LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Composiet (Merken)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door h999 »

We zouden voor onze keuken een composiet werklblad willen nemen van 2 cm dik,nu ben ik 3 merken tegengekomen.
We zouden voor volledig wit willen gaan.
Iemand ervaring met deze silestone,Dresco,Brachot Herman.
Prijsindicatie zou in die volgerde zijn,hoog naar laag.

cyruse
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jan 2008 13:00

Re: Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door cyruse »

Wij hebben net een Silestone (kwarts composiet) blad laten installeren van Arte in de kleur Daphne Beige. Zowel een blad voor het kookeiland als een blad voor het spoelgedeelte. Erg tevreden over. Mooie afwerking zonder fouten.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Diresco goed belgisch fabrikaat :wink: hebben juist een aantal nieuwe producten uitgebracht (o.a. composiet in Hardsteen uiterlijk).

www.diresco.be

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door rayke »

ceasarstone
royalstone
enz enz
elke bladenfabrikant heeft wel een composietsoort.

Kijk maar even op www.keukenfabrikant.nl of keukens.pagina.nl daar vind je alle werkbladfabrikanten bijelkaar

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door h999 »

Diresco ken ik wel heb er al een offerte van.
Silestone ken ik ook,ook goede kwaliteit,maar kom onlangs Brachot Herman(unistone) en heb deze eens naast dresco en silestone gehouden en Brachot Herman is het witst van allemaal.Heb horen zeggen dat Brachot Herman veel poreuzer zou zijn als de rest met als gevolg dat deze veel meer moet ingevreven worden als diresco of silestone,daarom mijn vraag.

eddy van krieken
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2008 21:32

Re: Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door eddy van krieken »

Hallo, ik ben van beroep natuursteenbewerker en de laatste jaren is composiet een produkt dat in opmars is en kwestie duurzaamheid veel beter is dan natuursteen algemeen,maar heeft bij mij het nadeel dat bij het bewerken ervan er stoffen vrijkomen die zelfs met oog-mondbescherming(stofmasker) behoorlijk irriterende bijwerkingen geeft. Bvb: na een hele dag intensieve arbeid wordt ik soms onpasselijk en last op mijn luchtwegen. De vraag is of de vrijkomende stoffen dermate schadelijk zijn? ( men heeft gezegd kankerverwekkend?) Graag had een degelijke informatie verkregen. Mvg[/b]

skrabedoelie
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 sep 2008 15:57

Re: Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door skrabedoelie »

Composiet kan niet tippen aan Natuursteen keukenbladen evenals kunstof-kozijnen niet kunnen tippen aan houten kozijnen! (zie alleen al oplichters praktijken in radar forums)

De enigste reden om het aan te schaffen is omdat het ietsje goedkoper is!

pvklink
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:38

Re: Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door pvklink »

wat is ietjes goedkoper?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Composiet (Merken)

Ongelezen bericht door legoleek »

misschien niet geheel onbelangrijk, misschien wel belangrijker
Er zijn uiteindelijk niet zo heel veel fabrieken die composiet maken. worden door jan en alleman inkocht, hanteren fabrieks naam (diresco, silestone=Consestino) of plakken er een eigen naam aan.Whatever.
En zal in praktijk niet zo veel uitmaken wat houdbaarheid betreft.
Alleen...
Wie verwerkt het blad, hoe netjes maken ze de vlakgebouwde spoelbak, koppelingen,randafwerking, hoe gaan ze om het service en garantie. etc etc.

Gesloten