Ovens op gas zijn een stuk zeldzamer dan electrische, lijkt het wel. Wat ik tot nu toe gevonden heb in 90 cm losse fornuizen:
- Etna en Smeg, bruikbare ovens, maar ze hebben in de kookplaat een wokbrander in het midden, en dat vind ik niks.
- Borreti heeft een mooie, maar Borreti's hebben geen sudderbrander in de kookplaat.
- Viking. Dat is hem, helemaal perfect! Kan ik alleen niet betalen.
Is er nog meer keus? Of moet ik toch maar naar een fornuis met een electrische oven gaan kijken?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oven op gas
-
Zelfstandige
Re: Oven op gas
Dat er niemand reageert?
Awel........een gasoven is enkel verstandig als je er mee overweg kunt gaan, vlees en broodproducten zullen beter bereid kunnen worden omdat bij de ontbranding van gas veel vocht vrij komt. U bent specifiek op zoek naar een gas-oven dus ga ik er van uit dat u hiermee kunt werken.
Etna een voordelig fornuis
Smeg zeer goed simpelweg omdat er in italië nog veel met gas gewerkt wordt, maar inderdaad op de brede fornuizen wok in 't midden! enkel de 60cm links voor.
Boretti heeft dan wel geen sudderbrander, maar wist u dat de branders heel eenvoudig zijn af te stellen? kan u de kleinste brander minimaliseren! en ook deze komen uit italië.
M-system heeft ook enkele voordelige mogelijkheden voor gasovens, met de wokbrander links voor!
Inderdaad met AGA of viking begeeft u zich in een heel ander prijssegment! Misschien heeft het eens nut om bij de "professionele" afdeling van enkele merken te kijken (bv Zanussi / electrolux )in een goed restaurant hoort namelijk een gasoven thuis.
Hopende u hiermede iets geholpen te hebben...............
groeten Zelfstandige
Awel........een gasoven is enkel verstandig als je er mee overweg kunt gaan, vlees en broodproducten zullen beter bereid kunnen worden omdat bij de ontbranding van gas veel vocht vrij komt. U bent specifiek op zoek naar een gas-oven dus ga ik er van uit dat u hiermee kunt werken.
Etna een voordelig fornuis
Smeg zeer goed simpelweg omdat er in italië nog veel met gas gewerkt wordt, maar inderdaad op de brede fornuizen wok in 't midden! enkel de 60cm links voor.
Boretti heeft dan wel geen sudderbrander, maar wist u dat de branders heel eenvoudig zijn af te stellen? kan u de kleinste brander minimaliseren! en ook deze komen uit italië.
M-system heeft ook enkele voordelige mogelijkheden voor gasovens, met de wokbrander links voor!
Inderdaad met AGA of viking begeeft u zich in een heel ander prijssegment! Misschien heeft het eens nut om bij de "professionele" afdeling van enkele merken te kijken (bv Zanussi / electrolux )in een goed restaurant hoort namelijk een gasoven thuis.
Hopende u hiermede iets geholpen te hebben...............
groeten Zelfstandige
-
keukenvakman
Misschien is de Oranier gas onder glas kookplaat in combinatie met de gasoven iets voor u.
Bedankt voor de tips. Ik heb nog nooit iets anders dan een gasoven gehad, dus ik weet niet beter. Op dit ogenblik een antiek fornuis en daar komen heerlijke gerechten uit! Als ik eens bij mijn ouders of zo met een electrische moet werken vind ik dat maar een raar ding. Maar alles went, naar men zegt.
Dat van die afstelling van het Boretti fornuis vind ik wel weer een hoopgevend bericht.
Dat van die afstelling van het Boretti fornuis vind ik wel weer een hoopgevend bericht.