LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] loslatende folie Tulp keukens
loslatende folie Tulp keukens
Ik heb 2 jaar geleden een showroomkeuken gekocht voor 20000 euro. De folie van drie deuren komt los en Tulp keukens geeft geen garantie op showroomkeukens. Het is een keuken met een waarde van 54000 euro. Dar mag en kan dit toch niet na 2 jaar? Dit valt toch onder de fabrieksgarantie? Maar Tulp geeft geen enkele service en geeft aan dat ik dan maar nieuwe frontjes moet bestellen want degene die ik heb worden niet meer gemaakt. Complete waanzin om na 2 jaar al nieuwe fronten te moeten kopen. Ik had toch verwacht dat Tulp keukens met een betere oplossing zou komen. Wet iemand een goede oplossing?
En een goede raad van mij: koop nooit bij Tulp keukens een keuken!
En een goede raad van mij: koop nooit bij Tulp keukens een keuken!
Re: loslatende folie Tulp keukens
Wat staat er in de garantievoorwaarden ? Je moet ze aangetekend aansprakelijk stellen voor de schade en je rechtsbijstandverzekering aanschrijven. Een keuken hoort niet na 2 jaar stuk te gaan.
-
- Berichten: 12820
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: loslatende folie Tulp keukens
Wat is de oorzaak van de loslatende folie? Als het verkeerd verlijmd is, dan is de verkoper gewoon aansprakelijk. Maar mocht er door eigen toedoen een beschadiging ingekomen zijn en door vocht (vaatwasserdamp of gelekt water) de folie los laat, dan is het uw eigen verantwoordelijkheid.
De keuken is ouder dan 6 maanden, dan is het aan u om aan te tonen dat dit niet normaal is. Dat het een showroomkeuken is doet daar niets aan af. Tenzij u de keuken al kocht met beschadigde folie.
De keuken is ouder dan 6 maanden, dan is het aan u om aan te tonen dat dit niet normaal is. Dat het een showroomkeuken is doet daar niets aan af. Tenzij u de keuken al kocht met beschadigde folie.
Re: loslatende folie Tulp keukens
Loslaten folie heeft niets (of heel weinig) met het gebruik te maken. Alle foliekeukens krijgen hier op korte of langere termijn mee te maken. Als dit zich bij alle frontjes van uw keuken voordoet en Tulp weigert iets te doen (ze staan kennelijk niet achter hun eigen product, heb het bij Siematic gehad en die gaan hier een stuk proffesioneler/klantvriendelijker mee om) is de gebruikte lijmsoort het probleem en is u niets verwijtbaar.
Vermoed dat er weinig anders opzit (als ze echt niets willen behalve nieuwe frontjes leveren) als juridische hulp te zoeken (of eerst een geschillencomissie in te schakelen als de leverancier hierbij is aangesloten).
Kijk wel even waar u bij koop voor heeft getekend als er inderdaad expliciet vermeld staat dat klant willens en wetens afstand doet van elk recht op garantie en u heeft hiervoor getekend zou nieuw kopen weleens de enige optie kunnen zijn.
Vermoed dat er weinig anders opzit (als ze echt niets willen behalve nieuwe frontjes leveren) als juridische hulp te zoeken (of eerst een geschillencomissie in te schakelen als de leverancier hierbij is aangesloten).
Kijk wel even waar u bij koop voor heeft getekend als er inderdaad expliciet vermeld staat dat klant willens en wetens afstand doet van elk recht op garantie en u heeft hiervoor getekend zou nieuw kopen weleens de enige optie kunnen zijn.
-
- Berichten: 12820
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: loslatende folie Tulp keukens
Gebruik is wel degelijk van invloed op de levensduur. Zo lang de folie er strak omheen zit is er weinig aan de hand. Zodra er beschadigingen in komen kan er vocht en stoom achter komen waardoor de problemen alleen maar erger worden.
-
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: loslatende folie Tulp keukens
Een keuken van 54.000 euro met folie deurtjes? Dan bent u echt geflest. In deze klasse krijg je normaliter houten deuren die gelakt/gespoten/bewerkt zijn maar geen folies.
Maar goed, waarom geen garantie op een showmodel? Dat zou een autodealer moeten proberen.
U heeft gewoon recht op garantie/ een deugdelijk product. Even doorzetten dus bij Tulp.
