LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ariston

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Nette
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2007 14:41

Ariston

Ongelezen bericht door Nette »

Wij krijgen binnenkort een nieuwe keuken.We twijfelden tussen apparatuur van Ariston of Pelgrim. We weten nl. bijna zeker dat we hooguit nog vijf jaar in dit huis blijven wonen, dus het hoeft niet "levenslang"mee, maar het moet natuurlijk ook geen prut zijn.We krijgen nu een koelkast, vlakschermafzuigkap, vaatwasser en gaskookplaat van Ariston en een combi-magnetron van Pelgrim.Zit er nog verschil in kwaliteit tussen Ariston en Pelgrim? Is Ariston echt zo'n een slecht merk of valt het wel mee? Op kieskeurig.nl en vergelijk.nl staan geen reviews over die apparatuur die wij gekocht hebben. Ben benieuwd naar reacties.
groeten Antoinette.

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: Ariston

Ongelezen bericht door kuchina »

het is niet de allerbeste apparatuur, maar wordt wel steeds beter.
Je zal er geen buil aan vallen als het goed is en je geluk hebt. (Want ook met Miele kan t fout gaan ;))

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Ariston

Ongelezen bericht door WARNING! »

In Italie is Ariston heel groot,....zit daar zelfs in de duurste keukens!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ariston

Ongelezen bericht door D1RK »

Niet het merk maar de fabriekant is belangrijk, en ik weet dat ze vroeger veel Indesit onder Ariston verkochten, en die wil ik niet, Pelgrim was een beter merk, maar wat vroeger was is nu niet....

Goede merken worden minder (miele) en sommige slechte worden beter, (Samsung) en als je dat weet, word het lastig, maar ik zou toch voor zekerheid en verkoopbaarheid kiezen, een Bosch of Atag verkoopt beter, net als Siemens, en niet zo duur als Miele!

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: Ariston

Ongelezen bericht door kuchina »

Nou,. Ariston is deel van Indesit, staat gewoon op de folder.
En ik verkoop heel veel Ariston, ook in duurdere keukens en er is niets mis mee hoor! Je kan met een gerust hart dit merk aanschaffen.

Nette
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2007 14:41

Re: Ariston

Ongelezen bericht door Nette »

Wij hadden een paar jaar geleden een wasmachine van indesit en die was na iets meer dan twee jaar stuk( net buiten de garantie). Was niet meer rendabel om te laten maken.Een verkoper zij dat indesit niet goed genoeg was voor dagelijks wassen (wij zijn met 4 personen), maar meer voor 1 keer in de week een wasje. Kan ik dan hetzelfde verwachten met bv. een vaatwasser van Ariston?
Die wordt wel elke dag gebruikt.
Groeten Antoinette.

Toolboy

Re: Ariston

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte lezers.

De prijs kwaliteits verhouding van Merloni( ariston/scholtes/blue air/ecoline, is prima.
Merloni is de grootste producent van europa ,daarnaast kopen vele handels namen hun appies bij merloni., en laten er vervolgens hun naam op zetten.
Dus al koop je de handelsnaam pelgrim als koelkast het kan zomaar een indesit of bauknecht zijn

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ariston

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Met Pelgrim en Ariston is beide niets mis in de prijs/kwaliteit verhouding.
Met Ariston hebben we enkel een paar jaar geleden flink wat problemen met de vaatwassers gehad en het volledige vertrouwen hier in is nog niet terug.

Toolboy

Re: Ariston

Ongelezen bericht door Toolboy »

Kijk dit is een juiste reactie van zelfstandige.

Merloni heeft idd wat problemen gehad met de deurgrepen en zo nu en dan met de circulatie pomp.
Ik koop deze alleen liever onder de naam indesit als onder de naam pelgrim scheelt een paar honderd euro :wink:

Pfffff

Re: Ariston

Ongelezen bericht door Pfffff »

Mijn hemel, in wat voor winkels werken jullie allemaal ??? Is echt allemaal prijsvechternivo ??
En ik verkoop heel veel Ariston, ook in duurdere keukens
Prijs van de keukenkasten dus FLINK opkrikken om vervolgens 50 % korting te geven dus ?
Ariston hoort thuis bij ballerina en rotpunkt, klaar :D

Moet wel altijd erg glimlachen over de inkoopprijzen van dit soort merken, je kan als dealer 55 % geven en dan nog je marge niet zien Jort Kelderen

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Ariston

Ongelezen bericht door GWTE »

Deze rufter is duidelijk nog nooit in Italie op een beurs geweest. Alleen in Stampersgat....zeeland!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ariston

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Pffff even ter info: Ariston was het eerste merk ter wereld welke met computergestuurde huishoudapparatuur kwam........zoals in het huis van de toekomst.

