LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is DMG nu precies?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Plien

Wat is DMG nu precies?

Ongelezen bericht door Plien »

de mandemakersgroep bestaat uit BRUGMAN KEUKENS, MANDEMAKERS KEUKENS, KEUKEN KAMPIOEN, KEUKEN CONCURENT, KEUKEN MAXX, NIEUWENHUIS KEUKENS, 50% GRANDO KEUKENS, VAN REEuWIJK KEUKENS, DE KEUKENHAL
Klijn Keukens, Keukendump, Piet Klerkx Keukens, HC Keukens,
Wooning Keukens, Tinello, Grando Retail en Keukenhuys De Tweede Kamer
Overal in dit forum, bijna onder elke topic, kom ik info over DMG tegen.
Maar nergens, bij geen enkele winkel, zie ik een logo van DMG.
Nergens staat vermeld; onderdeel van " De Mandemakers Groep."

Ik kom de meest raadselachtige uitspraken tegen betreffende DMG;
In de keukenwereld is al lang bekend dat binnen de mandemakersgroep de verkoper afgestraft wordt (mindering op zijn provisie) als die een aanbiedingskeuken verkoopt.

Ben is binnen, u kunt beter buiten blijven.
Wat moet ik , als consument, met bovenstaande uitspraak.

Die zogenaamde lijstjes van DMG- deelnemers variëren constant.
Ik krijg sterk de indruk dat de branche-insiders veelal ook niet weten wie bij DMG hoort en wie niet, en wat het beleid is van DMG.
:?: :?:
Plien

Gast

Re: Wat is DMG nu precies?

Ongelezen bericht door Gast »

Dag Plien,

DMG stat voor De Mandemakers Groep, met als eigenaar Ben Mandemakers.

Ondanks dat er andere namen als holding staan ingeschreven, kun je DMG zien als holding voor bijvoorbeeld Mandemakers Keukens, Keuken Kampioen, Keukenconcurrent etc. etc. Onder DMG valt ook De Keukenman, het facilitair bedrijf (montage, opslag, transport).

Welke van de genoemde bedrijven je ook opnoemt, uiteindelijk heeft Ben Mandemakers, al dan niet via BV en holding constructie's, een aandelenpakket, zoniet de meerderheid.

Als deze bedrijven op het gebied van keukens, badkamers en sanitair, "huren" de Keukenman en de Badenman in voor het verwerken van de orders, magazijn etc.

En via een andere BV of holdingconstructie heeft Ben Mandemakers ook een aandelenpakket van Montel, een meubelzaak.

DMG is simpel gezegd een holding, met als voornaamste aandeelhouder Ben Mandemakers.

Is je vraag voldoende beantwoord?

Gast

Zo Mr.P.

Iemand is je voor geweest. Wauw

Plien

Dank voor je antwoord gast 15 Oct 2004 15:03,

Is wel heel helder, alle feiten op een rijtje.
Maar het vreemde vind ik dat alles zo geheimzinnig moet. Net of niemand mag weten welke bedrijven onder DMG vallen.

En dan al die prijsafspraken en zogenaamde verhoogde prijsboeken, personeel dat "afgestraft"wordt( zie de quote).

Daar moet toch een keer een bommetje barsten, zou ik zo denken.
Ik kwam er zojuist achter dat de winkel waar ik gekocht heb, ook " ineens"onder DMG valt.
Dan voelt het niet prettig als je leest:"Ben is binnen, u kunt beter buiten blijven".

Aldus onafhankelijk advies.

Plien

Geplaatst op 17 Oct 2004 10:48 door abcdefg
Ik begin op dit forum nu duidelijk teworden wat voor mensen erop zitten. Het zijn allemaal mensen van keukenzaken die DMG zwart willen, en trosradar doet er net zo hard aan mee. Wat een ballen site zeg.

Iedereen in heel Nederland weet dat er op een keuken afgeboden wordt.

En zijn er nu echt van die domme mensen die denken dat ze een keuken van minder dan 5500 euro kunnen kopen met Siemens apparaten graniet werkblad en 7.5 meter x 7.5 meter. Dat denken ze bij radar dus wel.

Ik ben bij keukenconcurrent geweest en heb gevraagd hoe het verhaal in elkaar zat.

Trosradar adviseer ik om ook eens een verkoopgesprek afteluisteren bij een autozaak, en een banken winkelier!!

Handel is Handel en je bent er zelf bij als je de handtekening gezet hebt en als je niet wil kopen doe je het niet dat beslis je ook zelf.

Ik heb mij keuken bij keukenconcurrent gekocht en van alle winkels in heel nederland, waren zij de goedkoopste ik had nl. 5 offertes van andere winkels.

Service was perfect en
ze waren klantvriendelijk.

Tot slot

Ik hoop nooit meer op deze forum te komen, en raad iedereen aan als je heerlijk zaken wil doen ga naar de winkels van kc dat is ook goede service.

Verder waarom mag dmg niet onder andere namen zoals Keukenconcurrent keukens verkopen!!

Albert heijn en Piet Klerkx (macint. groep) doen toch hetzelfde.
Deze bijdrage hoort m.i hier thuis.

