LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voortman Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
soepkipp

Voortman Keukens

Ongelezen bericht door soepkipp »

Exact 2 jaar geleden heb ik een nieuwbouw woning gekocht waar projectleverancier rondom de keuken bij betrokken was. Er waren 3 opties:
- De standaard geplaatste keuken nemen
- De keuken aanpassen naar je eigen wens tegen een meerprijs
- De keuken annuleren waarbij je een x bedrag daarvoor terug kreeg

Ik besloten om naar de showroom van Voortman te gaan om te oriënteren wat de mogelijkheden waren betreft de aanpassing van de keuken.
Lang verhaal kort; ik heb uiteindelijk getekend voor diverse aanpassingen van de keuken welke ik, zo vertelde de verkoper, nog aan kon passen omdat mijn woning voorlopig toch nog niet gebouwd werd en hij de keuken dus pas over enkele maande pas zou moeten bestellen.
Na 2 weken heb ik me bedacht en wilde deze keuken toch niet meer. Ik heb gebeld met Voortman Keukens en helaas, dat zou me 25% van het aankoopbedrag kosten. De verkoper bevestigde dat er nog niets besteld was maar dat ik 25% annuleringskosten moest betalen. Ik heb een tegenvoorstel gedaan van 250 euro voor de tijd dat hij met mij bezig is geweest maar helaas, 25% bleef 25% volgens de verkoper. Toch heb ik de annulering doorgezet en wat bleek, ik kon uiteindelijk helemaal niet meer van de keuken af, dus ik moest de keuken compleet af nemen zo besloot de directie.
Uiteindelijk is het uitgelopen op een rechtszaak waarbij ik tijdens de zitting toch besloten heb om te schikken met Voortman Keukens. Dat ik getekend heb is mijn fout, maar dat Voortman Keukens zo met hun klanten om gaan daar ben ik enorm van geschrokken. Vooral op de vraag aan de verkoper waarom hij mij tijdens het verkoopgesprek niet op deze annuleringskosten heeft gewezen heeft mij verbijsterd. Hij antwoord letterlijk; 'als ik klanten op de annuleringskosten wijs, moet je kijken wat er dan gebeurt, dan verkoop ik geen schroef meer'. Deze gesprekken heb ik destijds allemaal opgenomen omdat ik een rechtszaak al zag aankomen, maar helaas mocht dat de rechter niet bekoren.
Dus wees gewaarschuwd; vriendelijk tot je handtekening...

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=595426
viewtopic.php?f=15&t=104052
Laatst gewijzigd door soepkipp op 10 mei 2018 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Re: Voortman Keukens

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat zou u zeggen wanneer uw werkgever besluit om toch maar iets minder salaris over te maken ?

Afspraak is afspraak.

En eerst schikken tijdens een rechtszaak en nu even een schop na geven, daar heb ik geen woorden voor.

soepkipp

[quote="crazyme"]Wat zou u zeggen wanneer uw werkgever besluit om toch maar iets minder salaris over te maken ?

Huh?? Daar heb ik toch arbeid voor geleverd? Dat is toch niet te vergelijken met 2 uur in de showroom rondlopen en daarna een paar duizend euro eisen? Maar leg uit, ik zie het vergelijk niet echt. Blijkbaar deelt u mijn mening niet en bent u het dus eens met de werkwijze van deze keukenboeren..

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Er is een contract getekend. Dus wordt dat linksom of rechtsom nageleefd. En wat dit verhaal hier nu doet na de rechter, het zal wel.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

soepkipp schreef: Vooral op de vraag aan de verkoper waarom hij mij tijdens het verkoopgesprek niet op deze annuleringskosten heeft gewezen heeft mij verbijsterd. Hij antwoord letterlijk; 'als ik klanten op de annuleringskosten wijs, moet je kijken wat er dan gebeurt, dan verkoop ik geen schroef meer'. Deze gesprekken heb ik destijds allemaal opgenomen omdat ik een rechtszaak al zag aankomen, maar helaas mocht dat de rechter niet bekoren.
De verkopende partij dient de verkoopvoorwaarden "ter hand te stellen" voordat de koop gesloten wordt.
Dat is de manier om de consument te informeren over o.a. de annuleringskosten.
Mondelinge toelichting op die voorwaarden is niet verplicht.