Maar goed, waarom geen garantie op een showmodel? Dat zou een autodealer moeten proberen.
U heeft gewoon recht op garantie/ een deugdelijk product. Even doorzetten dus bij Tulp.
Re: loslatende folie Tulp keukens
Als er sprake is van beschadiging heb je gelijk. Het probleem bij onze (en flink wat andere keukens zit in de gebruikte lijm die na verloop van tijd (ongeacht invloeden van buitenaf) los begon te laten (google maar eens is al voldoende over gezegd). Had iets te maken met de eisen waaraan de lijm moest voldoen die ervoor zorgden dat de lijm niet geschikt was voor het beoogde gebruik. Bij ons was de keuken 8 maanden oud (witte folie met aluminium randbescherming) en begon het loslaten letterlijk op alle deurtjes. Commentaar van Siematic: bekende klacht, wordt gewoon opgelost (en zo hoort het).Gebruik is wel degelijk van invloed op de levensduur. Zo lang de folie er strak omheen zit is er weinig aan de hand. Zodra er beschadigingen in komen kan er vocht en stoom achter komen waardoor de problemen alleen maar erger worden.
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34
Re: loslatende folie Tulp keukens
wat "justmeagain" zegt!
het maakt niet uit hoeveel een keuken heeft gekost en of het een showrroommodel is (geweest) ja of nee.
Lijkt me sterk dat zij ergens in de aankoopvoorwaarden hebben vermeld dat de garantie op showroommodellen vervalt.
Sowieso heb je dus 20K besteld voor de keuken (maken ze nog winst op he) en daaraan hangt een bepaald verwachtingspatroon, en dat mag je ook verwachten! indien na 2 jaar na aankoop de fgolie loslaat is dat niet jou schuld en kun je daarover bij Tulp reclameren.
maar doe het even "officieel" inderdaad: even aangetekend hen aansprakelijk stellen en een oplossing vragen voor dit issue.
Dan reactie afwachten. Als je niets hoort gewoon brief herhalen, en je toon steeds wijzigen naar "meer boos" enzo.
er staan waarschijnlijk genoeg voorbeelden van brieven op internet. niet opgeven, je hebt gewoon recht op service en een oplossing.
natuurlijk proberen zij dit af te winpelen en het zo te praten naar jou toe dat het je eigen schuld is, maar rechtsmatig raakt dit kant nog wal. Je hebt behoorlijk eat rechten als consument, het enige nadeel in dit soort gevallen is dat je er zelf eerst veel achteraan moet jagen.
Succes.
het maakt niet uit hoeveel een keuken heeft gekost en of het een showrroommodel is (geweest) ja of nee.
Lijkt me sterk dat zij ergens in de aankoopvoorwaarden hebben vermeld dat de garantie op showroommodellen vervalt.
Sowieso heb je dus 20K besteld voor de keuken (maken ze nog winst op he) en daaraan hangt een bepaald verwachtingspatroon, en dat mag je ook verwachten! indien na 2 jaar na aankoop de fgolie loslaat is dat niet jou schuld en kun je daarover bij Tulp reclameren.
maar doe het even "officieel" inderdaad: even aangetekend hen aansprakelijk stellen en een oplossing vragen voor dit issue.
Dan reactie afwachten. Als je niets hoort gewoon brief herhalen, en je toon steeds wijzigen naar "meer boos" enzo.
er staan waarschijnlijk genoeg voorbeelden van brieven op internet. niet opgeven, je hebt gewoon recht op service en een oplossing.
natuurlijk proberen zij dit af te winpelen en het zo te praten naar jou toe dat het je eigen schuld is, maar rechtsmatig raakt dit kant nog wal. Je hebt behoorlijk eat rechten als consument, het enige nadeel in dit soort gevallen is dat je er zelf eerst veel achteraan moet jagen.
Succes.
Re: loslatende folie Tulp keukens
Maak gebruik van je rechtsbijstandsverzekering, Leg hun deze zaak voor en het is niet normaal dat een keuken na 2 jaar problemen gaat geven.
-
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: loslatende folie Tulp keukens
Ik mag hopen dat als je een keuken van 20k kunt aftikken dat je een echte advocaat een brief kunt laten sturen. Geen student bij een RBV die toevallig ook met 13 andere dossiers bezig is.