| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijsverschillen apparatuur
Prijsverschillen apparatuur
Kan het kloppen dat wannneer je alles van Bauknecht neemt of alles van Siemens een prijsverschil ziet van 3000,-
DUs oven, magnetron, Vaatwasser, afzuigkap, Gaskookplaat, Koffie machine
Alleen die koffiemachine staat in de Siemens catalogus als advies voor 2800,-!!!!!
Das tog niet normaal. Zeg 30% korting betaal je nog 2000,-
Terwijl Bauknecht hem aanbied voor advies 2119,- met een hogere korting. Scheelt zo'n 1000,- alleen al voor een koffie machine.
Kan het zijn dat keukenwinkels het oude type aanbieden.
Was vanmiddag bij ASto in rotterdam waar ik zeer te spreken ben over de ontwikkelingen en hij melde mij dat alleen de nieuwste apparaten in de keukens gaan. Wel een flinke prijskaart als je kijkt dat de app denk ik al op 8000 uitkomen met mijn zelfberekende korting.
DUs oven, magnetron, Vaatwasser, afzuigkap, Gaskookplaat, Koffie machine
Alleen die koffiemachine staat in de Siemens catalogus als advies voor 2800,-!!!!!
Das tog niet normaal. Zeg 30% korting betaal je nog 2000,-
Terwijl Bauknecht hem aanbied voor advies 2119,- met een hogere korting. Scheelt zo'n 1000,- alleen al voor een koffie machine.
Kan het zijn dat keukenwinkels het oude type aanbieden.
Was vanmiddag bij ASto in rotterdam waar ik zeer te spreken ben over de ontwikkelingen en hij melde mij dat alleen de nieuwste apparaten in de keukens gaan. Wel een flinke prijskaart als je kijkt dat de app denk ik al op 8000 uitkomen met mijn zelfberekende korting.
-
zelfstandigste
Re: Prijsverschillen apparatuur
Geen gewauwel over korting......Siemens TK76K572 voor € 1450,-- en het oude model de TK68E571 kan bij de "voorraadhandelaren" voor minder dan € 1000,-- weg......
Bauknecht kan wel meer minder kosten, maar bent u per definitie niet beter af.
Bauknecht kan wel meer minder kosten, maar bent u per definitie niet beter af.
De ene oven van siemens kost 600 euro en de andere 1800 euro dus het enen type is de andere niet.leverancier krijg je het gratis en bij de andere met korting, je betaalt het toch zelf , en siemens is over het algemeen toch iets betrouwbaarder , voelt iets degelijker aan.
Laatst gewijzigd door pfffff op 29 jan 2009 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
janjansssen
Reken er wel op dat er minimaal 50% van de prijs af gaat, dan scheelt het vaak slechts enkele honderden euro's.
Laatst gewijzigd door pfffff op 29 jan 2009 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ja ok. Maar de marge bij siemens ligt op denk ik 35% en bauknecht wat hoger. Als ik de adviesprijzen uit het laatste boek van siemens haal en die vergelijk met internet dan ligt de prijs gem 45% lager. Zal dit bij de dealer tog niet minder dan 35% liggen?
Hallo Suyker,
Misschien is het een optie om de apparatuur op internet te bestellen. Je moet er dan wel rekening me houden dat de keukenmonteur het misschien niet in wil bouwen. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld minder kortingkrijgt op je kasten. Bespreek het eens met je keukenadviseur, misschien geeft hij je dan een betere korting om toch de hele keuken aan je te verkopen. Het kan in elk geval geen kwaad om te weten wat de door jou gekozen spullen op internet kosten.
Succes!
Mini7
Misschien is het een optie om de apparatuur op internet te bestellen. Je moet er dan wel rekening me houden dat de keukenmonteur het misschien niet in wil bouwen. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld minder kortingkrijgt op je kasten. Bespreek het eens met je keukenadviseur, misschien geeft hij je dan een betere korting om toch de hele keuken aan je te verkopen. Het kan in elk geval geen kwaad om te weten wat de door jou gekozen spullen op internet kosten.
Succes!
Mini7
Tsja, een Volkswagen is ook veel duurder dan een Dacia. Ook als je twee auto's met op papier min of meer dezelfde specificaties neemt, bijvoorbeeld een Sandero en een Polo met de zelfde motorprestaties, is de Volkswagen nog minstens de helft duurder dan de Dacia.
Maar dat zegt nog niet dat beide auto's in het dagelijks gebruik even goed bevallen. Zo is het ook bij keukenapparatuur. Het is dan aan jou, als koper, om te bekijken of je liever de goedkopere apparatuur wilt, waarbij je wellicht voor het zelfde geld meer 'opties' kunt krijgen, of de duurdere apparatuur.
Maar dat zegt nog niet dat beide auto's in het dagelijks gebruik even goed bevallen. Zo is het ook bij keukenapparatuur. Het is dan aan jou, als koper, om te bekijken of je liever de goedkopere apparatuur wilt, waarbij je wellicht voor het zelfde geld meer 'opties' kunt krijgen, of de duurdere apparatuur.