LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rotpunkt versus Nobilia

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Verstandig shoppen

Rotpunkt versus Nobilia

Ongelezen bericht door Verstandig shoppen »

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe greeploze keuken. De keuze is gevallen op hoogglans wit gelakte frontjes, een stenen blad en AEG of Siemens apparatuur. In mijn prijscategorie houd ik nu uiteindelijk 2 keukenmerken over:
- Rotpunkt Crown Power HL
- Nobilia Line N
Het prijsverschil tussen beide keukens is ongeveer 400 euro, waarbij de Rotpunkt met een granieten werkblad wordt geleverd en de Nobilia met een composieten werkblad.

Bij een aantal keukenzaken wordt de Nobilia als basisuitvoering aangeboden en de Rotpunkt als een luxere uitvoering. In de laatste zaak die ik heb bezocht wordt juist Nobilia weer hoger aangeschreven. Het verschil zou hem zitten in de kwaliteit van de panelen waarvan de kasten gemaakt zijn, bij Nobilia zou sprake zijn van een hogere persing van de houtvezels, wat ten goede moet komen van de laadvermogens van bijvoorbeeld de lades en de stevigheid van bijvoorbeeld de bevestiging van de geleiders.

Ik hoor graag van de experts hier of de greeploos gelakte Nobilia keuken van betere kwaliteit is dan de greeploos gelakte Rotpunkt keuken.

encore

Re: Rotpunkt versus Nobilia

Ongelezen bericht door encore »

Jemig, ik lees hier in dit stukje forum over en over hetzelfde verhaaltje. Met hetzelfde vraagje.

frontjes frontjes frontjes en ja mensen..het is inderdaad gewoon SPAANPLAAT en geen HDF. Sterker nog, ze plakken er tegenwoordig ook nog HDF-fineer op, hoe schandalig wil je het hebben?

Koop wat je wil kopen, het service gedeelte is hetgeen de meerwaarde is. En hopelijk heb je dat nooit nodig.

Peer de Schuimer

Re: Rotpunkt versus Nobilia

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

HDF = High Density Fiberboard
MDF = Medium Density Fiberboard

Het enige verschil tussen beide is de dichtheid. HDF is drukvaster, sterker,...
Wat encore neerzet moet je maar met een korrel zout nemen.
Frontjes zijn van HDF-MDF of massief hout.
Die goedkope keukens van rond de 1200 euro zijn van spaanplaat maar
die worden meestal voor kleine kantoortjes of kantines gebruikt.
Sterker nog HDF fineer bestaat niet HDF wordt wel gebruikt om fotoprint
van diverse houtsoorten op te maken of als ondergrond voor fineer.

Gesloten