Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwwoning gekocht welke eind dit jaar opgeleverd wordt. We zijn al een tijdje op zoek naar een mooie SieMatic keuken. Ons budget: 15k.
Ondertussen zijn we er al wel uit watvoor keuken het moet worden. Nu nog de puntjes op de i en... de prijs omlaag krijgen naar 15.000euro.
Wij zijn bij verschillende zaken geweest en onlangs zijn we bij een keukenzaak in Duitsland geweest waar we een prettig gevoel bij hebben. Alleen de vraagprijs bevalt ons nog niet zo.
Ik ben benieuwd wat jullie van de keuken en de prijs vinden. Als onze wensen echt niet reëel zijn i.c.m. ons budget, dan moeten we genoegen nemen met minder.
Dit is `m:
SieMatic SE2002RF, Lak mat, magnolia, standaard grepen
Werkblad: leisteen, montank black
L-vormige keuken
Ene zijde 3905mm, beginnend met 4 hoge kasten (2080mm hoog), 1 voor koelvries, 1 voor oven, 1 voor combioven, 1 gewoon kast
Dan ladekast van 80cm, dan hoekkast, geen carrousel.
Andere zijde 3290mm, dezelfde hoekkast, hier ga je dus ook die hoekkast in, dan nog 2 kasten van 60cm, 1 voor spoelbak met afvalsysteem, 1 voor vaatwasser; dan ladekast van 90cm.
Kook(schier)eiland, 2x 90cm ladekasten, aan de andere zijde 3 ondiepe kasten met vlakke deuren zonder greep.
Apparatuur:
Koevries: Siemens KI 38VA20
Combi: Siemens HB 84K552
Lade: Siemens HW 1405A2
Oven: Siemens HB 33GB550
Vaatwasser: Siemens SX 64M030EU
Gaskookplaat: ATAG 6pits HG9211BA
Afzuigkap: vlakscherm Novy 10900X, we willen liever een plasma van O+F, dit heeft nog een meerprijs van 1820euro, welke hij niet heeft mee genomen in de totaalprijs.
Verder, afvalsysteem, 3 kruidenrekjes en foliehouder.
Prijs: 20150euro
We denken erover de keuken te bestellen zonder de apparatuur. En dat we dan de apparatuur via internet kopen. Ik weet alleen niet of dit veel goedkoper is. Dus we zullen nog een offerte zonder apparatuur aanvragen. Wat zijn jullie ervaringen/ideeën hierover?
Concessies zouden kunnen zijn; een ander (goedkoper) aanrechtblad. Geen foliehouder (al zet dan geen zoden aan de dijk), de ladekast van 80cm veranderen naar gewone kast met dubbele deurtjes van 40cm. Is misschien minder mooi.
We hoeven ook niet perse een koelvries en vaatwasser van Siemens. Maar de keukenboer waar we geweest zijn biedt alleen Siemens, Miele en Atag aan.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties.