| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reele prijs ?
-
mallebabbe
reele prijs ?
Hallo,
Wij hebben zojuist de offerte ontvangen voor onze droomkeuken. Eigenlijk geen offerte maar een prijsopgave. Er is nog niets gespecificeerd. Dus voor wij een vervolgafspraak maken zou ik graag willen weten wat een reele prijs is.
Onze apparatuur bestaat uit:
siemens: vriezer + koelkast
miele: vaatwasser, stoomoven,oven,koffieautomaat, 2x domino inductie, domino grill
Berbel afzuigkap 120 cm
quooker combi 3.0 +
Adviesprijs app: +/- € 31.000
De keuken bestaat uit een eiland van 3.2 bij 1.2 m met 11 lades
achter het eiland een kastenwand van 4.2m lang en 2.15m hoog. Hierin zijn koeling en ovens ingebouwd. Achter de fronten nog 17 lades.
Het werkblad is van composiet 13mm. De fronten zijn (hoogglans) gelakt MDF en greeploos.
De keuken wordt aangeboden voor € 38.000 incl plaatsen. De internetprijs voor de app is +/- € 18.000, dus voor de rest rekenen ze € 20.000 .
Bvd, Guus
Wij hebben zojuist de offerte ontvangen voor onze droomkeuken. Eigenlijk geen offerte maar een prijsopgave. Er is nog niets gespecificeerd. Dus voor wij een vervolgafspraak maken zou ik graag willen weten wat een reele prijs is.
Onze apparatuur bestaat uit:
siemens: vriezer + koelkast
miele: vaatwasser, stoomoven,oven,koffieautomaat, 2x domino inductie, domino grill
Berbel afzuigkap 120 cm
quooker combi 3.0 +
Adviesprijs app: +/- € 31.000
De keuken bestaat uit een eiland van 3.2 bij 1.2 m met 11 lades
achter het eiland een kastenwand van 4.2m lang en 2.15m hoog. Hierin zijn koeling en ovens ingebouwd. Achter de fronten nog 17 lades.
Het werkblad is van composiet 13mm. De fronten zijn (hoogglans) gelakt MDF en greeploos.
De keuken wordt aangeboden voor € 38.000 incl plaatsen. De internetprijs voor de app is +/- € 18.000, dus voor de rest rekenen ze € 20.000 .
Bvd, Guus
Re: reele prijs ?
Heb je misschien ook een merk of type van de keuken? Er kan nl. nogal een prijsverschil zitten tussen een budgetmerk en, ik noem maar wat, een merk als poggenpohl.
De goedkoopste prijs die je op internet voor de apparatuur vindt kun je overigens niet een op een omrekenen naar een prijs die de winkel voor de apparatuur rekent. Ik denk dat een reële prijs bij een normale winkel wel een paar duizend euro hoger ligt. Dan hou je dus nog zo tussen de 15 en 20 duizend over voor de rest. Lijkt mij een beetje aan de hoge kant, maar als je een goed merk zou hebben (wat ik bij deze apparatuur wel verwacht), hoeft het niet heel raar te zijn.
De goedkoopste prijs die je op internet voor de apparatuur vindt kun je overigens niet een op een omrekenen naar een prijs die de winkel voor de apparatuur rekent. Ik denk dat een reële prijs bij een normale winkel wel een paar duizend euro hoger ligt. Dan hou je dus nog zo tussen de 15 en 20 duizend over voor de rest. Lijkt mij een beetje aan de hoge kant, maar als je een goed merk zou hebben (wat ik bij deze apparatuur wel verwacht), hoeft het niet heel raar te zijn.
-
stofzuigertje
Ik zou ook liever een offerte met aparte bedragen zien in plaats van totaal...
Wat kost die Stoomoven?
Als je het los ziet kunt U overwegen iets weg te laten, nu niet.
Superkeuken is een erg goedkope aanbieder die nauwelijks Miele heeft maar laat een zeer lage prijs zien.
