LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderhandelings strategie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KeukenNoNo

Onderhandelings strategie

Ongelezen bericht door KeukenNoNo »

Wat is nou de beste manier om het handjekoeklap spelletje bij een keukenboer te spelen, anders gezegd:

Op de bodem uit te komen?

De bodem is niet het bedrag waarbij de keukenboer geen marge draait, iedereen moet aan het einde van de dag eten. Natuurlijk moet ook de keukenverkoper marge maken, maar volgens mij is er vaak meer wisselgeld dan dat er teruggegeven wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.

:P

Gast

Re: Onderhandelings strategie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap het..... :D

Volgens mij is het antwoord; de zaak waar je een goed gevoel bij hebt.
Kan voor iedereen verschillend zijn, maar als je de behandeling krijgt zoals beschreven in onderstaande bericht zit je m.i. goed.
Geplaatst op 08 Dec 2004 10:03 door positief
-----------------------------------------------------------------------------
Na alle negatieve ervaringen met keukenboeren hier eens een positieve:

Wij hebben onlangs een keuken aangeschaft bij een klein keukenzaakje in Middelburg.
De eigenaar werkt alleen vanuit een soort loodsje in een verzamelgebouw. Hij heeft maar 5 keukens opgesteld staan en in 1e instantie dachten we: wegwezen, hier valt niks te zien, maar de eigenaar bood ons koffie aan en we hebben daar even zitten praten.
Uiteindelijk bood hij aan een ontwerp voor ons te maken (met de hand want een computerprogramma vond hij te duur) zonder verplichtingen wat we accepteerden.
3 uur later gingen we weg met een ontwerp voor onze keuken.
De eigenaar zei dat we ons rustig moesten orienteren en als we de keuken van onze dromen hadden gevonden en daar offerte voor hadden laten maken, we nog eens terug moesten komen.

Vervolgens hebben we in 3 weken tijd nog eens 6 zaken bezocht en zijn ons rot geschrokken van de arrogantie, het pushen en de hoge prijzen.
Uiteindelijk zijn we naar het 1e bedrijfje teruggegaan en hoewel de eigenaar de gewenste keuken niet had staan, had hij wel een vergelijkbaar deurtje.
Op basis hiervan heeft hij een offerte gemaakt die we 2 dagen later thuisgestuurd kregen, netjes ingebonden in een mapje, mét alle prijzen erbij.
We waren aangenaam verrast want hij was de eerste die alle prijzen openlijk aan ons toestuurde, een verzorgde offerte afgaf én bovendien nog 1500 euro goedkoper was dan de goedkoopste van de overige 6 keukenzaken!
We zijn teruggegaan en weer nam de eigenaar alle tijd voor ons.
Hij is niet aangesloten bij het CBW omdat dat volgens hem een 'wassen neus' is.
Toen we vroegen hoe het met de aanbetaling zat zei hij dat aanbetaling niet nodig was. Wél verlangde hij een bankgarantie van ons.
Dit vonden we een redelijk alternatief en we besloten onze keuken daar te kopen.
De levertijd was 8 weken en inmiddels is onze keuken geplaatst.
Alles klopte, behalve de draairichting van 1 van de bovenkasten.
Deze werd na 3 weken vervangen door de (door hem ingehuurde) monteur.
Het resultaat is fantastisch!
2 dagen nadat de keuken was afgewerkt stond de eigenaar op de stoep met een bos bloemen Hij heeft de keuken gecontroleerd en ons voor akkoord laten tekenen.

U begrijpt: NIETS DAN LOF VOOR DEZE MAN!
Je leest het al......geen handjeklap.

Mijn advies; de tijd nemen voor oriëntatie en tijdig afstand nemen wanneer je het idee hebt gedwongen te worden tot het nemen van een besluit.

S.

KeukenNoNo

Enig idee waar je terecht kan in en om hoofddorp voor een keuken, waarbij handjeklap enzo niet toegepast wordt?

opperp.

Ongelezen bericht door opperp. »

als je een goed advies omtrend keuken offertes wil moet je een kijken op www.keukenofferte-vergelijk.nl

dit is een site met allemaal goede tips over het aankopen van een keuken..... en niet een site waar keuken verkopers roepen bij die moet je niet zijn.....die zijn slecht.....bla bla bla....

geloof nooit in als u vandaag een keuze maakt doe ik nog wat met de prijs.....vraag altijd de offerte mee. als je een auto gaat kopen krijg je toch ook zwart op wit of er wel of niet leren bekleding en sport velgen bij zitten. je wil als klant toch thuis ff met elkaar praten of dit juist werkelijk de keuken is die je wilt....

als je geen handje klap wil moet je dit gewoon aangeven aan de verkoper en dat je er in iedergeval een paar nachten over wil slapen en dat je meerdere gaat vergelijken maar niet perse op prijs gaat kopen....let maar eens op dat de juiste zaken je een goede nette offerte zullen maken en dan gewoon beslissen waar je gevoel het beste is.

KeukenNoNo

de link doet het niet, ligt dat aan mij?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, de link werkt niet. Denk dat degene die hem plaatste geprobeerd heeft een bepaalde pagina binnen een site te linken.

Goede keukenzaken regio Hoofddorp ken ik niet, maar wil duidelijk maken dat je het beste kunt kiezen voor de zaak/verkoper die rustig en serieus naar je wensen luistert.
Wanneer je op welke wijze dan ook onder druk wordt gezet of de verkoper wil geen afzonderlijke prijzen noemen weet je dat je fout zit.
Wat ik hier ook veel lees is dat je beter geen budget kunt noemen, maar dit lijkt mij onzin. Wanneer een verkoper open en eerlijk is over prijzen dan kun je dit zelf bewaken en kan het noemen van een budget juist nuttig zijn. Dan kies je tenminste niet iets uit wat later te duur blijkt te zijn, want dat ziet er vaak mooier uit, toch :wink:

Zou mooi zijn als iedere klant zo zou handelen, dan moeten ze de verkoopstrategie herzien.
Succes,

S.

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

Misschien is het verstandig als u bij de keukenadviseur aan tafel schuift deze te melden dat u dat onderhandelen achterwege wilt laten en dat u direct een laagste prijs wenst zonder direct te hoeven beslissen.
Houdt wel een termijn van bijvoorbeeld 4 weken vast want de keukenleverancier mag ook van u verwachten dat er een beslissing volgt.

Als keukenadviseur draai ik het verhaal meestal om. Elke klant krijgt van mij direct de prijs die hij moet betalen. Elk artikel wordt gespecificeerd met de prijs erbij. Er wordt altijd gemeld dat de genoemde eindprijs DE prijs is en dat de klant daar ja of nee tegen mag zeggen.

Mijn inziens werkt dit uitstekend en halen een hoop mensen opgelucht adem want ik denk dat 75% (minimaal) opziet tegen het "handjeklappen".

Lijkt me wel leuk van de collega's nu eens te horen hoe jullie werkwijze is.

Mr.P.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Ook wij noemen direct de prijs, onderhandelen mag altijd.
Maar verder dan bv een gratis weegschaal gaan we niet.
Wordt ook direct bij het eerste gesprek duidelijk gemeld.
Een budget horen we uiteraard graag, is zonde van de tijd van beiden kanten als er een offerte word uitgebracht die qua prijs gelijk kansloos is.
3D tekeningen en fotorealistische tekeningen worden in de regel niet meegegeven, evenals gespecificeerde offertes.
Prijzen daarentegen zijn inzichtelijk.

Klant moet graag met ons in zee gaan en wij met de klant.
Handjeklap hoort op de veemarkt in Leeuwarden thuis

Gesloten