Gast

banken winkelier!!
3 x woordwaarde bij Scrable!
5500 euro kunnen kopen met Siemens apparaten graniet werkblad en 7.5 meter x 7.5 meter. Dat denken ze bij radar dus wel.
Een rechte keukenopstelling van 7,5 x 7,5 waar 1 kastje niet nodig is. Strange!

REALIST

Ongelezen bericht door REALIST »

Hallo Plien,

Fijn om te zien dat je nog niet bent uitgemekkerd!!!!!
En ook fijn dat ook jij een "volwaardig" bestaan kunt hebben, ook al is het achter een pc.

REALIST

Plien

@15 Oct 2004 15:03 Gast,

Dag Gast,

Ik weet niet of je nog meeleest, maar heb zelf bij een DMG winkel gekocht.
Die verkoop technieken die je hier op het forum terug vind, de zogenaamde snelbesliskortingen, heb ik tijdens mijn aankoop niet zo ervaren. Misschien omdat wij duidelijk waren in onze wensen/ budget.
Maar mijn vraag; hebben alle DMG winkels hier èèn beleid in, of mag een winkel-keten(bv keukenconcurrent) dit zelf bepalen?

Plien

Gast

Dag Plien,

Wat DMG doet is de formules segmenteren. Iedere formule binnen DMG heeft uiteraard het doel om keukens te verkopen, echter iedere formule profileert zichzelf, zo ook iedere verkoper.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ik vraag mij af wat het gezamenlijke marktaandeel is van deze 18 winkelketens, allen behorend tot DMG.

Gast

16again
Geplaatst op: 20 Oct 2004 08:41 Onderwerp:

Ik vraag mij af wat het gezamenlijke marktaandeel is van deze 18 winkelketens, allen behorend tot DMG.
[quote]

+_ 25 % van de totale nederlandse markt.

afgunst ?

Ongelezen bericht door afgunst ? »

Meneer Ben is een van de zeer weinige mensen die zich een Maybach kunnen permiteren ( van wie's centen eigenlijk ? )

Gast

Ik heb een tiental jaren als verkoper bij Piet Klerkx gewerkt. Inmiddels ben ik met pensioen. Ik vindt het echt een fijn bedrijf en mocht ik ooit nog verhuizen zal ik daar mijn keuken aanschaffen. Bedankt voor de vele jaren

Gast

Schattingen zullen uiteenlopen van 25% naar 35%, zeker nu Hans Verkerk, Horn etc. etc. zijn weggevallen.

Plien

Is er binnen de DMG-holding, tussen de 18 verschillende winkelketens concurrentie mogelijk?
Ter verduidelijking; is er concurrentie mogelijk tussen b.v KeukenConcurrent en Mandemakers keukens?

Gast

Ja er is wel degelijk concurrentie. Ieder filiaal moet zijn eigen broek ophouden en iedere verkoper, binnen welke formule of welk filiaal dan ook, dient te presteren. Dus als jij verkoper bij Mandemakers bent en jij kunt binnen de richtlijnen van de DMG groep de keuken "afpakken" van Keukenconcurrent, zou ik dit wel even doen, anders kun jezelf verantwoording afleggen waarom jij die keuken niet vekocht hebt of waarom jij de doelstelling niet gehaald hebt.

Gast

Gast
Gast

Geplaatst op 20 Oct 2004 16:23 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een tiental jaren als verkoper bij Piet Klerkx gewerkt. Inmiddels ben ik met pensioen. Ik vindt het echt een fijn bedrijf en mocht ik ooit nog verhuizen zal ik daar mijn keuken aanschaffen. Bedankt voor de vele jaren

Naar boven
Koos,

Je bent 1 van de weinigen die daar het pensioen zal halen!

jamesray

Ongelezen bericht door jamesray »

Het amg niet uitmaken wat er op de winkel pui staat.
Wat de kueken kost.

Het gaat er om dat u als klant goed geholpen word.
Uiteindelijk de keuken bij u goed in de wonning staat en naar u zien is.

Al heet de winkel piet, klaas, jan of fred als jij tevreden bent is dat het belangrijkst.

Vergeet niet dat de kwaliteit ondanks dat sommige mensen daar anders over denken ook geld is.

een keuken voor 10 duizend euro kan best het zelfde eruit zijn als een keuken van 30 duizend euro maar de kwaliteit hoort anders te zijn.

james

Plien

Bedankt voor julie bijdragen. :D

Het is mij nu allemaal duidelijker, nog niet glashelder, maar weet er nu meer van.
Dit topic heb ik niet gestart om DMG af te zeuren, maar om meer achtergrondinfo te verkrijgen. Ik zal voorlopig niet meer reageren.
Voorlopig heb ik (hopelijk) geen nieuwe keuken nodig. Deze bevalt me goed.
Allen die in de branche werken; veel werkplezier.
Alle klanten/ aanstaande kopers; niet te snel beslissen, geniet van het kijken en oriënteren.

Groetjes, Plien (voor de laatste keer) 8)

Gast

Beste afgunst,

Je schrijft:
Meneer Ben is een van de zeer weinige mensen die zich een Maybach kunnen permiteren ( van wie's centen eigenlijk ? )
Ik kan je mededelen dat er in mijn kennissenkring drie personen zijn die zich niet alleen een Maybach kunnen permitteren, maar er ook een hebben. Het betreft overigens geen keukenkoningen.

Gesloten