Bij mijn huishoudelijke hulp is bijna 1 maand geleden een nieuwe keuken geplaatst die te groot is, loopt voorbij een deur. Deze was ingemeten door het bedrijf dat deze keuken geleverd en geplaatst heeft. De keuken is reeds volledig betaald. Bedrijf belooft langs te komen en het op te lossen, maar er komt niemand en ze horen verder niets, ook niet na herhaaldelijk zelf contact te hebben opgenomen. Wat kun je doen in zo'n geval?
Keukenbedrijf heeft inmiddels contact opgenomen met klant en gezegd het probleem op te gaan lossen. Afwachten wat dit oplevert.
Met dank voor alle adviezen tot nu toe. Wordt vervolgd.
BEDRIJF HEEFT TE GROTE ONDERDELEN VERWIJDERD EN DE JUISTE GEPLAATST, probleem is dus opgelost.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te grote keuken geplaatst, bedrijf laat niets van zich horen
Te grote keuken geplaatst, bedrijf laat niets van zich horen
Laatst gewijzigd door Hasevoet op 24 jan 2018 15:59, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34
Re: Te grote keuken geplaatst, bedrijf laat niets van zich horen
Je zult moeten aanhouden. Dagelijks bellen en mailen. Langsgaan helpt ook. Eisen stellen, schriftelijk en dossier opbouwen.
Hoe lagen de afspraken vooraf? hoeveel is de keuken "te groot"? foto's e.d. maken en als je er niet uitkomt rechtsbijstand inschakelen, of TROS radar zelf!
Hoe lagen de afspraken vooraf? hoeveel is de keuken "te groot"? foto's e.d. maken en als je er niet uitkomt rechtsbijstand inschakelen, of TROS radar zelf!
Re: Te grote keuken geplaatst, bedrijf laat niets van zich horen
Veel winkels zijn aangesloten bij CBW, dan kun je naar geschillencommissie.
Al valt te twijfelen over de schuldvraag. Zonder enig verstand van keukens had zelf opgemeten kunnen worden dat iets niet past.
Al valt te twijfelen over de schuldvraag. Zonder enig verstand van keukens had zelf opgemeten kunnen worden dat iets niet past.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Te grote keuken geplaatst, bedrijf laat niets van zich horen
In zo'n geval stuurt u een klachtenbrief naar de verkopende partij warbij u ze in gebreke stelt en stelt u een termijn om het probleem op te lossen. Reageren ze niet, dan kunt u druk uitoefenen door de zaak op diverse consumenten sites onder de aandacht te brengen, echter dan moet u wel de naam van de verkopende partij vermelden waarbij u alles meldt zoals het gegaan is (pas altijd op voor smaad).Hasevoet schreef:Bij mijn huishoudelijke hulp is bijna 1 maand geleden een nieuwe keuken geplaatst die te groot is, loopt voorbij een deur. Deze was ingemeten door het bedrijf dat deze keuken geleverd en geplaatst heeft. De keuken is reeds volledig betaald. Bedrijf belooft langs te komen en het op te lossen, maar er komt niemand en ze horen verder niets, ook niet na herhaaldelijk zelf contact te hebben opgenomen. Wat kun je doen in zo'n geval?
Lossen ze het nog steeds niet op, dan kunt u kijken of ze aangesloten zijn bij een klachtencommisie. Zijn ze dat, dan kunt u daar de klacht indienen. Zijn ze dat niet, dan zal u uw rechtsbijstands verzekering in moeten schakelen of als u die niet heeft, naar het juridisch loket (vraag eerst naar de kosten) moeten gaan om te kijken of die iets voor u kunnen bereiken door de verkopende partij aan te schrijven. Vaak is de eerste juridische brief voldoende om een inhoudelijke reactie te krijgen.
Reageren ze dan nog steeds niet, dan rest er niets anders dan een gang naar de rechter. Bij voorkeur via de rechtsbijstand, maar als u die niet heeft, dan via het juridisch loket of als u genoeg financiele draagkracht heeft, naar een advocaat (let op, de kosten worden niet altijd volldig vergoed ook al wint u de zaak). Vindt u het financiele risico van een rechtzaak te groot in verholuding tot de verwachtte opbrengst, dan rest er niets anders dan erin te berusten en nimmer meer iets bij de verkopende aan te schaffen.