| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] noviteiten op keukengebied
noviteiten op keukengebied
Ik heb op dit forum iets gelezen over de beurs MOW in Duitsland.
Zijn er nog interessante noviteiten op keukengebied te melden?
Zijn er nog interessante noviteiten op keukengebied te melden?
Re: noviteiten op keukengebied
Jazeker, ik ben bij Format Keukens geweest in de Focus expo hal. Daar hebben ze een klepkastfront van 270 cm uit 1 stuk. Dat is wel erg breed, stond wel al wat krom. Stand was verder erg klein, hal was erg warm (geen airco) dus gauw weer verder…..sorry Maxx. Dat moet volgende keer echt beter.
Aha beste GWTE,
Toch even geweest. Je was natuurlijk toevallig in de buurt na een bezoek aan je hoofdleverancier Pino
Of zat die hoogblonde 36 jarige mop te navigeren? Ik heb nog op de fluittonen gelet maar blijkbaar hebben de Duitse probleemjongeren wel smaak
Hahaha, zoals zovaak is het niet de grootte die telt, daar weet mop alles van. Dat warme gevoel was het groeiende bewustzijn dat je jarenlang achter de feiten aan hebt gelopen. Waarom jij wel die lekkende geleiders en zij niet.......waarom tobben met standaardmaten terwijl maatwerk zo dichtbij was.
Format gaat een mooie toekomst tegemoet. Dat je moeite hebt met kwaliteit is al langer bekend. Dat hoef je echt niet iedere keer te onderstrepen. Echt jammer dat ik je ben misgelopen....
MVG
Toch even geweest. Je was natuurlijk toevallig in de buurt na een bezoek aan je hoofdleverancier Pino
Hahaha, zoals zovaak is het niet de grootte die telt, daar weet mop alles van. Dat warme gevoel was het groeiende bewustzijn dat je jarenlang achter de feiten aan hebt gelopen. Waarom jij wel die lekkende geleiders en zij niet.......waarom tobben met standaardmaten terwijl maatwerk zo dichtbij was.
Format gaat een mooie toekomst tegemoet. Dat je moeite hebt met kwaliteit is al langer bekend. Dat hoef je echt niet iedere keer te onderstrepen. Echt jammer dat ik je ben misgelopen....
MVG
-
Pfffff
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Pffff,
Het was lekker weer, zo lekker dat het in bij sommige keukenmerken op een sauna leek.
Bij de keukenmerken veel van hetzelfde. Niet veel nieuws met de vorige MOW-editie. Nieuwe kleuren en materialen voor fronten.
Wel veel leuke dingen gezien bij Focus. Franke levert weer een paar nieuwe wasemkappen die er goed uitzien met een goede capaciteit.
Ook het pro-air buizensysteem voor wasemkappen is iets waar we zeker mee gaan werken. Een eerste platte buizensysteem wat minder weerstandgeeft en dus effectiever werkt dan de ronde buizen. Het geluidsnivo van de wasemkap daalt hiermee geweldig.
Daarnaast zie je veel merken spoelbakken, kranen, werkbladen etc in een korte tijd waardoor je een beter beeld krijgt van verschillen tussen de merken.
MVG
Het was lekker weer, zo lekker dat het in bij sommige keukenmerken op een sauna leek.
Bij de keukenmerken veel van hetzelfde. Niet veel nieuws met de vorige MOW-editie. Nieuwe kleuren en materialen voor fronten.
Wel veel leuke dingen gezien bij Focus. Franke levert weer een paar nieuwe wasemkappen die er goed uitzien met een goede capaciteit.
Ook het pro-air buizensysteem voor wasemkappen is iets waar we zeker mee gaan werken. Een eerste platte buizensysteem wat minder weerstandgeeft en dus effectiever werkt dan de ronde buizen. Het geluidsnivo van de wasemkap daalt hiermee geweldig.
Daarnaast zie je veel merken spoelbakken, kranen, werkbladen etc in een korte tijd waardoor je een beter beeld krijgt van verschillen tussen de merken.
MVG
Hallo Maxx,
Kan je dat van die platte buizen uitleggen? Uit de stromingsleer meen ik te weten dat ronde buizen altijd de laagste weerstand hebben voor stromende lucht bij een zelfde doorsnede oppervlak. Maar ik ben geen expert op dat gebied, dus laat ik me graag iets nieuws vertellen.
Kan je dat van die platte buizen uitleggen? Uit de stromingsleer meen ik te weten dat ronde buizen altijd de laagste weerstand hebben voor stromende lucht bij een zelfde doorsnede oppervlak. Maar ik ben geen expert op dat gebied, dus laat ik me graag iets nieuws vertellen.
zoek COMPAIR flow. De firma Naber levert dit systeem.
MVG
MVG
Beste Maxx,Toch even geweest. Je was natuurlijk toevallig in de buurt
Nee hoor was geen toeval, ga elk jaar naar focus en wellman/Alno. Format was me nooit opgevallen, snap nu waarom (geintje). Grappige keukentjes.
naar focus en wellman/Alno
En dan minachtend doen over Format?
