LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat vinden jullie van het volgende keuken ontwerp

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
gummetje

wat vinden jullie van het volgende keuken ontwerp

Ongelezen bericht door gummetje »

Dit is de keuken zoals ik hem zelf een beetje in gedachte heb... wat vinden jullie van het ontwerp?

[img=http://img168.echo.cx/img168/9965/keuke ... 5su.th.jpg]

Gast

Re: wat vinden jullie van het volgende keuken ontwerp

Ongelezen bericht door Gast »

vervang die anderhalve bak door een stala combo XL, is ook anderhalf te maken, maar toch heb je er meer aan.
Let op met de kookplaat welk type je hebt dat deze niet tegen het mechaniek van de hoekkast aankomt. Zo lullig als de gasaansluiting tegen de meedraaiende deuren komt.

Verder niks op aan te merken omdater gewoon te weinig gegevens zijn.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

5 pitters zijn nogal dik, als je dan een carroussel neemt met 3 bladen en je hebt een bladdikte van 4 cm, kan dat nog wel eens problemen opleveren.

gummetje

Welke gegevens wil je hebben?

- hoek kast is een caroussel
- kookplaat een atag 5 pitter met wokbrander aan de zijkant
- alle overige app. siemens of bosch
- twee bovenkastjes 90 cm breed met klep
- in het barretje twee kastjes met melkglas en verlichting
- overige kasten allemaal lade kastjes behalve de gootsteenkast
- opstelling voor magnetron/oven en koelkast is 195 hoog.

Scara

Die Atag plaat ( de HG570 of zo) is 65 mm dik zo uit mijn hoofd, dus kan geen lade onder, let verder op de beluchting

gummetje

Wat bedoel je met beluchting?

Gast

Ik zou het aanrechtblad aan de muurzijde minstens 70cm diep maken ipv 60cm.

ervaren verkoper

Ongelezen bericht door ervaren verkoper »

Hallo,

Allereerst, deze oplossing, kast 45, kast 60 tbv koken en daarna carrousel 90 kan niet icm kookplaat. Deze valt over de carrouselkast, niet mogelijk ivm bevestigingen. Tenzij je het blad 8 cm dik doet.

Tweede, je streeft naar een strakke keuken. Kastontwerp is niet strak.
Ik bedoel 45, 60, 30 (deur van carrousel) hoek om, 30 (deur carrousel), 30 en daarna 4 x 60. Deur 30 naast 30 is echt niet mooi. Helemaal niet als het ook nog een kaderdeur is.

Waarom niet 30, 90, 30, hoekpasstuk 65 x 65 loze hoek), laden 60, 3 x deur 60 met spoelunit van 60 in midden en eindigend met laden 60.
Andere deur is dan voor de vaatwasser en derde deur kunnen laden achter de deur.

Je hebt dan wel een loze hoek. Echter een carrousel wordt zwaar overgewaardeerd. Keukenmaten worden dan wel 219 (met bladoverstek) x 400 cm. Je kan eventueel de 2 kasten van 30 aan weerzijden van de kookkast van 90 vervangen door 2 kruidenkasten van 15 cm. Dan wordt de keuken 189 x 400 cm.

Succes ermee

Gast

als de kookplaat de hg 7611 a is zie ik geen probleem hoor.. ziet er keurig uit, ik zou alleen de hoge kasten iets verlaagd hebben naar ca 160 cm ivm lichtinval,

gummetje

Allemaal bedankt voor jullie tips, ik vind het erg prettig dat jullie even met mij mee willen denken.

het kastje naast de kookplaat is 20cm breed, en de kast onder de kookplaat dus 90 cm breed.

De kookplaat is inderdaad de Atag HG 7611

de kasten voor koelkast en app. worden inderdaad lager, ik heb me vergist in de maat. deze worden tussen de 160 a 170 hoog.

verder heb ik nog een optie in mijn gedachte, langs de muur gezien vanaf de caroussel kast 1 x 30 cm laden kast, 2 x 90 cm kasten met lades waarvan de laatste een gootsteenkast wordt. en de vaatwasser in de hoek, natuurlijk wel een opvul plintje van een centimeter of 5.

De ladenkast onder de gootsteenkast heeft natuurlijk een beperkte capaciteit. Door de sifon en andere leidingen.

Scara

Gummetje, ben jij ooit nog naar Duitsland gereden, zoals je eerder aangaf ??
Was zomaar benieuwd

gummetje

Nog niet, dit zit er volgende maand aan te komen, helemaal naar een teleurstellende ervaringen en stomme toneel stukjes in Nederland.

Gesloten