Vertel mij nou eens waarom merken als systemat zo goed zijn en bijv. rotpunkt zo slecht??
Systemat is een mandemakers afhankelijk merk, alles wat met mandemakers te maken heeft promoot systemat, daarom is het zo bekend!
Ik denk dat slechte keukens er niet meer zijn!
In de bouwmarkt hebben ze ook blum!
Het is gewoon zo, dat je een grote middengroep hebt en een paar die er uitsteken.
Ik heb het overigens puur over kwaliteit, niet over assortiment.
Persingen en dat soort dingen is allemaal flauwekul!!! zelfde als 10 x lakken of 100 x lakken!!! (denk toch eens na consument, de verkopers weten echt niet hoeveel er gelakt wordt, allemaal kletspraat!)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waarom goed? waarom slecht?
-
zelfstandigste
Re: waarom goed? waarom slecht?
Als je de vergelijking prijs-kwaliteit maakt zijn er inderdaad geen "slechte" keukens te koop in die verhouding ligt Rotpunkt bijvoorbeeld dan wel weer goed.
Maar er bestaan wel degelijk veel verschillen in beslag (geleiding/draagkracht), kastmaterialen (persing van spaanplaat is wel degelijk van belang voor vochtabsorptie of bevestiging; draai maar eens 3 maal een schroef in en uit een Ikea kast) en frontafwerking.
Als er geen verschillen waren zouden veel keukenfabrieken geen bestaansrecht meer hebben!?
Iedere auto rijdt, zijn ze daarom hetzelfde?
Maar er bestaan wel degelijk veel verschillen in beslag (geleiding/draagkracht), kastmaterialen (persing van spaanplaat is wel degelijk van belang voor vochtabsorptie of bevestiging; draai maar eens 3 maal een schroef in en uit een Ikea kast) en frontafwerking.
Als er geen verschillen waren zouden veel keukenfabrieken geen bestaansrecht meer hebben!?
Iedere auto rijdt, zijn ze daarom hetzelfde?
Beste zelfstandige,
80 % heeft toch blum??
blum is inkoop nog goedkoper dan grass of wat dan ook!!
SOmmige leveranciers maken keukens van multiplex, en dan bedoel ik fabrieken, die onder het porijsniveau zitten van een leicht of zo iets
80 % heeft toch blum??
blum is inkoop nog goedkoper dan grass of wat dan ook!!
SOmmige leveranciers maken keukens van multiplex, en dan bedoel ik fabrieken, die onder het porijsniveau zitten van een leicht of zo iets
@mrd
bvd
Aangezien je nooit te oud bent om te leren; ik dit niet weet en erg benieuwd ben hoe dit zit, zou ik graag iets meer uitleg hierover hebbenSystemat is een mandemakers afhankelijk merk, alles wat met mandemakers te maken heeft promoot systemat, daarom is het zo bekend!
bvd
-
zelfstandigste
Beste mrd
Of het percentage Blum 80% is zou ik niet durven zeggen, het lijkt me wel erg veel. Als Blum goedkoper is dan Grass of Hettich wil ik graag het adres van je hebben waar je het aankoopt want bij mij is dat niet zo....
Er zijn ook fabrieken die de kasten van massief grenen of mdf maken.....maar er zijn ook zo'n 50 verschillende persingen in spaanplaat, zelfs in mdf zit heel veel verschil.
Dus er zijn keukenmerken die zelfs een watervast spaanplaat verwerken, dit zie je niet aan de buitenkant maar voel je wel in de portemonnee.
En Systemat is gewoon een keukenfabriek die aan Mandemakers z'n spulletjes verkoopt, maar ook aan andere keukenzaken hoor!
De bouwmarkt en Ikea verkopen ook blum; inderdaad, een keukenzaak ook en die kunnen zelfs met een bouwmarkt of een Ikea concurreren juist omdat er zoveel verschillende keukenmerken en kwaliteiten zijn!!
Of het percentage Blum 80% is zou ik niet durven zeggen, het lijkt me wel erg veel. Als Blum goedkoper is dan Grass of Hettich wil ik graag het adres van je hebben waar je het aankoopt want bij mij is dat niet zo....
Er zijn ook fabrieken die de kasten van massief grenen of mdf maken.....maar er zijn ook zo'n 50 verschillende persingen in spaanplaat, zelfs in mdf zit heel veel verschil.
Dus er zijn keukenmerken die zelfs een watervast spaanplaat verwerken, dit zie je niet aan de buitenkant maar voel je wel in de portemonnee.
En Systemat is gewoon een keukenfabriek die aan Mandemakers z'n spulletjes verkoopt, maar ook aan andere keukenzaken hoor!
De bouwmarkt en Ikea verkopen ook blum; inderdaad, een keukenzaak ook en die kunnen zelfs met een bouwmarkt of een Ikea concurreren juist omdat er zoveel verschillende keukenmerken en kwaliteiten zijn!!
Hoeveel keer moet ik het nog zeggen?!?!? De Blum die je bij Ikea (nu nog) vindt is een uitgeklede versie. Trek nu eens die lade eruit en KIJK!! Ikea is trouwens gestopt met Blum, gelukkig, en gaat over op Hettich omdat deze goedkoper kan leveren.De bouwmarkt en Ikea verkopen ook blum; inderdaad, een keukenzaak ook en die kunnen zelfs met een bouwmarkt of een Ikea concurreren juist omdat er zoveel verschillende keukenmerken en kwaliteiten zijn!!
MVG
-
zelfstandigste
Hoppetee
weer een verschil.......
Keukens zijn niet over één kam te scheren.
Had al eerder de vergelijkende vraag gesteld; "alle auto's rijden, zijn ze daarom hetzelfde"?
Keukens zijn niet over één kam te scheren.
Had al eerder de vergelijkende vraag gesteld; "alle auto's rijden, zijn ze daarom hetzelfde"?