LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 sep 2007 20:37
Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Op vrijdag hadden we telefonisch een vervolgafspraak gemaakt voor de volgende zaterdag bij Brugman Keukens en Badkamers in Wateringen.
Daar aangekomen werden we vriendelijk begroet door de adviseur die ons in 2 eerdere afspraken al een keuken had geoffreerd. Nu kwamen we voor ons 2e gesprek met diens collega: de badkameradviseur die we al een keer eerder kort hadden gesproken. Deze keer zou hij voor ons een offerte maken voor 2 badkamers en 2 toiletten.
Voorafgaand aan het gesprek informeerde hij of hij een aanbieding mocht doen waarop we dan direkt zouden moeten tekenen. We gaven aan dat we hem een serieuze kans bieden om een goede offerte aan te bieden, maar dat we niet direct de offerte zullen tekenen. We willen de offerte van Brugman nog naast die van andere aanbieders leggen.
Dan blijkt dat deze adviseur (met wie we dus een vastgelegde afspraak hadden gemaakt) opeens liever een andere klant wil helpen (die dus geen afspraak had). Wij geven aan dat wij gisteren deze afspraak nog met hem hadden gemaakt en dat wij vandaag echt een goede offerte voor onze 2 badkamers en 2 toiletten van hem willen hebben. Hij loopt vervolgens naar beneden om te overleggen met collega of chef. Dan komt hij terug en geeft met excuses aan dat de binnenlopende klant voorrang krijgt. Hij vraagt om begrip, maar dat hebben wij absoluut niet!
Wij geven aan dat we voor deze afspraak speciaal hierheen zijn gekomen en onze kinderen hebben weggebracht bij een oppas. De andere klant gaat echter blijkbaar toch voor, waarop wij aangeven dat wij dan ook niet langer zaken wensen te doen met Brugman, ook niet voor de eerder al geoffreerde keuken. De badkameradviseurs vraagt ons als klap op de vuurpijl ook nog of we dat misschien zelf tegen zijn collega beneden zouden willen zeggen... Denken ze bij Brugman soms dat we achterlijk zijn ofzo ?!?
Blijkbaar is het maken van een afspraak voor een gesprek bij Brugman Keukens en Badkamers in Wateringen zinloos, tenzij je vooraf al zeker van plan bent om de offerte die je krijgt direkt ter plekke te tekenen...
Wie doet dat in deze tijd nou nog... Je koopt toch geen broodje kaas! Wij zijn zeer teleurgesteld in de werkwijze en klantbenadering van Brugman Keukens en zullen dit bedrijf ook niet aan anderen aanbevelen.
Daar aangekomen werden we vriendelijk begroet door de adviseur die ons in 2 eerdere afspraken al een keuken had geoffreerd. Nu kwamen we voor ons 2e gesprek met diens collega: de badkameradviseur die we al een keer eerder kort hadden gesproken. Deze keer zou hij voor ons een offerte maken voor 2 badkamers en 2 toiletten.
Voorafgaand aan het gesprek informeerde hij of hij een aanbieding mocht doen waarop we dan direkt zouden moeten tekenen. We gaven aan dat we hem een serieuze kans bieden om een goede offerte aan te bieden, maar dat we niet direct de offerte zullen tekenen. We willen de offerte van Brugman nog naast die van andere aanbieders leggen.
Dan blijkt dat deze adviseur (met wie we dus een vastgelegde afspraak hadden gemaakt) opeens liever een andere klant wil helpen (die dus geen afspraak had). Wij geven aan dat wij gisteren deze afspraak nog met hem hadden gemaakt en dat wij vandaag echt een goede offerte voor onze 2 badkamers en 2 toiletten van hem willen hebben. Hij loopt vervolgens naar beneden om te overleggen met collega of chef. Dan komt hij terug en geeft met excuses aan dat de binnenlopende klant voorrang krijgt. Hij vraagt om begrip, maar dat hebben wij absoluut niet!
Wij geven aan dat we voor deze afspraak speciaal hierheen zijn gekomen en onze kinderen hebben weggebracht bij een oppas. De andere klant gaat echter blijkbaar toch voor, waarop wij aangeven dat wij dan ook niet langer zaken wensen te doen met Brugman, ook niet voor de eerder al geoffreerde keuken. De badkameradviseurs vraagt ons als klap op de vuurpijl ook nog of we dat misschien zelf tegen zijn collega beneden zouden willen zeggen... Denken ze bij Brugman soms dat we achterlijk zijn ofzo ?!?
Blijkbaar is het maken van een afspraak voor een gesprek bij Brugman Keukens en Badkamers in Wateringen zinloos, tenzij je vooraf al zeker van plan bent om de offerte die je krijgt direkt ter plekke te tekenen...
