Ik heb in mijn nieuwe keuken een van de beste combimagnetrons van Bosch laten plaatsen, de HBC86P751N. Wat ik me echter vantevoren helemaal niet heb gerealiseerd (en de keukenverkoper ook niet), is dat de ventilator van deze oven behorlijk veel geluid maakt en dat dit gedurende het afkoelproces bovendien minimaal 50 minuten aan houdt. Dit is dus echt storend zo vlak naast de eettafel.
Mijn vraag is dus: wie weet een goede én stille combimagnetron nismaat 45x60?
Alvast veel dank voor de input!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geluidsniveau & tijdsduur ventilator combimagnetron
-
zelfstandigste
Re: Geluidsniveau & tijdsduur ventilator combimagnetron
Iedere, goede, combi heeft een "mantelkoeling".
De ventilator die aan blijft staan zorgt er voor dat de combi zijn warmte kwijt raakt en met een energie-A-klassering functioneert.
Dus,.....een combi zonder mantelkoeling is er bijna per definitie één van mindere kwaliteit.
Al hoort deze ventilator vrijwel geen geluid te maken, zelfs de Bosch niet.
De ventilator die aan blijft staan zorgt er voor dat de combi zijn warmte kwijt raakt en met een energie-A-klassering functioneert.
Dus,.....een combi zonder mantelkoeling is er bijna per definitie één van mindere kwaliteit.
Al hoort deze ventilator vrijwel geen geluid te maken, zelfs de Bosch niet.
Zit er bij het geluid van de ovens nog veel verschil tussen de merken? Ik kan mij voorstellen dat Bosch, Siemens en Neff evenveel geluid maken (neem ik aan...). Maar een merk zoals Miele, maakt dat minder of juist meer geluid?
Nee hoor, onze Miele doet hetzelfde en blaast deze warme lucht de keuken in. Je kan het ook combineren met de 'wekelijkse'douche
dan kun je mooi je haar fohnen 
om die afkoeltijd iets te verkorten, kun je ook de deur open laten staan. let op niet tegenaan lopen !!
Heb ff met onze "neff" variant getest, maakt wel geluid ok. maar of dit als "klacht" genoemd mag worden.....geluid is toch een erg persoonlijke beleving. Wat de één stil vind is voor de ander oorverdovend (bij wijze van spreken)
Heb ff met onze "neff" variant getest, maakt wel geluid ok. maar of dit als "klacht" genoemd mag worden.....geluid is toch een erg persoonlijke beleving. Wat de één stil vind is voor de ander oorverdovend (bij wijze van spreken)