LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte service Ikea keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.

Hoe lang denk jij dat de Ikea nog nodig heeft om mij van goed aanrechtblad te voorzien??

Minder dan 3 weken
0
Geen stemmen
Meer dan 3 weken
6
100%

Totaal aantal stemmen: 6

MikeyMike85

Zeer slechte service Ikea keuken

Ongelezen bericht door MikeyMike85 »

beste lezers,

Eind april 2009 is mijn nieuwe keuken geleverd door de Ikea, helaas werd mij enkele dagen voor het leveren gemeld dat mijn bestelde aanrechtblad in back-order stond bij de leverancier en dat deze in week 24 ongeveer geleverd zou gaan worden (dat is dus 8 weken later!!!) dus heb ik mij maar voor genomen om daar op te wachten.

Echter kreeg ik eind week 23 (op zaterdag) een brief van de Ikea dat het aanrechtblad helemaal niet meer leverbaar was en mij de mogelijkheid gaven om mijn order te annuleren. Het annuleren van de order was geen optie aangezien de aanrechtbladen van de ikea 62cm diep zijn in vergelijking met een bouwmarkt keuken van 60cm.

Vanaf hier begint dus het schandalige Ikea service verhaal, het call center kan alleen je melding registreren en NOOIT door verbinden naar de back-line die je klacht/probleem behandeld.

Ik leg het probleem dus voor bij de Ikea medewerker en geeft aan dat er geen andere aanrechtblad is wat aan mijn eisen zou voldoen (ik wilde een zwart aanrechtblad, zonder spikkels enz.. gewoon effen zwart) na tien tallen telefoontjes met het verzoek om contact met mij op te nemen kreeg ik toch na 2 weken weer een telefoontje terug, van een andere collega want de collega die mijn probleem behandelde was met vakantie.

De collega die vervolgens mij probleem verder in behandeling nam kwam echter met de mededeling dat er wel een ander vergelijkbaar blad zou zijn. (dat hadden ze 2 weken eerder ook mogen melden)
Dit zou dan een maat werkblad zijn dus moest ik alle maten doorgeven.

Ik heb dus een tekening gemaakt van alle maten en is goed overzichtelijk, de medewerker van de Ikea heeft dat vervolgens ingevoerd als bestelling en doorgezet naar de leverancier, het blad zou dan vervolgens 7 juli geleverd worden aan de transporteur. Uiteraard ben ik 7 juli gaan bellen over de status, na weer heel veel moeite heb ik dus te horen gekregen dat de bestelling niet goed ingevoerd is en geannuleerd en enkele dagen opnieuw is ingevoerd, verwachte lever datum aan de transporteur 17 juli!!

Vrij kort daarna een belletje gehad van de transporteur en kon op zijn vroegst 23 juli leveren, uiteraard het blad die dag laten leveren.

Zaterdag 25 juli wilde we het blad gaan plaatsen, en wat zien we.... kras van 30cm op het aanrechtblad en de spoelbak is verkeerd ingezaagd.
Uiteraard weer even gaan bellen met de Ikea en krijg uiteraard weer zo'n call center dame die vervolgens zegt ik zal het noteren en vragen of ze contact met je opnemen. (dat verzoek heb ik al 100 keer gedaan maar ben maar 3 keer terug gebeld door de Ikea en heb ondertussen al 80,- euro aan hun 0900 nummer verbelt)

Die zelfde zaterdag natuurlijk op aanwijzing van de dame aan de telefoon foto's gemaakt van de kras en aangegeven wat er verkeerd is gezaagd.
In de zelfde mail heb ik aangegeven dat ik maandag's voor 12:00 contact wilde hebben met hun medewerker, uiteraard is daar geen gehoor aangegeven en na een telefoon gesprek met het call center met mij weer toegezegd dat ze zou gaan vragen of hij contact met mij wilde opnemen...

Mijn geduld is al weken op en zie hier echt geen toekomst meer in... Ik zit nu al 15 weken te wachten op een aanrechtblad en het blad wat ik eindelijk eens heb gehad is dus niet in orde.. hoe lang moet dit nog gaan duren, als het aan de Ikea ligt waarschijnlijk de rest van het jaar!!

Mijn probleem:
- 15 weken niet thuis koken
- 80 euro aan de Ikea verbelt (bijna 0,0 aan effect gehad)
- Incomplete keuken die in de woonkamer staat (open keuken)

Mijn bericht aan de lezers van mijn stukje tekst, LET OP met dit soort aankopen bij de Ikea!
(Zelf raad ik het af aangezien mijn ervaring)

CocaCola81

Re: Zeer slechte service Ikea keuken

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Holy ****. Bijna 4 maanden bezig om een blad?

Ik mag hopen dat je toch wel een stuk multiplex o.i.d. hebt om je kookplaat in te leggen e.d. even onder ons?
Idem met een afwasteiltje waar je met wat kit en rubberringen best een tijdelijk (doorlopend) gootsteentje van kunt maken?

Ontopic, even wachten op 16again. Misschien kan je van je Ikea blad af en er wat moois een online bladentoko op laten leggen? Heb je meer kleurkeuze ook denk ik.

Gesloten