LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Service Praxis Nihil
Service Praxis Nihil
4,5 jaar geleden keukenkraan gekocht bij de praxis met 5 jaar garantie.
nu na al die jaren lekt het kraan en kraan draait door, dus werkt niet naar behoren.
kraan losgemaakt en naar de Praxis gebracht met het probleem, daar werd mij verteld dat ik de kraan niet hoefde te brengen maar alleen de klacht brengen, maar voorheen moest ik wel het apparaat brengen.
balie medewerker kon klacht niet oplossen, collega bij gehaald en deze kon het ook niet maar zei wel alles door te geven aan de manager en die zou alles regelen en mij maandag weer bellen en dat hij dan gaat kijken of het bedrijf die kan maken of dat ik een andere kraan krijg of eventueel mijn geld terug.
hele week gewacht en uiteindelijk heb ik vrijdag zelf gebeld maar de manager was al naar huis maar zondag zou ik zeker gebeld word want hij was er mee bezig en wachten op antwoord van het bedrijf, nee dus, dus ik zondag bellen en blijkt dat de manager van niets wist en hij dacht dat hij mij een week later moest bellen, vreemd eerst niets weten en daarna moest hij me na een week bellen.
oké zondag verteld hij mij dat ik zelf de kraan moest open maken en alles wat kapot is zelf maken en niet met de klachten moest komen en dus dat hij niets voor me kan doen, ik vroeg aan hem dat als ik zelf alles moet open maken en as het kraan kapot gaat wie dan de schuld heeft, ik kreeg doodleuk te horen dat ik dan zelf schuldig ben.
ook kwam hij met het antwoord dat zijn collega's niet wisten hoe te handelen en geen valse beloftes moesten geven.
dus een kraan of iets kopen met garantie betekend dat er geen garantie is bij de praxis, mocht er iets gebeuren dan zelf repareren.
Heeeeel erg slecht van de service.
nu na al die jaren lekt het kraan en kraan draait door, dus werkt niet naar behoren.
kraan losgemaakt en naar de Praxis gebracht met het probleem, daar werd mij verteld dat ik de kraan niet hoefde te brengen maar alleen de klacht brengen, maar voorheen moest ik wel het apparaat brengen.
balie medewerker kon klacht niet oplossen, collega bij gehaald en deze kon het ook niet maar zei wel alles door te geven aan de manager en die zou alles regelen en mij maandag weer bellen en dat hij dan gaat kijken of het bedrijf die kan maken of dat ik een andere kraan krijg of eventueel mijn geld terug.
hele week gewacht en uiteindelijk heb ik vrijdag zelf gebeld maar de manager was al naar huis maar zondag zou ik zeker gebeld word want hij was er mee bezig en wachten op antwoord van het bedrijf, nee dus, dus ik zondag bellen en blijkt dat de manager van niets wist en hij dacht dat hij mij een week later moest bellen, vreemd eerst niets weten en daarna moest hij me na een week bellen.
oké zondag verteld hij mij dat ik zelf de kraan moest open maken en alles wat kapot is zelf maken en niet met de klachten moest komen en dus dat hij niets voor me kan doen, ik vroeg aan hem dat als ik zelf alles moet open maken en as het kraan kapot gaat wie dan de schuld heeft, ik kreeg doodleuk te horen dat ik dan zelf schuldig ben.
ook kwam hij met het antwoord dat zijn collega's niet wisten hoe te handelen en geen valse beloftes moesten geven.
dus een kraan of iets kopen met garantie betekend dat er geen garantie is bij de praxis, mocht er iets gebeuren dan zelf repareren.
Heeeeel erg slecht van de service.
Re: Service Praxis Nihil
Praxis Verheeskade Den Haag
Re: Service Praxis Nihil
Een rubbertje van een kraan vervangen valt niet onder de garantie.