Een ontwerp naar www.keukenloods.nl waar ze gelijkwaardige kasten en wel alle apparaten tegen normale netto prijzen kunnen tonen is ook een oplossing.
Daar geven ze de prijs per apparaat dus ander merk of type kan daar wel...
Verder nog een mogelijkheid is IKEA,
Deze verkoopt goede kasten onder eigen merk maar meeste is afkomstig uit Rational fabrieken...
De apparaten mag je daar kopen of elders.
Een klus bedrijf of keuken plaatser kan ook in opdracht de plaatsing verzorgen.
Dus Kasten, Apparaten en Plaatsen kunt U ook als 3 opdrachten verdelen.
Zelfs meerdere leveranciers van apparatuur is mogelijk.
Wat kost die Stoomoven?
Als je het los ziet kunt U overwegen iets weg te laten, nu niet.
Superkeuken is een erg goedkope aanbieder die nauwelijks Miele heeft maar laat een zeer lage prijs zien.
Een ontwerp naar www.keukenloods.nl waar ze gelijkwaardige kasten en wel alle apparaten tegen normale netto prijzen kunnen tonen is ook een oplossing.
Daar geven ze de prijs per apparaat dus ander merk of type kan daar wel...
Deze verkoopt goede kasten onder eigen merk maar meeste is afkomstig uit Rational fabrieken...
Een klus bedrijf of keuken plaatser kan ook in opdracht de plaatsing verzorgen.
Dus Kasten, Apparaten en Plaatsen kunt U ook als 3 opdrachten verdelen.
Zelfs meerdere leveranciers van apparatuur is mogelijk.
-
mallebabbe
@ kweenie,
Dank voor je reactie. Dit bedrijf maakt de keukens zelf. Dus geen merkkeuken. We zijn helemaal weg van de Bulthaup B3, echter ik denk dat gezien de hoeveelheid kasten, omvang eiland en apparatuurlijst ons budget nogal overschreden zal worden. Aan de apparatuur willen we eigenlijk geen concessies doen. Daarom de keuze iets in die stijl te laten maken.
Overigens krijgen we de apparatuur tegen inkoopprijs, dus bij een gespecificeerde offerte moet dan duidelijk worden dat de keuken voor rond de 20.000 euro gemaakt en geplaatst wordt. Dit lijkt mij idd te hoog
Wellicht verstandig om toch nog eens met Bulthaup te praten?
Dank voor je reactie. Dit bedrijf maakt de keukens zelf. Dus geen merkkeuken. We zijn helemaal weg van de Bulthaup B3, echter ik denk dat gezien de hoeveelheid kasten, omvang eiland en apparatuurlijst ons budget nogal overschreden zal worden. Aan de apparatuur willen we eigenlijk geen concessies doen. Daarom de keuze iets in die stijl te laten maken.
Overigens krijgen we de apparatuur tegen inkoopprijs, dus bij een gespecificeerde offerte moet dan duidelijk worden dat de keuken voor rond de 20.000 euro gemaakt en geplaatst wordt. Dit lijkt mij idd te hoog
Wellicht verstandig om toch nog eens met Bulthaup te praten?
-
mallebabbe
@ stofzuigertje,
De apparatuur krijgen we als het goed is tegen inkoopprijs. Ik neem aan dat dat niet veel verschilt met de internetprijzen zo her en der. De apparatuur willen we graag zo houden. Om binnen het budget ( zo'n 30k ) te blijven dachten we voordeliger uit te zijn door geen merkkeuken te nemen. Alles is strak, maatwerk is overbodig want allles past er met de standaardmaten in. Het is alleen dat we 20.000 voor kasten/lades met gladde mdf frontjes nogal ruim vinden.
De apparatuur krijgen we als het goed is tegen inkoopprijs. Ik neem aan dat dat niet veel verschilt met de internetprijzen zo her en der. De apparatuur willen we graag zo houden. Om binnen het budget ( zo'n 30k ) te blijven dachten we voordeliger uit te zijn door geen merkkeuken te nemen. Alles is strak, maatwerk is overbodig want allles past er met de standaardmaten in. Het is alleen dat we 20.000 voor kasten/lades met gladde mdf frontjes nogal ruim vinden.
