LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verlichting

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Emi

verlichting

Ongelezen bericht door Emi »

Hallo
Ik heb wat advies nodig over goede verlichting in de keuken.

We twijfelen tussen TL en LED
Led is natuurlijk energie zuing maar wat is het meest praktisch ?

CocaCola81

Re: verlichting

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Persoonlijk zou ik nog voor halogeen gaan, ik vind LED nog net iets te kil. Halogeen wordt helaas wel lekker warm etc maar geeft wel een goede por licht op je werkblad, pannen, what so more. :)
LEDjes zijn leuk voor de plinten, in vaatwassers en lades tot nu toe..

marole45

Ongelezen bericht door marole45 »

er zijn inmiddels wel kwalitatief zeer goede leds te krijgen die de warme lichtkleur circa 2600-2800K van halogeen hebben. je moet dan echter wel rekening houden met een prijs van circa EUR 30 per spot +de prijs van een goede ledtrafo (EUR 15 per spot). je moet er echter wel rekening mee houden dat de ledspot voldoende ventilatie heeft ivm de koeling. ledspot mag niet warmer worden dan circa 60 graden om een levensduur van minimaal 35000 uur te kunnen halen.

330

Ongelezen bericht door 330 »

Ik heb in mijn verlaagde plafond van 3,5 bij 5 in totaal 16 spotjes van het merk Lumotech, type Luxor 2,5watt warmwit.
De spots worden nauwelijkswarm en geeft voldoende warmwitte kleur (vergeleken met gewone lampen nog iets koeler uiteraard). Lichtsterkte is 125lm wat net genoeg is voor mij, zeker als ik de 4halogeen vd afzuig ook aanzet dan is het ruim voldoende licht. zeg maar dat het ong overeenkomt met 35watt halogeen. Ik ben er tevreden mee, maar kost ook wat .

Per 5 spotjes had ik 1 leddriver nodig en extra kabels en verdeelblokjes. Dimmer is gewone dimmer van Peha.

Gesloten