Re: Service Praxis Nihil
Ik twijfel of dit onder de garantie gaat vallen:
https://www.praxis.nl/voordemakers/garantievoorwaarden/
Succes met uw claim.
https://www.praxis.nl/voordemakers/garantievoorwaarden/
Een lekkende kraan na 4,5 jaar valt mijns inziens onder slijtage, rubbertje versleten. Dan het doordraaien zal mijns inziens veroorzaakt zijn door het gebrek aan onderhoud. Een lekkende kraan met teveel kracht dichtdraaien kan doordraaien van de kraan veroorzaken.Uitsluitingen
Deze garantie geldt niet voor: (a) slijtage, corrosie, verkleuring en veroudering ten gevolge van normaal gebruik en normale opslag; (b) schade ten gevolge van verkeerd en/of onoordeelkundig onderhoud; (c) schade die wordt veroorzaakt aan het product door externe oorzaken zoals brand, water, damp, vloeistof, ijs, verkeerde toepassing, vallen, verwaarlozing, verkeerd gebruik (waaronder mede begrepen het gebruik in strijd met de door Maxeda DIY B.V. gegeven instructies) of misbruik; (d) op verbruiksartikelen en vervangbare onderdelen waaronder accu’s (1 jaar garantie) en batterijen.
Succes met uw claim.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Service Praxis Nihil
Ik denk inderdaad dat het issue vooral is dat er niet goed gecommuniceerd is, niet dat er ten onrechte geen garantie zou zijn verleend.
Re: Service Praxis Nihil
Doordraaien van kraan lijkt meer aan de hand dan rubbertje versleten.
Begrijp Praxis niet dat ze zo moeilijk doen, een binnenwerk kost toch geen kapitalen.
U zou een klacht in kunnen dienen bij het hoofdkantoor, hoe die filiaalmanager u behandeld slaat nergens op.
Begrijp Praxis niet dat ze zo moeilijk doen, een binnenwerk kost toch geen kapitalen.
U zou een klacht in kunnen dienen bij het hoofdkantoor, hoe die filiaalmanager u behandeld slaat nergens op.
Re: Service Praxis Nihil
dat zondermeer, maar het lastige is dat de 6 maand inmiddels al 4 jaar voorbij zijn waarbij de klant geen bewijs hoeft aan te leveren. En een doordraaiende kraan is op zich een vrij logisch gevolg van een lomp strak dichtgedraaide kraan, die zo lomp strak dichtgedraaid is omdat de kraan lekte door een te laat vervangen rubbertje.
Re: Service Praxis Nihil
De kraan zal toch geen 4 jaar lang strak dichtgedraaid zijn en het binnenwerk wordt meestal van een koperlegering gemaakt wat niet zo slijtvast is.
Waar heeft Praxis het eigenlijk over, €15 verkoopprijs voor een binnenwerk?
Re: Service Praxis Nihil
Waarom zou iemand dat eerst niet doen en later wel? Als iemand "een zware hand heeft", is het aannemelijker dat dat juist wél al die tijd gebeurd is.Kolibrie schreef: ↑27 jan 2020 10:13De kraan zal toch geen 4 jaar lang strak dichtgedraaid zijn
Idem voor TS.
berndv
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Service Praxis Nihil
Merk & type kraan, dat is handiger dan welke vestiging.
is het een merk product of huismerk?
Een draaiknop krachtig dicht draaien of 1 greep open en dicht rammen overleven ze niet, wel een oudere met Reuma
die altijd rustig aan doet.
U heeft garantie op productie fouten dus bij openen zien ze of en wat de oorzaak zou zijn, mits je die nog open kreeg want
vaak zitten ze zo vast dat een nieuwe binnen kant geven vaak een gebroken huis opleverde!
is het een merk product of huismerk?
Een draaiknop krachtig dicht draaien of 1 greep open en dicht rammen overleven ze niet, wel een oudere met Reuma
die altijd rustig aan doet.
U heeft garantie op productie fouten dus bij openen zien ze of en wat de oorzaak zou zijn, mits je die nog open kreeg want
vaak zitten ze zo vast dat een nieuwe binnen kant geven vaak een gebroken huis opleverde!
Re: Service Praxis Nihil
Er wordt gesproken over een versleten rubbertje maar het kan evengoed een binnenwerk zijn met keramische schijven en gaan lekken door kalkafzetting.