LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tulp keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
marionjansen

tulp keukens

Ongelezen bericht door marionjansen »

Ik ben sinds kort op zoek naar een keuken wij hebben zojuist een huis in duitsland gekocht met een keuken die niet om aan te zien is. nu zijn wij telefonisch benadert door tulp keukens. ik las dat ze pas failliet zijn geweest kunnen wij nog wel met een gerust hart daar kopen als we daar slagen? En wie weet waar je voor een normale prijs een landelijke keuken kunnen aanschaffen? Die toch wel enige kwaliteit heeft.

Eek

Re: tulp keukens

Ongelezen bericht door Eek »

Lees wat andere topics over Tulp op dit forum...

Ik zie het als een zeer groot risico nu iets bij Tulp te kopen

Marktkenner

Ongelezen bericht door Marktkenner »

zeer groot risico
tja, dan kun je nergens meer een keuken kopen, wel eek?
wat mij betreft kun je overal een keuken kopen. Als je maar niet in verkooppraatjes trapt en goede duidelijke afspraken maakt die ook duidelijk en uitgebreid zwart op wit staan. Maak ook goede afspraken over (aan)betaling en je kunt bij elke keukenzaak tevreden zijn.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Even los van de financiële perikelen die er zijn geweest bij Tulp, waar je zeker bij aanbetalingen en zo nog meer rekening mee moet houden dan bij andere bedrijven, hoe zit het met de kwaliteit?

In de meeste postings gaat het vooral over de financiële (in-)stabiliteit van Tulp, maar ik kan weinig vinden over de kwaliteit. Het 'hang en sluitwerk' is volgens mij wel OK (toch?), maar hoe zit het met de kwaliteit van bijvoorbeeld de gelakte frontjes? (Natuurlijk ook in relatie tot de prijs.)Met welk ander merk is dat vergelijkbaar? (Ik begrijp dat het al snel appels-en-peren wordt, maar om even wat extremen te noemen, is het nivo te vergelijken met Ikea, Systemat, Next, Poggenpohl...?)

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, dat kan zijn. Maar het kan ook zijn dat ze hun keukens te goedkoop verkopen. En ook daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn: bijvoorbeeld inefficientie, of het kan zijn dat hun product 'te goed' was voor de verkoopprijs, of het kan zijn dat ze veel kosten kwijt waren aan het aanpassen aan niet-standaard wensen.

Dus een faillisement kan enerzijds betekenen dat het product te slecht is en er te veel kosten in de service gaan zitten (of er gewoon te weinig wordt verkocht), maar het kan ook zijn dat de prijs-kwaliteit verhouding verkeerd was (dus juist te goedkoop voor de klant). Ik weet niet wat er bij Tulp speelt/speelde (iemand anders wel?). En of je dus juist te veel of te weinig waar voor je geld krijgt/kreeg.

Maar ik kan mij ook voorstellen dat na de verschillende doorstarten de kwaliteit van Tulp (of de prijs/kwaliteit verhouding) veranderd is en ik ben dan ook erg geïnteresseerd of Tulp nu (buiten de financiele perikelen) een aantrekkelijk merk is, of dat het eigenlijk te duur of van mindere kwaliteit is. Weet jij dat misschien wel?

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Das ook mijn idee....en insteek van mijn eerdere antwoord.

pufje

Ongelezen bericht door pufje »

Vraag anders even aan "Pufje" wat hij van Tulp vind
Prima keuze, zeer betrouwbaar, uitstekende montageploegen ( niet eens gek duur ) en een onwaarschijnlijke aftersales.

Gesloten