LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bemmel & Kroon keuken
Bemmel & Kroon keuken
Beste mensen, wij hebben een greeploze keuken gekocht bij B&K. Alles leek goed te gaan, goed te woord gestaan ect. Totdat wij het gehele bedrag van de keuken hadden overgemaakt.
Nu blijkt dat wij niet hebben gekregen wat we hebben besteld.
Op de offerte stond hoekonderkast en verder niets, maar op de leveringsbon stond er inneens hoekonderkast met planken, terwijl wij een leman kast hadden besteld! Keuken is te hoog, en we hebben geen spatrand gekregen.
Nu worden we uitgemaakt voor leugenaars, en uitnemers, ja dat wordt gesuggereerd!
Volgens deze Marcel, de man die onze klacht in behandeling heeft genomen, hebben wij gekregen wat er op de offerte staat, en hadden we beter naar de code moeten kijken... De desbetreffende verkoper waarmee wij onze keuken mee hebben uitgezocht en ingedeeld is spoorloos verdwenen, het ene moment ziek, het andere moment werkt hij daar niet. Wat hiermee te doen?
Wij weten dondersgoed wat we hebben uitgezocht en besproken. Kunnen wij alsnog eisen dat wij de lemankast krijgen, of hebben we geen poot om op te staan? Alvast bedankt voor u reactie(s)
Nu blijkt dat wij niet hebben gekregen wat we hebben besteld.
Op de offerte stond hoekonderkast en verder niets, maar op de leveringsbon stond er inneens hoekonderkast met planken, terwijl wij een leman kast hadden besteld! Keuken is te hoog, en we hebben geen spatrand gekregen.
Nu worden we uitgemaakt voor leugenaars, en uitnemers, ja dat wordt gesuggereerd!
Volgens deze Marcel, de man die onze klacht in behandeling heeft genomen, hebben wij gekregen wat er op de offerte staat, en hadden we beter naar de code moeten kijken... De desbetreffende verkoper waarmee wij onze keuken mee hebben uitgezocht en ingedeeld is spoorloos verdwenen, het ene moment ziek, het andere moment werkt hij daar niet. Wat hiermee te doen?
Wij weten dondersgoed wat we hebben uitgezocht en besproken. Kunnen wij alsnog eisen dat wij de lemankast krijgen, of hebben we geen poot om op te staan? Alvast bedankt voor u reactie(s)
Re: Bemmel & Kroon keuken
zal moeilijk worden,probeer maar te bewijzen dat je een Le-mans kast zou hebben gekocht.
wat is het merk vd. keuken en wat is de code, wellicht kan iemand hier antwoord op geven of het wel geen Lemans code is.
wat is het merk vd. keuken en wat is de code, wellicht kan iemand hier antwoord op geven of het wel geen Lemans code is.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 sep 2008 22:23
Re: Bemmel & Kroon keuken
Tja, volgens mij is wat er in de (getekende) offerte staat leidend.
Er zit een aanzienlijk prijsverschil tussen een hoekkast met plank en een Lemans plank. Als deze niet in de offerte als Lemans plank staat gedefinieerd, vrees ik dat u weinig kans maakt.
Er zit een aanzienlijk prijsverschil tussen een hoekkast met plank en een Lemans plank. Als deze niet in de offerte als Lemans plank staat gedefinieerd, vrees ik dat u weinig kans maakt.
Re: Bemmel & Kroon keuken
Laatst gewijzigd door pfffff op 26 aug 2009 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bemmel & Kroon keuken
.......hebben wij gekregen wat er op de offerte staat, en hadden we beter naar de code moeten kijken
Een offerte/overeenkomst hoort duidelijk te maken wat er gekocht is. De winkelier kan zich hierbij echter niet verschuilen achter bestelcodes welke de klant niets zeggen. Indien duidelijke omschrijving op offerte ontbreekt is er wel degelijk ruimte om te betwisten of het geleverde conform opdracht is. Als professionele partij is de winkelier verantwoordelijk om een voor de koper voldoende duidelijke overeenkomst op te stellen.is wat er in de (getekende) offerte staat leidend
Het spreekt overigens niet in het voordeel van de winkelier dat de omschrijving op de afleverbon afwijkt van de offerte! Die duidelijkheid (planken!) had de winkelier simpelweg ook eerder kunnen verschaffen.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44
Re: Bemmel & Kroon keuken
Ik zou een aangetekende brief schijven en bemmel &Kroon (hoofdkantoor) in gebreken stellen. laat ze binnen 7 dagen maar schriftelijk reageren.
Ik ken niemand die een keuken de eerste keer goed geleverd heeft gekregen. er is altijd wel iets wat niet klopt.
B&K is net als andere keukenverkopers...nadat de handtekening is gezet zijn ze je vergeten.
Ik ken niemand die een keuken de eerste keer goed geleverd heeft gekregen. er is altijd wel iets wat niet klopt.
