LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grando

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Grando

Ongelezen bericht door mausje »

Wie heeft een keuken bij Grando (Uden) gekocht en is wel of niet tevreden.
Onlangs ben ik geweest, best tevreden over uitleg etc. maar ik vond een melding van het totaalbedrag zonder offerte niet wat ik dacht te krijgen. Ik wil natuurlijk een onderhandelingspositie krijgen maar zit nog te dubben hoe ik die kan veroveren.
Iemand tips?
En iemand ervaring met Grando?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Grando

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

ik vond een melding van het totaalbedrag zonder offerte niet wat ik dacht te krijgen. Ik wil natuurlijk een onderhandelingspositie krijgen maar zit nog te dubben hoe ik die kan veroveren.
Dus u wilt onderhandelen over de prijs terwijl u niet weet wat u krijgt?
Dan bent u bij Grando aan het juiste adres!

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Grando

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Mausje,
Iemand tips?
Ja, vluchten nu het nog kan. Zoek een zaak waar meteen een bodemprijs wordt genoemd.

MVG

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Grando

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Beste Mausje,

Zoek eens op Grando in dit forum! Betere waarschuwingen kun je niet krijgen!

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Grando

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: Grando

Ongelezen bericht door mausje »

Ik heb een 3-d tekening gezien, alle kastjes en apparatuur dat ingebouwd zou worden, en een prijsopbouw op het beeldscherm. Ik weet dus wel wat ik krijg. Er werd alleen verteld dat men niet wenst dat wij met hun offerte gaan leuren bij andere zaken.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Grando

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wat je kan doen:
eerst kijken wat er mogelijk is met je keuken, verschillende adviseurs kunnen met hele verschillende leuke dingen komen. Dit kost echter wel tijd (reken op 1 a 2 uur per gesprek, 2 tot 4x een gesprek, is 2 tot 4x een halve dag).
-ga in zee met iemand die je vertrouwt, over grando icm mandemakers is veel, vooral negatief, commentaar te vinden. Tegelijkertijd zijn ze wel de grootste, dus ergens moeten ook goede mandemakers keukens staan (denk ik dan).
-bij grando/mandemakers moet je het hele spel spelen van ik wil 60% korting, je krijgt 40%, doe dan maar 55% enz. enz. Dit moet je liggen, mij lag dit niet, dus ik heb ze, oa ook door het commentaar hier en van mensen in de directe omgeving, overgeslagen.
-Bij een keukenadviseur krijg je ook korting, dit is net zo ondoorzichtig, 20% op de offerte, 50% op de apparatuur enz. enz. Ook hier zit nog een klein beetje onderhandelingsruimte, maar veel minder.
Verder staan er hier op het forum nog veel meer hele nuttige tips, probeer die te zoeken, deze zijn echt handig, links weet ik zo niet.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Grando

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Mausje,

Niet gaan leuren bij andere zaken? Dan hebben ze blijkbaar weinig vertrouwen in hun prijsbeleid. Als ze er zeker van zijn een nette, en concurrerende prijs te hebben gegeven zouden ze geen probleem maken.

Niets is leuker dan horen dat een klant, na omzwervingen tot Duitsland aan toe, toch terugkomt in jouw winkel omdat de concurrenten hun tanden erop stuk bijten. Natuurlijk raak je er ook wel eens 1 kwijt maar dat is het risico van het vak.

Keukenklepper kan zeggen wat hij/zij wil. Er zijn nog genoeg winkels buiten de, op dit forum genoemde, ketens die wel op een eerlijke manier zaken wil doen. Poppenkast is leuk maar dat laat ik liever over aan Ome Willem.


MVG

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: Grando

Ongelezen bericht door mausje »

Weten jullie misschien een zaak of keten die wel een goede naam heeft?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Grando

Ongelezen bericht door maxx »

-Bij een keukenadviseur krijg je ook korting, dit is net zo ondoorzichtig, 20% op de offerte, 50% op de apparatuur enz. enz. Ook hier zit nog een klein beetje onderhandelingsruimte, maar veel minder.
Beste RVkeuken,

Stop nou eens met die kortingsverhalen. Kijk onderaan de streep. Aan het eind van het verhaal worden euro's van de spaarrekening afgeschreven en geen kortingspercentages.

Ook wij krijgen soms klanten in de winkel die exact weten hoeveel korting ze kregen op hun droomkeuken maar geen benul hadden van 1. wat ze kregen en 2. wat ze uiteindelijk moesten betalen. Meestal zijn deze mensen niet meer te redden als je zegt meteen een nettoprijs te geven.

