LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onze keukenofferte prijs reeel?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Roxykeukentje

Onze keukenofferte prijs reeel?

Ongelezen bericht door Roxykeukentje »

Hallo,

Wij krijgen een nieuwbouwhuis en moeten een nieuwe keuken uitzoeken. Satink in Zwolle zit bij ons project aangesloten dus daar eerst geweest voor een offerte.
Onze keuken is zo ingedeeld dat er tegen de wand aan de linkerkant alleen onderkasten staan met kook- en spoelgedeelte en vaatwasser. En tegen de wand aan de andere kant staan 4 hoge kasten met een combimagnetron en een oven en de koelvriescombinatie.

Kasten zijn van Salvani Zera FM/XG Greeploos kunststof front rondom naadloos afgewerkt in frontkleur.
Totaalprijs van de kasten is 4300 euro.

Linkerkant:
Het geheel aan de linkerkant is 3.20 meter lang. Opstelling is als volgt: vaatwasser, kast onder gootsteen (60 cm) dan 2 kasten met beide 2 grote lades (90 cm breed).

Vaatwasser AEG F54030VI0 - 500 euro
Pelgrim Afzuigkap (schuine) RSK860RVS met randafzuiging 80 cm - 560 euro
Zanussi inductiekookplaat ZEI8740BBA met 4 kookzones en tiptoets schuifbediening - 649 euro

Werkblad (wit) van composiet van Erbi Quartz - Easystone 13mm massief 60 cm diep met 10 cm tegelplint inclusief vierkante spoelbak van Lavanto (onderbouw spoelbak) - 1750 euro
Kraan van Dekker de Lavanto Galaxy RVS look - 235 euro

Totaal 3694 euro

Rechterkant:
4 hoge kasten van 2.20 m hoog.
Zanussi Koelvriescombinatie ZBB29430SA - 450 euro
AEG combimagnetron MCC3881E-M met touch bediening - 780 euro
AEG multi heteluchtoven KE7415001M met touch bediening - 955 euro

Onder de ovens zitten lades de rest zijn gewone kasten.

Totaal 2185 euro

We kunnen deze keuken krijgen voor 9800 euro (incl. montage). We krijgen nog 3800 euro terug van onze bouwer dus netto betalen we 6000 euro. Vraag is of deze prijs reeel is? Hij begon op ruim 12.000 euro en uiteindelijk er nog wat af gekregen (maar ook doordat we andere vaatwasser hebben genomen). Zou er nog veel van deze prijs af kunnen of is dit een realistische prijs voor een dergelijke keuken? We hebben gesproken met de bedrijfsleider en die zei (natuurlijk...) dat hij al onder de marge zat. Wij willen nog wel naar een andere zaak om een vergelijking te maken. De apparaten heb ik al op internet opgezocht en die hebben ze vrij scherp geprijsd.

Heeft iemand ervaring met het keukenmerk Salvani? Is dit een goed merk? En wat zijn ervaringen met composiet werkbladen? Omdat het een wit werkblad is moeten er uiteraard geen vlekken in kunnen komen, volgens hem was dit materiaal daar uitermate voor geschikt (in tegenstelling tot bv graniet).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Roxykeukentje

Re: Onze keukenofferte prijs reeel?

Niemand een reactie hierop?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Boven aan de site staat een handige zoekfunctie zouden meer mensen eens moeten gebruiken.

Toets daarin salvani kunt u een aantal reacties lezen .

gr Henk

Roxykeukentje

henk51 schreef:Boven aan de site staat een handige zoekfunctie zouden meer mensen eens moeten gebruiken.

Toets daarin salvani kunt u een aantal reacties lezen .

gr Henk
Dat is precies wat ik gedaan heb voor ik mijn topic plaatste maar nergens is iets te lezen of het merk Salvani een goed merk is. Alleen dat het waarschijnlijk uit de fabriek van Rotpunkt komt. Ik dacht, misschien zijn er mensen die hier antwoord op hebben vandaar dat ik die vraag nog eens stel.

Marktkenner

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Ik vind het wat aan de hoge kant, en zou er nog wat af trachten te pingelen.
De kasten zijn sowieso te duur. het blad is ook wat aan de hoge kant nog.
Qua apparatuur heb je ook geen topspul, dus da's ook te duur.
Ik zou zeker de koelkast en kookplaat van een beter merk adviseren. (bijv. Bosch of Siemens?)
dan kun je daar toch net wat langer mee vooruit. Kijk eens wat de prijzen van de types doen op vergelijkingsites bijvoorbeeld...
Dus: als ik het moest doen zou ik OF nog afpingelen (kan zeker nog wel) OF trachten voor hetzelfde geld betere apparatuur te krijgen.... Daarnaast zegt je gevoel waarschijnlijk ook nog wel iets.
Als het op een gegeven moment goed voelt, moet je je er ook bij kunnen neerleggen!
Succes!

Roxykeukentje

Nog naar 2 andere keukenzaken geweest en die gaven allebei aan een dergelijke keuken niet te kunnen bieden voor die prijs. Of we hadden moeten inleveren op bv. het werkblad (kunststof ipv composiet) of 1 oven minder etc. Dat wilden we niet en aangezien Satink onze wensen wel voor deze prijs kon realiseren hebben we de keuken dus uiteindelijk daar gekocht.

Gesloten