LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Siemens stoomoven
Siemens stoomoven
vier jaar geleden keuken gekocht bij keukenmaxx apparatuur van Siemens met vijf jaar garantie. Na jaar gaat warmhoudlade roesten onder stoomoven. Deze wordt vervangen. Na jaar gebeurd dit weer weer gemeld en nu ook vocht in de kast onder beide apparaten waardoor naden gaan wijken. Nu een jaar verder vijf monteurs geweest waarvan de laatste heeft geconstateerd dat hij lekt krijg ik te horen dat het mijn eigen schuld is. Hij lekt niet ik doe hem te vaak open tijdens het bereiden ( twee tot drie keer om er producten bij te zetten die een kortere stoomtijd nodig hebben) tijdens de twee workshops die we hebben gevolgd voor deze stoomoven kon dat wel bij mij niet. De afhandeling is nu 450 euro voor de kast, nieuwe warmhoudlade die helaas dan niet past bij de lade die ernaast zit en aan de stoomoven doen ze niets want keukenmaxx is het eens met het oordeel van Siemens. Het ligt aan mij.
-
Re: Siemens stoomoven
hallo,
Bij normaal gebruik zou het niet mogen gebeuren. Je zou mogen verwachten dat de keukenleverancier rekening houdt met de eigenschappen van het apparaat. Bij normaal gebruik mag je er namelijk van uitgaan dat het blijft functioneren en de ombouw zo ontworpen is dat die geschikt is voor normaal gebruik. Hoe jullie hem gebruikt hebben weet ik niet. Hebben jullie volgens gebruiksaanwijzing gebruik gemaakt van de stoomoven, dan zou je wel een punt kunnen hebben. Maar of openen tijdens het programma daar instaat weet ik niet.
Als overige opmerking, hete stoom is funest voor de keuken. wat jij als probleem hebt zie je ook vaak bij vaatwassers.
groetjes
Bij normaal gebruik zou het niet mogen gebeuren. Je zou mogen verwachten dat de keukenleverancier rekening houdt met de eigenschappen van het apparaat. Bij normaal gebruik mag je er namelijk van uitgaan dat het blijft functioneren en de ombouw zo ontworpen is dat die geschikt is voor normaal gebruik. Hoe jullie hem gebruikt hebben weet ik niet. Hebben jullie volgens gebruiksaanwijzing gebruik gemaakt van de stoomoven, dan zou je wel een punt kunnen hebben. Maar of openen tijdens het programma daar instaat weet ik niet.
Als overige opmerking, hete stoom is funest voor de keuken. wat jij als probleem hebt zie je ook vaak bij vaatwassers.
groetjes
Re: Siemens stoomoven
Bij vaatwassers zit vaak een metalen plaat die boven de vaatwasser gemonteerd moet worden om de stoom / het vocht tegen te houden. De stoom/condens slaat dan neer op deze plaat als de deur open gaat.Als overige opmerking, hete stoom is funest voor de keuken. wat jij als probleem hebt zie je ook vaak bij vaatwassers.