Miele en ATAG volgden pas een tiental jaren later....... dus om nou bij voorbaat te stellen dat ze slecht zijn...... en als je de beurzen in italië bijwoont heb je kunnen merken dat Merloni zich steeds beter/luxer in de markt profileert. Oh ja en de eerste pyrolyse-ovens kwamen ook al van de Merloni groep.......hebben die duitsers toch maar mooi afgekeken.

Merloni maakt toch maar iets meer apparaten als de BSH groep (hoef ik je toch niet uit te leggen wie dit zijn he!?) derhalve zijn ze "voordelig" :!: en niet "goedkoop" :!:

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Ariston

Ongelezen bericht door rayke »

Miele kun je ook niet vergelijken met Ariston.
maar om Arsiton nou goed te noemen....

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: Ariston

Ongelezen bericht door kuchina »

jammer is dat een zogenaamde adviseur zich zo arrogant gedraagt,..

eigenlijk zegt je naam het al,... VOL LUCHT, wat er af en toe eens uitkomt,.. PFFFF

Wij hebben hier klanten in ons bestand, met huizen waar de meeste mensen niet eens van durven dromen met daarin apparatuur van ariston,. zijn klanten uit zuid europa,. ze WILLEN niets anders,. tjee hoe zou dit toch kunnen komen? Mischien omdat ze in hun vorige keukens niets dan goede ervaringen hebben hiermee?

Dat van die vaatwassers klopt overigens volledig, was gewoonweg trammelant, maar die nieuwe modellen houden zich tot nu toe goed

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ariston

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Miele kun je ook niet vergelijken met Ariston.
maar om Arsiton nou goed te noemen
Nog één keer uitleg;

Je zet de prijs tegenover de kwaliteit................en daar komt een vergelijking uit!
Miele, degelijke apparatuur met naam betaal je aardig voor
Ariston, no nonsense apparatuur voor een redelijk bedrag.

Ze zijn beide "goed" te noemen maar liggen qua segment ver uit elkaar!

Pfffff

Re: Ariston

Ongelezen bericht door Pfffff »

tjee hoe zou dit toch kunnen komen? Mischien omdat ze in hun vorige keukens niets dan goede ervaringen hebben hiermee?
Nee, omdat de verkoper liever deze rotzooi er in zet , want er wordt meer op verdient !!
Ik zal de inkoopprijzen tegenover de brutoadvies prijzen hier neer zetten , dan zul je begrijpen dat je beter Ariston kan verkopen met 50 procent korting dan bv een Miele met 30 procent.

Prijsvechternivo

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: Ariston

Ongelezen bericht door kuchina »

hoor je hier iemand ontkennen dat deze niveaus lager zijn? dat het voor verkoop aantrekkelijker is? NEE!!! Als verkoper moet je luisteren naar de wensen van de consument, als deze Miele wilt, krijgt die Miele als hij het ook wil betalen, hell,.. ik bouw een BMW in in je keuken als je wilt en t geld er voor hebt, en denk je dan echt dat ik ga zeggen,. meneer beter doet U er een Lada in met in mijn achterhoofd dit is beter voor mijn marge? Het product moet verkoopbaar zijn! Dit is ONZIN natuurlijk maar geeft duidelijk de absurditeit aan van appels met peren vergelijken.

Dus wederom,. PFFF

Echter,. HOE komt het dat je zo afgeeft op zogenaamde prijsvechters?
In mijn ogen maakt het niet uit of je Ikea verkoopt of een Systemat of een Bulthaupt, het zijn KEUKENS, en KEUKENBEDRIJVEN, oftewel collegas of concullegas, met ieder hun eigen eigenschappen, voor en eventueel nadelen.
Ik weet zeker dat jij kundig zal zijn in datgene dat je verkoopt/doet, echter je frustratie is zo jammer. Beter draai je het om naar iets positiefs zodat dit forum gebruikt kan worden waar het voor is. Consumenten voorlichten over verschillen, oplossingen en dergelijke.

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: Ariston

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Waarom reageren we nog steeds op die Pfff.......ik heb hem/haar nog nooit een nuttige bijdrage aan een forum zien leveren, alleen maar zeuren en afgeven op anderen. :twisted:

Maar ja, ik doe het geloof ik nu toch ook weer.... :oops:

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: Ariston

Ongelezen bericht door kuchina »

@ adje viseur

je kan het jezelf niet kwalijk nemen dat je hoop hebt op een beter, mooier forum :) haha

Pfffff

Re: Ariston

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ik doe er alles aan om het mooier te maken :lol:
HOE komt het dat je zo afgeeft op zogenaamde prijsvechters?
Omdat ik niet van oplichterij hou wellicht ??
Een keuken aanbieden voor 15000, terwijl deze 10000 is, consumenten die niet gaan pingelen over de prijs en 15000 betalen worden toch gewoon gen***id ?

Gesloten