MVG

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Grando

Ongelezen bericht door rvkeuken »

maxx,
ik heb van de zaak waarmee wij uiteindelijk in zee gegaan zijn, geen offerte meegekregen, was een van onze eerste gesprekken, heel aangenaam en op zich heel ok. Wel de uiteindelijke prijs (aan de hand van de officiele inkoopboeken) en een goed gevoel. Na afloop van ons rondje keukenzaken zijn we op een aantal criteria (die uiteraard heel discutabel zijn) gaan kijken welke zaak wordt het:
-gevoel
-idee (4 of 5 zaken, 4 of 5 verschillende ideeen)
-prijs (de duurdere merken vielen hierbij toch af, % 'korting' zijn ook bij de keukenadviseurs standaard en ongeveer gelijk.
-totaalplaatje, hoe direct zijn de lijnen naar montage, alles in eigen hand of niet etc.

Uiteindelijk zijn we dus met diegene waarvan we geen offerte hadden meegekregen in zee gegaan. de richtprijs was gewoon concurrerend en het gevoel was goed, gedurende het gehele proces, uiteindelijk hebben we voor het tekenen ook gewoon een open offerte gekregen met ruime bedenktijd. Ik snap je punt mbt offertes/dmg, maar je vind het dus ook bij de keukenadviseurs.

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: Grando

Ongelezen bericht door mausje »

Is Grando van Mandemakers, of hoe moet ik dat zien?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Grando

Ongelezen bericht door rvkeuken »

maxx,
dat is wat ik zeg, geen zin in het gedoe met kortingen etc. Maar uiteindelijk ook bij alle keukenadviseurs werd gesproken over korting. Hierbij zijn we bij hele respectabele winkels geweest (o.a. wout's in adam).

Als je mijn reacties leest zijn die ook altijd vanuit de consument, jullie (de keukenbranche) spreken over kortingen, misschien omdat de klant dat wil, misschien niet, ik geef alleen aan dat de kortingspercentages allemaal anders gegeven worden (20% op de totale offerte, 50% op apparatuur enz.), maar hierbij citeer ik even mijzelf in de reactie die ik weer zo goed als gelijk met jou postte:
-prijs (de duurdere merken vielen hierbij toch af, % 'korting' zijn ook bij de keukenadviseurs standaard en ongeveer gelijk.
% korting geven je een houvast om aparte plannen toch met elkaar te kunnen vergelijken, zodat je juist onder de streep de verschillende keukens met elkaar kan vergelijken.
@ mausje, sorry ik ben niet bekend in die omgeving, ik heb zaken in en rond adam bezocht

Jayve
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mei 2007 13:41

Re: Grando

Ongelezen bericht door Jayve »

Laatst gewijzigd door Jayve op 27 aug 2007 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: Grando

Ongelezen bericht door mausje »

Zou je mij namen willen geven van zaken die je bedoelt? en waar heb je uiteindelijk de keuken gekocht? Tevreden?

Jayve
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mei 2007 13:41

Re: Grando

Ongelezen bericht door Jayve »

Zou je mij namen willen geven van zaken die je bedoelt? en waar heb je uiteindelijk de keuken gekocht? Tevreden
Laatst gewijzigd door Jayve op 27 aug 2007 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

mausje
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 aug 2005 09:25

Re: Grando

Ongelezen bericht door mausje »

kan je een plaatsnaam noemen?

Zozo
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:35

Re: Grando

Ongelezen bericht door Zozo »

Wij hebben een keuken via Grando gekocht. Prima zaken gedaan, keurige offerte gekregen waarin alles staat vermeld. Levering wanneer wij dat wensen zonder weken van te voren een datum door te hoeven geven, plaatsing incl. aansluiten, tegelen enzv. Zeer compleet en voor een goede prijs. En alles staat netjes in de offerte beschreven. Wanneer we later nog iets aangepast willen hebben, geen probleem, altijd mogelijk. Wij zien het in iedergeval vol vertrouwen tegemoet.
Dat was wel anders met onze vorige Almat keuken, wat een ramp. Weken lang met een keuken in de woonkamer gezeten omdat ons nieuwe huis nog niet klaar was, niets aan te doen, en hele slechte service.
Maar volgens mij is het met keukens net als met alle andere dingen, je kan het goed treffen of een maandagochtend produkt treffen.
Het blijft een persoonlijke zaak. Gewoon goede afspraken maken en op papier laten zetten!

Jayve
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 mei 2007 13:41

Re: Grando

Ongelezen bericht door Jayve »

Grando winkels treden naar buiten als franchise zaken ,maar toch heeft DMG een meerderheidsbelang in iedere zaak.....
Laatst gewijzigd door Jayve op 27 aug 2007 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

sterre75
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2007 20:35

Re: Grando

Ongelezen bericht door sterre75 »

Wat maakt het nou uit of Grando van DMG zou zijn?
Blokker en marskramer zijn toch ook van dezelfde en kruidvat en trekpleister..
Daar hoor je nooit iemand over zeuren.

Maar dat je geen prijs meekrijgt bij een zaak is toch logisch, iedere keukenzaak gaat onder een orderbedrag door.
Ze willen allemaal die klant binnenhalen.

Gesloten