LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grando keukens front neo greeploos met kunststof toplaag

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
niels54321
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2012 17:46

grando keukens front neo greeploos met kunststof toplaag

Ongelezen bericht door niels54321 »

Ik sta op het punt om een keuken te kopen bij Grando Keukens met de volgende fronten:

Hacker Neo greeploos met kunststof toplaag rondom afgewerkt met kunststof vormkant in frontkleur.

Nu is mij in de winkel verteld dat de fronten gelakt zijn en dat er geen folie op zit. Er zou een kunststof toplaag aangebracht zijn omdat je niet direct op mdf kan lakken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Niels van den Bos

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: grando keukens front neo greeploos met kunststof toplaag

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Hacker Neo greeploos met kunststof toplaag rondom afgewerkt met kunststof vormkant in frontkleur.
Lijkt mij een antwoord op je vraag.... Niet gelakt dus. Als je een lakfront wilt hebben dan moet je de Faro hebben. Deze is hoogglans gelakt maar wel een stukje duurder.

jjkl
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2014 22:27

Re: grando keukens front neo greeploos met kunststof toplaag

Ongelezen bericht door jjkl »

een bak Allende

de folie laag laat los komen luchtbellen onder en er is niks aan te doen

ik heef grando gebeld en zal het vergoed krijgen maar nu weer 6 weken veder maar niks meer gehoord

al meer dan 10 mail verstuurt maar men kan het fatsoen niet op brengen om antwoord te geven

zeer veel stres van grando ga met j geld naar mandenmakers of zo

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: grando keukens front neo greeploos met kunststof toplaag

Ongelezen bericht door 16again »

niels54321 schreef: Nu is mij in de winkel verteld dat de fronten gelakt zijn en dat er geen folie op zit. Er zou een kunststof toplaag aangebracht zijn.....
Is folie dan geen "kunststof toplaag?"

Jeremy Howard
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2014 12:46

Re: grando keukens front neo greeploos met kunststof toplaag

Ongelezen bericht door Jeremy Howard »

Zeer waarschijnlijk wordt 'HPL' bedoeld.

HPL betekent 'High Pressure Laminate' , in de Nederlandse houthandel wordt het ook wel 'Harde Plastic Laag' genoemd.
Het is geen dunne folie maar een plastic laag van 0,8 tot 1mm.

Andere benamingen voor HPL zijn gemelamineerd spaanplaat of Formica.

HPL spaanplaat wordt zeer veel toegepast, denk aan bureaus, deuren, kasten, keukens, balies, decorbouw enzovoorts.
En is verkrijgbaar in zeer veel kleuren en houtdessins

HPL is redelijk slijtvast en redelijk vochtbestendig.

groet.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: grando keukens front neo greeploos met kunststof toplaag

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Niet doen, hoe goed de lijm tussen de folie ook is, mdf/lijm/folie/lak is niet de beste combinatie

Een spuiter lakt graag op goed mdf en begint met een goede ondergrond te lakken.

De folie gelakte fronten die ik tegen het strijklicht heb gehouden vond ik allemaal niet mooi glad afgewerkt, je ziet de folie onder de lak door.

Ik heb veel klachten met het euvel 'loslaten van folie' meegemaakt en vaak wordt dit niet netjes onder coulance en garantie opgelost.

Tegenwoordig zijn hier goede alternatieven voor, bijvoorbeeld fronten met in verstek gelaserde kanten en waar de kanten dan ook mooi hoogglans zijn.

Emma Jansen

Gesloten