge uitkomen.

Eigenlijk de keukenbasics voor een junior verkoper!

S.

Ongelezen bericht door S. »

Pfff schreef:M.a.w houd het servicenummer maar alvast bij de hand.
Verwacht er in ieder geval niet te veel van.
Ik heb ruim 10 jaar een vrijstaand gas/elektro fornuis van Pelgrim gehad, zonder problemen.
Ook Mijn ouders hebben zo'n 10 jaar een keuken met Pelgrim inbouwapparatuur wat probleemloos functioneert.

S.

pffff

Ongelezen bericht door pffff »

tuurlijk, uitzonderingen bevestigen de regel hoor, praat over de
algemene kwaliteit van dit merk en deze is dus niet goed te noemen.

Ooit in een grijs verleden, heb ik zelf een Blue Air vriezer gehad,
deze heeft het ook naar behoren gedaan, maar evengoed zal ik dit
merk nooit aanraden als je toch iets meer te besteden hebt.

Draqu

Ongelezen bericht door Draqu »

Welke merken zou je dan wel aanraden?

lijntje

is atag dan een veel beter merk

wanr is het niet etna-pelgrim-atag????

lijntje

nog even een vraag

is deur op deur plaatsing echt veel beter dan deur op geleiding plaatsing??

Gesloten