16again schreef: ↑30 jan 2020 15:01
Moneyman schreef: ↑30 jan 2020 14:51
Op welk artikel van die voorwaarden baseer je dit? Ik heb even snel diagonaal gelezen, volgens mij regelt alleen art. 7 lid 5 dit:
Dat artikel verwijst naar art8 lid 5
5. De afnemer informeert de ondernemer over bijzondere omstandigheden die bijv. het gebruik van een lift of een kraan noodzakelijk maken…..
Zwart/wit gezien, lijkt informeren me meer dan toegang verschaffen.
Tevens: Vaak volgt inmeting pas na het sluiten van de koop, prijs in dan al gemaakt, aparte kosten om spul binnen te krijgen zijn niet inbegrepen.
Klopt, dat artikel regelt de informatieplicht van de klant. Maar ik durf wel het standpunt te verdedigen dat op het moment dat de leverancier ter plekke is geweest om in te meten, de informatieplicht van de klant verschuift naar de onderzoeksplicht van de leverancier. Op z'n minst mag je verwachten dat die zegt "hé, weet je wel zeker dat een blad van deze afmetingen boven kan komen, of ga je een lift regelen"?
Maar volgens mij is er uiteindelijk ook niet écht een probleem, want waar het om gaat is dat TS van te voren weet dat het niet past. En dat weet hij nu. Als hij dus geen blad in twee delen wil, moet hij gewoon alsnog die lift regelen (net zoals wanneer de leverancier dat gelijk geconstateerd zou hebben), en zijn probleem is opgelost.
Maar die oplossing is zó eenvoudig dat TS dat makkelijk zelf had kunnen verzinnen. Het echte issue zal wel zijn dat TS de lift niet wenst te betalen...