Indien die voorwaarden niet ter hand gesteld zijn, had je nog enigszins een poot om op te staan.

soepkipp

mahadma schreef:Er is een contract getekend. Dus wordt dat linksom of rechtsom nageleefd. En wat dit verhaal hier nu doet na de rechter, het zal wel.
Volgens mij kan een forum ook gebruikt worden om mensen te waarschuwen toch?

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

soepkipp schreef:
mahadma schreef:Er is een contract getekend. Dus wordt dat linksom of rechtsom nageleefd. En wat dit verhaal hier nu doet na de rechter, het zal wel.
Ik heb me nog nooit "bedacht" (na 2 weken) na een handtekening onder een contract. Ik denk na, kijk of het kan, kan het? Oké. Teken ik. Kan het niet? Teken ik niet. Simpel.

soepkipp

mahadma schreef:
soepkipp schreef:
Ik heb me nog nooit "bedacht" (na 2 weken) na een handtekening onder een contract. Ik denk na, kijk of het kan, kan het? Oké. Teken ik. Kan het niet? Teken ik niet. Simpel.
Mooi!

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Mooi? Hij bedoelt met deze reactie (denk ik) dat je van te voren beter na had kunnen denken voordat je wat tekent. Waarom bedacht jeje opeens?

soepkipp

thecure schreef:Mooi? Hij bedoelt met deze reactie (denk ik) dat je van te voren beter na had kunnen denken voordat je wat tekent. Waarom bedacht jeje opeens?
Nee nee, dat bedoel ik niet. Ik vind het 'mooi' dat mahadma eerst heel goed nadenkt voordat hij wat tekent en dat hij daar klaarblijkelijk nooit een fout op dat gebied maakt. Soms teken je iets in je leven waar je later spijt van krijgt.. En de kosten zijn m.i. in dit geval onredelijk bezwarend!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u had nog alle tijd, dus waarom zo gehaast? En als ik een contract teken, dan kom ik dat na. Heel simpel.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

soepkipp schreef:
thecure schreef:Mooi? Hij bedoelt met deze reactie (denk ik) dat je van te voren beter na had kunnen denken voordat je wat tekent. Waarom bedacht jeje opeens?
Nee nee, dat bedoel ik niet. Ik vind het 'mooi' dat mahadma eerst heel goed nadenkt voordat hij wat tekent en dat hij daar klaarblijkelijk nooit een fout op dat gebied maakt. Soms teken je iets in je leven waar je later spijt van krijgt.. En de kosten zijn m.i. in dit geval onredelijk bezwarend!
Dat was dan een mooi argument geweest in de rechtzaak.

Maar ook daar bedacht je je zelf door te schikken.

En bedenken dat je eigenlijk toch geen keuken nodig hebt ?

Natuurlijk.

Wanneer je dat soort vergissingen maakt had je het op handelingsonbekwaam moeten gooien

grun

Ongelezen bericht door grun »

soepkipp schreef:Volgens mij kan een forum ook gebruikt worden om mensen te waarschuwen toch?
Zeker. Ik ben ook best bereid naar goede raad te luisteren van mensen die ik goed ken. U ken ik in het geheel niet, dus kan ik ook niet inschatten wat uw waarschuwing waard is.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De vraag is ook wat de waarschuwing dan is. In mijn optiek is de echte waarschuwing hier dat je niet zomaar blind een overeenkomst moet tekenen. Maar dat lijkt mij logisch. En dat staat om los van dat het hier toevallig een overeenkomst met Voortman keukens is. Die waarschuwing geldt voor alle keukenwinkels. (En andere winkels.)

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

soepkipp schreef: Dus wees gewaarschuwd; vriendelijk tot je handtekening...
Je probeert nu een trap na te geven omdat de verkoper je niet heeft gewaarschuwd over de annuleringskosten, echter is dit heel gebruikelijk bij dergelijke aankopen. Schijnbaar ben je zelf (of je advocaat) tot de conclusie gekomen dat je deze zaak niet ging winnen bij de rechtbank dan is zo natrappen wel een beetje triest.

Gesloten