Bij de AH verkopen ze tegenwoordig 4 in 1 vaatwas tabletten. Als je deze tabletten gebruikt zou je geen zout of glansspoel middel in je vaatwasser hoeven doen.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Of weet iemand of dit een goed of slecht idee is?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werkt een 4 in 1 vaatwas tablet
-
Gast
Re: Werkt een 4 in 1 vaatwas tablet
slecht idee.
Een vaatwasser is ontworpen om te worden gebruikt met poeder, glansspoelmiddel en regenereerzout.
Sommige leveranciers weigeren zelfs garantieclaims als je tabletten gebruikt
Een vaatwasser is ontworpen om te worden gebruikt met poeder, glansspoelmiddel en regenereerzout.
Sommige leveranciers weigeren zelfs garantieclaims als je tabletten gebruikt
-
Gast
de machine bepaalt waneer bv de zout of het glansspoelmidel bij de vaat moet komen.bij een bolletje heb je daar geen invloed op.het komt tegelijkertijd in aanraking met het water.
Lijkt mij een slecht idee. Poeder kun je doseren naar gelang hoe vies je vaat is. Wanneer je in een regio woont met zacht water heb je bijna geen zout nodig én kun je de dosering van het glansspoelmiddel ook heel laag afstellen.Of weet iemand of dit een goed of slecht idee is?
Komt nog bij dat alle losse producten veel goedkoper zijn en in zo'n tablet lost alles tegelijk op, terwijl het glansspoelmiddel pas op het laatst nodig is.
S.
-
Gast
Ik heb ook als tip gekregen van een monteur, dat bij een AAA vaatwasser de dosering van 1 tablet teveel is, omdat er dan tabletresten in de machine en in de afvoer achterblijven, omdat de machines van tegenwoordige minder water verbruiken. Hierdoor kan de afvoer verstoppen en werkt de machine niet meer na verloop van tijd.
Dus ik breek de tabletten tegenwoordig in 2-en.
(ik gebruik overigens nog steeds los zout en glansspoelmiddel)
Dus ik breek de tabletten tegenwoordig in 2-en.
(ik gebruik overigens nog steeds los zout en glansspoelmiddel)
-
femkekim
Hallo,
de vorige schrijver heeft gelijk.
Ik werk zelf in de keukenbranche en wij
adviseren geen tabletten maar gewoon poeder
te gebruiken of een halve tablet dat is ook meer
dan voldoende, teveel daar wordt de vaat niet
zuiverder door.
Succes en groetjes
de vorige schrijver heeft gelijk.