LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zwart-zwart mooie combi?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Veertje14

zwart-zwart mooie combi?

Ongelezen bericht door Veertje14 »

beste mensen,

Wie kan mij vertellen of een hoogglans zwarte keuken met een zwart granieten of composiet werkblad mooi is? Meestal zie je zwarte fronten met licht werkblad of andersom, maar dit lijkt me mooi.

Mijn huis is superlicht met veel ramen dus dat kan het probleem niet zijn.

bij voorbaat dank voor de reacties

legoleek

Re: zwart-zwart mooie combi?

Ongelezen bericht door legoleek »

JAAAH !

hehe eindelijk iemand die eens iets gewaagds wil

Hoogglans zwart op zwart graniet, zorg dat je de zwartste graniet neem (helaas vaak de wat duurdere ) Geen composiet, de glans is daarvan minder als graniet.
Apparatuur: zwarte glazen kookplaat, inductie, keramisch, gas. Whatever. Let op dat je ook hier niet in de "cheap" (gas) valt. de goedkopere kookplaten (merk is om het even) gebruiken helder glas en spuiten de onderkant zwart. De betere modellen hebben echt zwart glas.
Apparatuur : de Nieuwe Miele lijn in het zwart !WAAUW! volgens mij nog niet op de site te zien. Maar op de site van poghenpohl wel (?nogsteeds?). (zij hebben op het e.a. een paar jaar alleenrecht gehad.
Model keuken : greeploos met zwarte greepschaal.
spoelbak , eigenlijk tegen mijn principes: maak die van van zwart graniet met zwarte korfplug.
En dan alleen de kraan in chroom, bespaar hier dus niet op.
..
maar goed het is jou keuken, bovenstaande is maar een idee. Diep donker aubergine blad is ook mooi.

ice1982

Ongelezen bericht door ice1982 »

o.a. Franke heeft tegenwoordig hele mooie zwarte kranen ;)

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee de kraan moet je dan chroom hebben. Als contrast.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij de Miele sites kun je ze gewoon vinden, hoor. Maar ook andere merken hebben zwarte apparaten.

Ik zou dan zelf eerlijk gezegd geen zwart graniet nemen, omdat dat altijd wat 'gespikkeld' is, ook als je de donkerste varianten hebt. Ik zou het dan toch een beetje net-niet vinden, dat de keuken heel strak en effen en glad is, maar het blad niet helemaal. Met zo'n strakke keuken zou ik eerder ofwel een andere kleur blad nemen (kan ook lekker 'anders dan anders'), of een ander materiaal. Misschien dat een glazen blad ook wel erg mooi kan staan?

Maar ik denk dat je het beste gewoon wat stalen van bladen bij de keukenfronten kunt houden, om te zien of je denkt dat het mooi wordt. En dan natuurlijk niet vergeten om van verschillende hoeken en bij verschillend licht te kijken....

Gesloten