Beste Mallebabbe,
Ik zou toch eens een offerte opvragen bij een merkdealer als ik dit zo lees.
Het werkblad van het eiland zal trouwens een naad krijgen. Composiet is vaak niet langer te leveren dan 304cm. De dikte van 13mm maakt het nodig om een kast te hebben met een dichte bovenkant OF een extra versteviging in de bovenkant van de kast.
Veel laden betekent wel een hogere prijs. Als je al 18.000 kwijt bent voor de apparatuur en het werkblad is zo'n 3.000 dan blijft er niet veel meer over voor het kastenwerk als 30.000 het budget is.
Vraag om een volledig uitgespecificeerde offerte. Dat mag je toch wel verwachten voor dit bedrag.
MVG
Ik zou toch eens een offerte opvragen bij een merkdealer als ik dit zo lees.
Het werkblad van het eiland zal trouwens een naad krijgen. Composiet is vaak niet langer te leveren dan 304cm. De dikte van 13mm maakt het nodig om een kast te hebben met een dichte bovenkant OF een extra versteviging in de bovenkant van de kast.
Veel laden betekent wel een hogere prijs. Als je al 18.000 kwijt bent voor de apparatuur en het werkblad is zo'n 3.000 dan blijft er niet veel meer over voor het kastenwerk als 30.000 het budget is.
Vraag om een volledig uitgespecificeerde offerte. Dat mag je toch wel verwachten voor dit bedrag.
MVG
Ja, ok.... de Ikea kasten zijn superkwaliteit en de rest komt bij Rational vandaan. Dus Rational is minder dan Ikea..... ik verwacht morgen een keldering van de waarde van het Rationalaandeel na deze gedurfde uitspraak. Honderden mensen worden ontslagen en de fabriek kan sluiten. Net nu we een klein beetje herstel zien in de mondiale financiele markten gooit Stofzuigertje er een bom onder. Kan ik morgen weer mijn spaarcenten naar een andere bank brengen. Stofzuiger, je wordt bedankt....
Gekkigheid natuurlijk. Maar zo zie ik ook de berichten van sommigen die werkelijk iedereen naar beneden trekken naar hun eigen budget. Echt waar, waar de 1 bij 6000,= begint te stuiteren geeft een ander zonder aarzeling 40.000,= uit aan een keuken. So be it!
Vraag: ik vind een Bulthaup mooi en heb 30k budget.....
Antwoord Stofzuiger: Ja, je moet naar Superkeukens. Lijkt in geen velden of wegen op wat je zoekt maar het is goedkoop. Oooh, u bent ook nog slechtziend!! Nou dan is Ikea helemaal the Bomb want dat is wereld spul voor mensen die nog geen keuken herkennen al zouden ze erover struikelen! Als u dan helemaal gratis wilt gaan dan kunt u graaien in de vuilcontainer achter de plaatselijke Ikea-vestiging want daar kunt u de Rational-kasten vinden.
Natuurlijk is het allemaal goed bedoeld maar het is soms goed als de handrem erop gaat. Anders glij je van Stofzuiger snel af naar Kruimeldief
MVG
Ik denk dat een gelakte B3 inderdaad wat te hoog gegrepen is, maar misschien dat je met de 'voordeligste' uitvoering wel rond de 20.000 uitkomt. En de voordeligste B3 is natuurlijk nog wel een stuk mooier dan, pak 'm beet, de duurste Ikea... En wellicht vind je die uitvoering juist ook wel erg mooi? Een nadeel is wel dat de Bulthaup dealer je apparatuur niet tegen inkoopsprijs kan leveren. Dus misschien dat de apparatuur daar wel een paar 1000 duurder is dan de goedkoopste internetwinkels. Maar je kunt allicht kijken wat hij te zeggen heeft, en dan daarna nog de afweging maken of je iets aan je wensen of budget wilt sleutelen. Of dat het toch erg onhaalbaar is.