B&K is net als andere keukenverkopers...nadat de handtekening is gezet zijn ze je vergeten.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Bemmel & Kroon keuken
B&K is net als andere keukenverkopers...nadat de handtekening is gezet zijn ze je vergeten
Tuurlijk........halve zool, wat een nodeloze ongedefiniëerde reacties geeft deze fietsenmaker
zie je wel........in gebreken stellen
Als ik zeg "zodra de keuken staat zijn de klanten de voor accoord getekende financiële voorwaarden vergeten" raak ik daarmee een enkel geval en slaat het "kant nog wal" om alle klanten hier in te benoemen.
En ja......ik voel mij beledigd door zo'n opmerking.
Dat zegt meer over u en het aantal vrienden en kennissen dan over de keukenmarkt.Ik ken niemand die een keuken de eerste keer goed geleverd heeft gekregen. er is altijd wel iets wat niet klopt.
Bovenal gaat het in dit topic, met name da laatste reacties, over de interpretatie van de order tegenover het uiteindelijk geleverde.
(hoekkast.......met "lemans" of hoekkast...... met legplanken)
16again duidt de meest reële handeling aan....
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Bemmel & Kroon keuken
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bemmel & Kroon keuken
Volgens mij gaf ik nog geen advies voor vervolgstappen.16again duidt de meest reële handeling aan....
Met aangetekende ingebreke stelling is weinig mis (al zou ik minimaal 2 weken antwoordtermijn geven). Gebruik hierin argumenten uit mijn eerdere post.
Tevens kan je aangeven dat als je er niet samen uit komt, je dit bij geschillencommissie wil toetsen.
Re: Bemmel & Kroon keuken
Bedankt voor alle reacties. Ik heb alleen zo het gevoel dat ik niet verder kom met die knuppel, (de klachtenfluisteraar).
Hij houd voet bij stuk, en iedere keer als wij hem telefonisch spreken, is het een bandje wat steeds weer opnieuw wordt gedraaid.
Er klopt gewoon helemaal niks van.
Verkoper niet te bereiken, offerte en leverbon komen niet overeen, uitgemaakt worden voor leugenaar.
Het vreemde hiervan is, is dat op de offerte alleen hoekkast staat, dus een heel algemeen begrip, met een voor ons onbekende code.. (misschien had ik alle produktcodes uit mijn hoofd moeten leren?) maar op de leverbon stond er inneens hoekkast met planken..
Ik wordt hier gewoon niet goed van. Zo'n trieste service. Het wordt zo'n gevecht waarbij ik voet bij stuk wil houden, omdat ik WEET dat ik recht heb op die Leman kast, maar de tijd en het fut niet heb op zo'n uitzichtloze zaak waarbij ik op het eind te horen krijg dat ik geen gelijk krijg...
En als ik al verder lees op het forum, en zie dat eigenlijk bij iedere keuken wat mis gaat... wil ik dus niet zo'n mietje zijn die weer aansluit bij de rest van de handdoek in de ring gooiers!!
Hij houd voet bij stuk, en iedere keer als wij hem telefonisch spreken, is het een bandje wat steeds weer opnieuw wordt gedraaid.
Er klopt gewoon helemaal niks van.
Verkoper niet te bereiken, offerte en leverbon komen niet overeen, uitgemaakt worden voor leugenaar.
Het vreemde hiervan is, is dat op de offerte alleen hoekkast staat, dus een heel algemeen begrip, met een voor ons onbekende code.. (misschien had ik alle produktcodes uit mijn hoofd moeten leren?) maar op de leverbon stond er inneens hoekkast met planken..
Ik wordt hier gewoon niet goed van. Zo'n trieste service. Het wordt zo'n gevecht waarbij ik voet bij stuk wil houden, omdat ik WEET dat ik recht heb op die Leman kast, maar de tijd en het fut niet heb op zo'n uitzichtloze zaak waarbij ik op het eind te horen krijg dat ik geen gelijk krijg...
En als ik al verder lees op het forum, en zie dat eigenlijk bij iedere keuken wat mis gaat... wil ik dus niet zo'n mietje zijn die weer aansluit bij de rest van de handdoek in de ring gooiers!!
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Bemmel & Kroon keuken
Beste Fillemoe, als u gedegen aktie wilt ondernemen is telefonisch contact het minst aantoonbaar en het meest tergend.
Leg de feiten schriftelijk weer, geef een redelijke oplossing binnen een bepaalde termijn; geef blijk van goede wil en toon initiatief voor een oplossing in goed overleg.
Mocht de zaak dan ooit voorkomen heeft u een bewijsbaar streepje voor! Dat weet B&K ook dus zullen zij eerder geneigd zijn te schikken.
Leg de feiten schriftelijk weer, geef een redelijke oplossing binnen een bepaalde termijn; geef blijk van goede wil en toon initiatief voor een oplossing in goed overleg.
