LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retrokaders

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DikkeBertha

Retrokaders

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Je hebt keukens waarbij deuren en laden in de kast verzonken zijn. Dit wordt al naar gelang het merk ook wel aangeduid met retro, retrokaders, verticale en horizontale stollen, landhuisstijl etc. Schroder heeft dit, Format heeft dit en Tristar heeft dit. Welke merken hebben dit nog meer?

zelfstandigste

Re: Retrokaders

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Eggersmann - Tinello - Beda - Clive Christian - JvD - en vele andere kleine meubelmakers.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

vele andere kleine meubelmakers
ik dus ook

Sjoerd15

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

österfield, en bij de meeste keukenmerken kun je iets gelijkend creeren met stollen en wangen...

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

bij de meeste keukenmerken kun je iets gelijkend creeren met stollen en wangen...
Met heel veel verbeelding dan............lijkt nergens naar. Al die naden...

Sjoerd15

kwestie van smaak...
en alhoewel ik me er ook wel eens aan waag, blijkt vaak genoeg dat er echt niet over te twisten valt (had een keuken in de showroom staan met stollen en wangen, trok redelijk veel aandacht in positieve zin...)

GWTE

trok redelijk veel aandacht in positieve zin.
Maar niet bij de liefhebbers...wed ik! :lol:

Sjoerd15

het stond naast de Osterfields, zelfde publiek keek er naar en had er interesse voor...
En wat is een liefhebber? het gaat om een zekere uitstraling die men wenst... als men die uitstraling wenst, s men dan een liefhebber? of zijn er heel specifieke eisen waar men aan moet voldoen volgens jou?

Het blijft draaien om smaak, of JIJ het nou mooi vindt of niet, de klanten krijgen het thuis, en zij moeten het mooi vinden...

GWTE

Een Skoda lijkt wellicht op een VW.......maar is het niet... :wink:

Sjoerd15

scherp opgemerkt, maar ik snap de relevantie t.a.v. het onderwerp niet...

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Met de "retrokaders" wordt hier bedoeld de fronten die "ogenschijnlijk" IN de kast vallen terwijl deze normalerzwijze OP de kast sluit.

Als je met stollen gaat werken kan dit best leuk staan maar heb je nog niet de echte klassieker want daar valt ook een ladefront tussen het lijstwerk in. En DAT is nou het verschil tussen een fabrikant die dit in het programma heeft en een "samengesteld" retro-uiterlijk.

Ofwel het verschil tussen een audi en een skoda (moest het toch even "overbieden", GWTE! :wink: )

Sjoerd15

Dat is duidelijk, en betwist ik ook niet. Ik heb ook gezegd dat er iets gelijkends is te creeren, niet hetzelfde...
Maar goed, we dwalen af, en ik geloof dat de vragen van de topicstarter zijn beantwoord.

GWTE

moest het toch even "overbieden", GWTE!
Geen probleem........zijn wij het ook een keer eens.... :lol: morgen kan het weer helemaal anders zijn. :wink:

Gesloten