LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vooruit betalen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
reiniervh

vooruit betalen

Ongelezen bericht door reiniervh »

Half mei heb ik een keuken gekocht verder allemaal prima verlopen tot nu toe, A.s. vrijdag moet de keuken geleverd worden. Nu kreeg ik afgelopen week de factuur thuis waarop staat dat ik uiterlijk 2 dagen voor levering het totale bedrag telefonisch moet overmaken hierover stond niets in de offerte of het contract, ik ben dit dan ook niet van plan mij lijkt betalen bij levering vroeg genoeg. Kan ik weigeren vooruit te betalen? of kunnen ze dit zomaar verlangen van mij?

m.v.g.

Rvh

jawi

Re: vooruit betalen

Ongelezen bericht door jawi »

Ik zou het zeker proberen om te weigeren. Als het niet op het contract stond ben je immers niet verplicht nu eerder te betalen.

Ze kunnen wel dreigen met niet leveren, maar dan hebben ze ook zich zelf te pakken. Uiteindelijk zou dat er op uit kunnen lopen dat je het contract kunt ontbinden omdat ze niet leveren, en dan blijven ze met een keuken zitten.

Maar het hangt er natuurlijk ook wel van af hoe graag je de keuken snel wilt hebben.

Mocht je het niet aandurven, dan zou ik een bankgarantie van ze eisen. Zodat je zeker weet dat je je geld niet zomaar kwijt bent.

Mr.P

Re: vooruit betalen

Ongelezen bericht door Mr.P »

Als er niets over de betalingsvoorwaarden is opgenomen in de overeenkomst dan kunt u ook niet hiertoe verplicht worden.
Wel kan men verlangen dat u contant bij aflevering betaalt. Omdat het met een keuken om grote bedragen gaat en men de chauffeyr niet met grote sommen geld wil laten rijden is het normaal dat er betaald is op moment van levering. Op moment dat de keuken bij u binnen is bent u de feitelijk eigenaar en verantwoordelijk.
De twee dagen zijn waarschijnlijk voor de controle zodat de administratie kan controleren dat de betaling binnen is, dit doorgeeft aan de logistiek die op hun beurt de keuken laden en de volgende dag bezorgen.

Mr.P.

Gesloten