Voor onze nieuwe keuken kunnen we kiezen uit een composiet werkblad met bladdikte van 12mm of 20mm. De zij- en voorfronten kunnen we laten opdikken naar de gewenste dikte.
Nu zouden we graag willen weten of een materiaaldikte van 12mm wel sterk genoeg is. Wij willen een blad van 70cm diep en ca 4,20m lang.
Kan iemand ons uitleggen wat de verschillen zijn tussen 12 en 20mm?
Bedankt voor het meedenken!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Composiet 12 of 20mm?
Re: Composiet 12 of 20mm?
Hallo Andrea,
Zover ik weet zijn 12mm en 20mm beiden massieve basispanelen, dus zeg maar de platen die aangeleverd worden door de toeleverancier.
Het kan ook zijn dat een paneel van 20mm teruggeslepen wordt tot 12mm.
Van wat ik hoor zijn beide diktes nog wel breukgevoelig en moeten deskundig vervoerd en vooral voorzichtig gemonteerd worden.
Volgens mij bestaan er geen panelen met een lengte van 4,20 meter en is de maximale lengte ergens in de 3 meter. Alles boven deze lengtes worden namelijk te breukgevoelig.
Zover ik weet zijn 12mm en 20mm beiden massieve basispanelen, dus zeg maar de platen die aangeleverd worden door de toeleverancier.
Het kan ook zijn dat een paneel van 20mm teruggeslepen wordt tot 12mm.
Van wat ik hoor zijn beide diktes nog wel breukgevoelig en moeten deskundig vervoerd en vooral voorzichtig gemonteerd worden.
Volgens mij bestaan er geen panelen met een lengte van 4,20 meter en is de maximale lengte ergens in de 3 meter. Alles boven deze lengtes worden namelijk te breukgevoelig.
Re: Composiet 12 of 20mm?
Bij een blad van 12 of 13mm is het noodzakelijk om ter ondersteuning de bovenkant van de onderkasten dicht te maken om voor voldoende ondersteuning van het blad te zorgen, bij bladen vanaf 2cm is dit niet nodig.