Mocht de zaak dan ooit voorkomen heeft u een bewijsbaar streepje voor! Dat weet B&K ook dus zullen zij eerder geneigd zijn te schikken.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46
Re: Bemmel & Kroon keuken
wij hebben vorig jaar een Schmidt keuken met daarin een le mans kast gekocht bij B&K.
Op de orderbevestiging staat dit als:
BAV1PS1208655, halve carrouselkast met ladepaneel aan deur
als jullie ook een Schmidt keuken hebben gekocht zou je kunnen kijken welke code er bij jullie op staat
Op de orderbevestiging staat dit als:
BAV1PS1208655, halve carrouselkast met ladepaneel aan deur
als jullie ook een Schmidt keuken hebben gekocht zou je kunnen kijken welke code er bij jullie op staat
Re: Bemmel & Kroon keuken
@keukenleek ?
jullie hebben een kast met halve carrousels gekregen onder de noemer 'dit is een Le-mans' kast
een kast met halve carrousels heet ..een kast met halve carrousels
dan mag ik hopen dat je betaald hebt voor een halve carrouselkast ipv. de LeMans-prijs.
jullie hebben een kast met halve carrousels gekregen onder de noemer 'dit is een Le-mans' kast
een kast met halve carrousels heet ..een kast met halve carrousels
dan mag ik hopen dat je betaald hebt voor een halve carrouselkast ipv. de LeMans-prijs.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46
Re: Bemmel & Kroon keuken
wij hebben echt een le mans kast, want hij ziet er hetzelfde uit als hier op de foto
http://www.schueller.de/nl/uebersicht/e ... CFF891279F
kan me herinneren dat ik meerdere keren aan de verkoper heb gevraagd of wij nu wel of geen le mans kast hadden (gezien de bestelcode)
http://www.schueller.de/nl/uebersicht/e ... CFF891279F
kan me herinneren dat ik meerdere keren aan de verkoper heb gevraagd of wij nu wel of geen le mans kast hadden (gezien de bestelcode)
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 sep 2008 21:27
Re: Bemmel & Kroon keuken
@keukenleek
als ik kijk naar de foto's op de link zie ik een halve carrousel kast en geen le mans kast... altans zo is het bij bruynzeel
als ik kijk naar de foto's op de link zie ik een halve carrousel kast en geen le mans kast... altans zo is het bij bruynzeel
Re: Bemmel & Kroon keuken
@verkoper01
De Lemans staat boven de hele carrousel.
Goed kijken is ook een vak.
De Lemans staat boven de hele carrousel.
Goed kijken is ook een vak.
Re: Bemmel & Kroon keuken
en naast de apothekers kast links is geen hoekcarroussel met houtendraaiplateau
Re: Bemmel & Kroon keuken
Koop nooit meer een keuken bij B&K.
Slechte service!! Hele slechte klantenservice!!!! Heeeeel onvriendelijke mensen!!! Bedrijf mag wat mij betreft gister al failliet gaan, dan hang ik de vlag uit. Wat een slecht bedrijf!!!! Half jaar moeten wachten op een nieuw keukenblad terwijl het blad al in hun magazijn stond waren ze vergeten!! Totaal geen interesse in de klant! Je bent daar geen klant maar een voetveeg!
Dus in 1 woord een vervelend bedrijf met alleen maar klootzakken!!!!
Slechte service!! Hele slechte klantenservice!!!! Heeeeel onvriendelijke mensen!!! Bedrijf mag wat mij betreft gister al failliet gaan, dan hang ik de vlag uit. Wat een slecht bedrijf!!!! Half jaar moeten wachten op een nieuw keukenblad terwijl het blad al in hun magazijn stond waren ze vergeten!! Totaal geen interesse in de klant! Je bent daar geen klant maar een voetveeg!
Dus in 1 woord een vervelend bedrijf met alleen maar klootzakken!!!!
Re: Bemmel & Kroon keuken
Een halve hoekkast is een halve hoekkast en een le-mans is een le-mans...als ik als klant een le-mans onderhoekkast afspreek en er staat op mijn offerte/orderbevestiging een halve hoekkast dan zal ik er van uit moeten gaan dat ik een halve hoekkast krijg en géén le-mans. Dan is het aan mij als klant om aan de desbetreffende keukenstudio door te geven dat de omschrijving niet juist is. Laat dit ook schriftelijk bevestigen. Niet als wantrouwen maar voor beide 'partijen' duidelijkheid. Dit is zowel voor de klant als de keukenstudio de beste samenwerking.
Re: Bemmel & Kroon keuken
[quoteWat een slecht bedrijf!!!! Half jaar moeten wachten op een nieuw keukenblad terwijl het blad al in hun magazijn stond waren ze vergeten!! Totaal geen interesse in de klant! Je bent daar geen klant maar een voetveeg!
][/quote]
je gaat toch geen half jaar wachten op dat blad ,een belletje en je weet alles
][/quote]
je gaat toch geen half jaar wachten op dat blad ,een belletje en je weet alles