Wie doet dat in deze tijd nou nog... Je koopt toch geen broodje kaas! Wij zijn zeer teleurgesteld in de werkwijze en klantbenadering van Brugman Keukens en zullen dit bedrijf ook niet aan anderen aanbevelen.
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Wellicht kwam die andere klant een eerdere offerte voor de keuken en badkamer ondertekenen en gelijk bestellen ter waarden van € 90.000,- dan zou ik ook gaan twijfelen wie ik eerst moet helpen, sorry.
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Gelukkig is er dan een forum als deze, waar we andere consumenten waarschuwen voor verkopers als jij.Wellicht kwam die andere klant een eerdere offerte voor de keuken en badkamer ondertekenen en gelijk bestellen ter waarden van € 90.000,- dan zou ik ook gaan twijfelen wie ik eerst moet helpen, sorry.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
GWTE, ALS, ik schrijf heel duidelijk ALS dat het geval zou zijn, dat er een klant binnen zou komen om een handtekening te zetten, dan ben je toch niet opeens vergeten wat manieren zijn. Er zijn meerdere potentiele klanten die weglopen, omdat het gedrag onvriendelijk is (horen wij ook bij). Ik geloof meteen, dat er ook onvriendelijke klanten zijn, maar wij zullen niemand adviseren om daar heen te gaan. Ook al zullen ze de laagste prijs geven, fatsoen is voor mij ook heel veel waard.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Op zaterdag wil een verkoper (die NIET voor provisie werkt maar verkopen leuk vindt en daar zijn vak van heeft gemaakt) graag verkopen en NIET met mensen gaan zitten die heel veel willen weten en niet willen kopen. Kom op een andere dag maar niet op zaterdag dan wordt u vast door een heel vriendelijke man en/of vorouw geholpen aan een prachtige offerte. Een verkoper wordt beoordeeld op zijn verkoop en niet op zijn gesprekken. (en zeg nu niet dat u van plan was om de badkamer daar te kopen want daar trappen we niet in!)
De klant komt op zaterdag want door de week kan hij niet, dan moet hij werken. Een verkoper kan zaterdag niet, dan moet hij werken dus VERKOPEN.
De klant komt op zaterdag want door de week kan hij niet, dan moet hij werken. Een verkoper kan zaterdag niet, dan moet hij werken dus VERKOPEN.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Wij waren er op een dinsdagochtend. Meteen om 10.00. En wij hadden gezegd, dat we wat informatie wilden. We hadden zelf de keukentekening op schaal gemaakt met de afmetingen erbij. Wij begrijpen heus wel, dat er meerdere klanten zijn die ook geholpen willen worden en dat de verkoper daar ook tijd aan moet besteden. Toen wij er waren, was er trouwens niemand. Maar het zijn allemaal potentiele klanten. Blijf erbij dat je ze met onfatsoenlijk gedrag wegjaagt.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 sep 2007 20:37
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Als deze verkoper niet op zaterdag wil adviseren, dan had hij deze afspraak niet met ons moeten maken. Hij wist dat wij niet direct zouden tekenen, want dat hadden we bij de keuken ook nog niet gedaan. De enige reden dat hij opeens van ons af wilde was dat er een andere klant zonder afspraak binnenkwam die blijkbaar interessanter was.
Brugman wil alleen klanten die snel de deal sluiten en hebben blijkbaar niet het vertrouwen dat hun offerte de beste oplossing voor de klant is.
Ze willen gewoon een snelle deal met onwetende klanten.
Brugman wil alleen klanten die snel de deal sluiten en hebben blijkbaar niet het vertrouwen dat hun offerte de beste oplossing voor de klant is.
Ze willen gewoon een snelle deal met onwetende klanten.
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Een eerlijkere manier om daar achter te komen is er toch niet, wees dus maar blij met zo, n eerlijke verkoper. En hop naar de volgende shop.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 21 sep 2007 10:50
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Dat is waar. Waar het mij om gaat is, dat je ook na het zetten van de handtekening nog wel te maken hebt met elkaar. Als er dan geen goede verstandshouding is tussen beide partijden, wordt het er m.i. niet beter op.
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
@@@
Keuken kopen:
De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond op mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.
De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.
Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt, gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat het jij een meetfout hebt gemaakt.
Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.
Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066
Groeten, Maxiem.
Keuken kopen:
De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond op mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.
De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.
Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt, gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat het jij een meetfout hebt gemaakt.
Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.
Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066
Groeten, Maxiem.
Re: Brugman Keukens Wateringen (afspraak is geen afspraak)
Je moet deze ervaring gebruiken , gewoon weer een nieuwe afspraak maken en aan het eind van het verhaal , je ervaring gebruiken om zoooon hoog mogenlijke korting te krijgen, als je er niet uitkomt met de verkoper , dan zijn chef die jappaner die haalt zo nog wel 15 tot 25 % van af.
Doe maar net of dat je heel boos bent.
Doe maar net of dat je heel boos bent.