LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schroder keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Piet73

Schroder keuken

Ongelezen bericht door Piet73 »

Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht. In het huis wordt geen keuken opgeleverd. De aannemer heeft wel afspraken gemaakt met Schefferkeukens in Zelhem. We zijn daar langst geweest, hele mooie zaak en netjes geholpen. We hebben een offerte gekregen van een Schroder keuken. Ik kan via google alleen deze site vinden http://www.schroeder-kuechen.de/ , maar verder helemaal niks. Ik wil graag meer weten over Schroder keuken.

We hebben een keuken uitgezocht met allemaal Siemens apparatuur: Universeel oven HB 210510, Magnetron Hf 26056, Inductie kookplaat EH 787501, Schouwwasemkap LC 46955, Koelkast KI 24L440, Vaatwasser SE 64M350.

We hebben verder een Royal Stone werkblad uitgekozen.

De prijs van de offerte incl. montage is ongeveer 14.000 euro

Nu wil ik graag de postieve en negatieve (als die er zijn) reacties horen, van wat wij hebben uitgezocht en we waar we verder op moeten letten.

Alvast bedankt

Piet

piet74

Re: Schroder keuken

Ongelezen bericht door piet74 »

www.schroeder-kuechen.de = schröder Küchen, zo schrijven duitsers vrijwel altijd de o en u umlaut in websites...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Op zich niks mis met een schröder keuken zolang je maar geen foliefront neemt. Doe je dat toch neem dan hitteschildjes naast je oven.

Kijk ook naar aletrnatieven, bijvoorbeeld Horst of zo.

piet73

Ongelezen bericht door piet73 »

Ik begrijp uit je tekst dat een foliefront snel beschadigd? en wat is dan een beter alternatief voor een foliefront?
Nog bedankt voor de snelle reactie.

Groeten Piet

Mr P.

Ongelezen bericht door Mr P. »

Foliefronten zijn er in diverse kwaliteiten.

Folie is een dunne laag materiaal die met behulp van warmte om de deur heen wordt getrokken. Vergelijk het maar met een soort krimpfolie (niet letterlijk).
Door de warmte-afgifte van een oven kan bij een goedkopere folie van de naast gelegen deuren de folie loslaten.
Bij vrijwel elke foliesoort (dun ok dik) kan de folie bruin verkleuren door de warmte.

Alternatief :
- vlakke deur, voorzien van melamine toplaag, basis spaanplaat, afgewerkt met bijvoorbeeld dikkantmateriaal (acrylaat), melamine of houten randlijsten.
- mdf front, voorzien van een laklaag, kan ook beschadigen, maar is bij te tippen of over te spuiten.
- massief hout, al dan niet blank, gebeitst of gelakt.

De eerste is wat goedkoper, de mfd lak wat duurder en massief hout meestal de hoogste prijsklassen.

Succes.
Mr.P.

Piet73

Ongelezen bericht door Piet73 »

Wij zijn vandaag in Nordhorn geweest bij Ekelhoff. Mooie zaak en goed geholpen. We hebben daar een offerte gehad van een Contur keuken (nooit van gehoord) de prijs is ook ongeveer 14.000 euro met ook Siemens apparatuur. We hebben wel een aantal aanpassingen gedaan in de apparatuur (een oven met meer mogelijkheden en een afzuigkap met 2 motoren).
Wat is kwalitatief een betere keuken, een Schroder of een Contur.

Groeten Peter

Klaasje

Ongelezen bericht door Klaasje »

Hoi Piet,

Ga voor de grap eens kijken op de site van veiligkopen.nl. Jij wil graag Siemens apparatuur. Moet je kijken wat het daar kost, die apparaten van jou. Vast een stuk minder dan bij de keukenzaak.

Heb zelf daar ook apparatuur besteld en alles is keurig geleverd. Alles klopte. Gewoon betalen bij levering.

En voor alle *****'s die nu reageren van: reclame maken, je werkt daar zeker, etc... Nee dus, ben gewoon een klant geweest!

piet73

Ongelezen bericht door piet73 »

We zijn toch voor de Schroder keuken gegaan uit Zelhem, wel een aantal kleine aanpassingen gedaan.
Ekelhoff was ongeveer 1000 euro goedkoper, maar dan moest ik een aantal dingen zelf regelen.
Dit was mij wel 1000 euro waard, want als ons huis wordt opgeleverd krijg het druk zat.

Bedankt voor de reacties

Piet

Gesloten