O o wat zullen die 400 personeelsleden van Alno die op straat worden gezet het daar niet mee eens zijn. Van 2500 naar 300 medewerkers is niet echt vooruitgang.
Je mag geintjes maken, geeft niets. Je hebt gekeken, zegt me genoeg. Nog bij Allmilmo en Zeyko geweest? Had jammer genoeg geen tijd meer voor.
MVG
Ik doe geen zaken met Wellman en/of Alno maar ga wel altijd even kijken. Ben ook in Holland Haus geweest....das pas saai. Whirlpool is wel interessant aan het worden.....hebben leuk inbouw koffiezettertje voor weinig...zal dus voor vele haalbaar zijn...qua prijs.
-
Pfffff
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hollandhaus was slecht ! Vond Dekker weinig innovatiefs bieden en zeer slecht belicht.
Whirlpool had inderdaad wel een leuke koffiezetter.
Erbi vond ik wel echt verrassend met de composieten werkbladen met print,heel mooi.
Onze vrienden van Next(Schuller) zijn ver met het gebruik van LED verlichting,iets dat me persoonlijk aanspreekt en vele toepassingen zal gaan krijgen.
De Porsche design keuken van Poggenpohl vond ik wat tegenvallen, alhoewel alleen al de naam voor verkopen zal gaan zorgen.....
Whirlpool had inderdaad wel een leuke koffiezetter.
Erbi vond ik wel echt verrassend met de composieten werkbladen met print,heel mooi.
Onze vrienden van Next(Schuller) zijn ver met het gebruik van LED verlichting,iets dat me persoonlijk aanspreekt en vele toepassingen zal gaan krijgen.
De Porsche design keuken van Poggenpohl vond ik wat tegenvallen, alhoewel alleen al de naam voor verkopen zal gaan zorgen.....
-
Adje Viseur
Ik vond Eggersmann erg verrassend, ook Poggen Pohl vond ik mooi.
Schuller , Keller, Rotpunkt, Pronorm, Zeyko en Allmilmo waren interessant om te bekijken.
De vreselijke (schijnbare) trend van die bloemetjesgordijndeuren vond ik echt te erg voor woorden...maar smaken verschillen!!
's avonds nog wat gedronken met Ome Ben, nooit voor hem gewerkt, maar respect voor deze man is die avond toch ontstaan....
Schuller , Keller, Rotpunkt, Pronorm, Zeyko en Allmilmo waren interessant om te bekijken.
De vreselijke (schijnbare) trend van die bloemetjesgordijndeuren vond ik echt te erg voor woorden...maar smaken verschillen!!
's avonds nog wat gedronken met Ome Ben, nooit voor hem gewerkt, maar respect voor deze man is die avond toch ontstaan....
-
Marktkenner
niet veel spectaculairs gezien als je het mij vraagt. hier en daar wat erg brede fronten gezien uit 1 stuk (en dan met 2 laden er achter) en wel wat mooie fronten waarvan houtnerf mooi doorloopt over bijv. 6 deuren (3 meter dus) is mooi, maar als 1 deurtje beschdigd uitgepakt wordt hebben we volgende mij een probleem, want dan zal alles vervangen moeten worden! Bij House of Kitchen ook Erbi gezien ja met de bloemenbladen... sorry, maar dit gaat toch geen toppertje worden denk ik. evenals de kunststof bladen in vele kleuren met bloem motief... je moet er van houden! wat ik wel mooi vond was een stene blad met enorme kiezels erin. Zou natuursteen zijn en gezien bij E+K. Was van Kemie geloof ik. da's pas een mooi stenen blad als je het mij vraagt!
ben ook even bij Alno/Wellman geweest, maar dat gaat snel achteruit. een grote hal vol met Wellman en Pino... daar wordt je niet vrolijk van. Geba ligt ergens apart nu, en Alno heeft een ondergeschikte plaats erin. Maar die hebben natuurlijk een eigen hausmesse.... volgende jaren maar eens overslaan totdat er weer wat nieuws onder de zon is...
ben ook even bij Alno/Wellman geweest, maar dat gaat snel achteruit. een grote hal vol met Wellman en Pino... daar wordt je niet vrolijk van. Geba ligt ergens apart nu, en Alno heeft een ondergeschikte plaats erin. Maar die hebben natuurlijk een eigen hausmesse.... volgende jaren maar eens overslaan totdat er weer wat nieuws onder de zon is...
Dat kiezelblad was van (exclusief in NL) Dekker....
Exclusief in NL bij Dekker?......niet dus.
Leuk om te lezen deze topic. volgende keer de namen bij trosradar op de badge. En dan gezellig aan de bar...
Met die insteek rij ik graag nog een keer naar Duitsland om dat nog eens te mogen meemaken.
Succes allen.
Met die insteek rij ik graag nog een keer naar Duitsland om dat nog eens te mogen meemaken.
Succes allen.
Ben jij ook geweest dan.....dit jaar?
Ik, neen. Maar volgende keer een groepsuitje
( blijf tenslotte gewoon een klant en de showroom bij Maxx was meer dan voldoende
Maar als je vrouw mee gaat en de rest ook meldt ik mij graag aan.
Maar als je vrouw mee gaat en de rest ook meldt ik mij graag aan.