Beste Mensen we zitten met een klein dilemma?
Onlangs hebben we een Next125-NL501 gekocht voor onze nieuwe woning die begin volgend jaar wordt opgeleverd.
We dienen nog een keuze te maken of we voor een lak of kunststof versie gaan. In onze familie- vriendenkring raadt iedereen ons aan om te gaan voor de kunststof versie. Dit zou veel beter bestand zijn tegen krassen, deukjes etc.
Vooral als je kinderen hebt.
Nu zegt de verkoper, dat dit allemaal wel meevalt. De lakken van de huidige tijd zijn van een zodanige kwaliteit, dat deze echt wel tegen een stootje kunnen.
Voorkeur gaat uit naar de lak versie. Ziet er veel mooier uit.
We zijn heel benieuwd wat jullie ervaring en mening over dit is?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groet,
Mars
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lak of kunststof?
Re: Lak of kunststof?
De lak kan best tegen een stootje, Tis niet zo dat je met een boog om je keuken heen moet lopen.
Let alleen op dat speelgoedauto's, driewielers e.d. (indien van toepassing in het huis) venijnige scherpe randjes kunnen hebben. En let op met schoonmaak middelen ! niet alle middelen zijn geschikt om op een lakkeuken te gebruiken, ook al staat er Mild op of zo iets.
Een kunststof inderdaad minder fraai dan de gelakte versie, Tis allemaal net wat hoekiger, wat ik persoonlijk niet fijn vind pakken bij de greepschaal. Ook de frontwangen, al je die neemt, zien er in kunststof net wat minder uit.
Maat Tis wel goedkoper.
Let alleen op dat speelgoedauto's, driewielers e.d. (indien van toepassing in het huis) venijnige scherpe randjes kunnen hebben. En let op met schoonmaak middelen ! niet alle middelen zijn geschikt om op een lakkeuken te gebruiken, ook al staat er Mild op of zo iets.
Een kunststof inderdaad minder fraai dan de gelakte versie, Tis allemaal net wat hoekiger, wat ik persoonlijk niet fijn vind pakken bij de greepschaal. Ook de frontwangen, al je die neemt, zien er in kunststof net wat minder uit.
Maat Tis wel goedkoper.
Re: Lak of kunststof?
De lak variant is erg mooi, en is afgewerkt met afgeronde hoeken. Ziet er fraai uit. Wat een bijkomend voordeel van deze lak is, is dat de glans wat intenser is dan bij kunststof. Dit is tevens gelijk een nadeel, een eventuele beschadiging valt wat meer op.
Overigens vind ik persoonlijk de kunststof deur van NExt ook erg mooi afgewerkt (met een kleine facetrand). Verder moet ik Legoleek gelijk geven; zijn er lkeine kinderen met driewielers, speelgoedauto's, of krabbende honden / katten, ga dan voor kunststof. In alle andere gevallen kies lekker voor de lak variant.
Qua prijs zit er bij Next tussen lak en kunststof op de deuren weinig verschil. Waar het verschil wel erg groot word is bij het gebruik van stollen, wangen en zichtzijdes. Word hier veel gebruik van gemaakt in jullie ontwerp, dan kan het qua prijs toch een behoorlijk verschil opleveren.
Overigens vind ik persoonlijk de kunststof deur van NExt ook erg mooi afgewerkt (met een kleine facetrand). Verder moet ik Legoleek gelijk geven; zijn er lkeine kinderen met driewielers, speelgoedauto's, of krabbende honden / katten, ga dan voor kunststof. In alle andere gevallen kies lekker voor de lak variant.
Qua prijs zit er bij Next tussen lak en kunststof op de deuren weinig verschil. Waar het verschil wel erg groot word is bij het gebruik van stollen, wangen en zichtzijdes. Word hier veel gebruik van gemaakt in jullie ontwerp, dan kan het qua prijs toch een behoorlijk verschil opleveren.