LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP ongelukje in de keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door kk61 »

Er heeft een fles glorix gelekt op mijn leatherstone composiet werkblad.

Het heeft er een paar minuten opgelegen en nu is er een duidelijk lichte vlek te zien.

Heb al geprobeert het ruim met water af te nemen en met een sopje van afwasmiddel maar de vlek blijft.

Wie weet wat te doen???

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

normaal gesproken trekt er in een composiet blad niks in, wat je waarschijnlijk ziet is het residu van chloor wat wit uitslaat.
afdoen met ruim water(geen sop) en zo'n geel/groen sponsje, drogen en herhalen.
evt de groene kant gebruiken, niet bang zijn om te krassen, steen is sterker dan sponsje

stofzuigertje

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou eerst de leverancier of fabriek vragen maar ik zou deze laten inweken met overal chloor om gelijkmatig effect te krijgen....
Tenzij het kringen waren maar heeft U soms ook auto poets middelen getest?

Cleaners zijn erg goed in verwijderen maar vraag eerst de fabriek hoe je dit kan oplossen...
Ik geef geen garantie.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door legoleek »

neej da's een lossing het hele blad in chloor dompelen :shock:

stofzuigertje

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Legoleek,

Ik weet het maar soms kan het niet anders.....
Maar dus eerst vragen, dan proberen poetsen en als laatste zou het kunnen dat je dan wel zonder kleurverschil nog meer chloor de oplossing zou zijn...

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door OmeBen »

Ik zou eerst de leverancier of fabriek vragen maar ik zou deze laten inweken met overal chloor om gelijkmatig effect te krijgen....
Tenzij het kringen waren maar heeft U soms ook auto poets middelen getest?
Niet doen, chloor is een bleekmiddel. Composiet is voorzien van een pigment welke door bleekmiddel oplost. Dit is een bekend probleem bij composiet.

Gewoon graniet kopen.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Er heeft een fles glorix gelekt op mijn leatherstone composiet werkblad.

Het heeft er een paar minuten opgelegen en nu is er een duidelijk lichte vlek te zien.

Heb al geprobeert het ruim met water af te nemen en met een sopje van afwasmiddel maar de vlek blijft.

Wie weet wat te doen???
De rest ook besmeuren zodat het mooi meekleurd met de vlek.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@stofzuigertje, ga alstublieft elders in het trosradarforum uw goedbedoelde adviezen geven, dat doet u ook graag merk ik, maar blijf uit het keukenhoofdstuk weg.....

@kk61, een soda oplossing in zo warm mogelijk water en daarmee afnemen, dan het gehele werkblad afnemen en impregneren met lithofin of een andere impregneersoort om herhaling te voorkomen. Chloor is een "bijtend" middel voor het bindingsmiddel in de composiet, als het dat heeft aangetast is er, helaas, aan de vlek niets meer te doen.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door pfffff »

Groene zeep

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Vraag op forum: ik heb een brandvlekje in mijn vloerbedekking, wat nu?
Antwoord Dustsucker: Fik de rest van het huis af en je ziet er niets meer van.

Owww stofzuiger toch, stop er nu toch eens mee. Na een antwoord van jou heb ik direct de behoefte om me bij een Mexicaanse griep-inenting tegen betaling te laten onderhoesten.

Tjonge jonge 6 miljard jaar evolutie achter de rug en blijkbaar hebben sommigen nog steeds hetzelfde IQ als die eerste amoebe voordat de celdeling werd uitgevonden.

Weet je wat? Ik ga vanavond gewoon nog een keer naar die rampenfilm 2012 en weet zeker dat ik met Stofzuiger in het achterhoofd de hele film uitzit met een gelukzalige grijns op het gezicht.......... Dan is zo'n super-Tsunami in 1 keer heeeeeel verfrissend.

Groene zeep lijkt me het beste antwoord. Sowieso is dit middel het best te gebruiken voor dagelijks onderhoud van een composiet werkblad. Beetje in een spuitfles mengen met water en spuiten maar.

MVG

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door witte angora »

Vraag op forum: ik heb een brandvlekje in mijn vloerbedekking, wat nu?
Antwoord Dustsucker: Fik de rest van het huis af en je ziet er niets meer van.
Zelden zo gelachen...

Maar ff serieus, voor brand- en schroeivlekjes in vloerbedekking kun je sommige verzekeringen aanspreken, is dat met zo'n keukenblad waar je chloor opstrooit ook niet mogelijk? Weet niet hoor, maar als dat zo is... dan heeft stofzuigertje via via toch een oplossing gevonden he. :wink:

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door Chief »

Ik had pas hetzelfde probleem maar dan met gootsteen ontstopper, een blad met witte vlekjes.
Na een paar dagen is het vanzelf weg getrokken, dus mijn tip kijk het even aan.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door sjoegel »

had hetzelfde met vaatwastabletten. Trok na verloop van tijd weg.

Marktkenner
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Aan topicstarter:

Gewoon schuren met CIF schuurmiddel en sanitair schuurspons (witte schuurpad) dit herhalen en heel het blad meenemen elke keer.
evt nasmeren met groene zeep, maar deze werkt eigenlijk beter bij graniet.
Na een paar keer schuren zou het weg moeten zijn. Zo niet: dan heeft de chloor de pigmentkleuring van het composiet aangetast en zul je meer geduld moeten hebben. Door normaal gebruik en onderhoud zal het uiteindelijk minder gaan worden. Succes.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door S. »

Voor zover die vlek nog niet spontaan is weggetrokken of zich heeft laten wegpoetsen door groene zeep en water, en een complete chloorbehandeling of je huis af laten fikken wat al te drastisch lijkt... :D

Ik heb mij laten vertellen dat evt. scheuren in composiet weg te werken zijn. Waarom niet de vlek weg slijpen en dan het ontstane gat op laten vullen met composiet.

Succes.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door pfffff »

Waarom niet de vlek weg slijpen en dan het ontstane gat op laten vullen met composiet.
:lol: :lol: :lol: Die is ook goed

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door S. »

Fijn dat je mijn inbreng op prijs stelt. 8)

Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of de topicstarter van zijn vlek af is.

Chloor bleekt. Dus als de kleurstof echt opgelost is, dan zul je dat moeten herstellen door op de een of andere manier weer kleurstof toe te voegen. Dan helpt groene zeep, schuren of wat dan ook niet.
Dus daarom vind ik mijn antwoord nog niet eens zo dom.

Groeten.

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door kk61 »

Zowel groene zeep als soda geprobeert. t, Is wel ietsje minder geworden maar zeker niet weg.

Ga voor de tip om even rustig af te wachten of het met dagelijks onderhoud ( o.a. Cif cream/schuurspons) uiteindelijk nog wat verder afneemt maar vrees het ergste. Was zeer geconcenteerde bleek dus denk dat het wel de pigment heeft aangetast.

In het nieuwe jaar maar eens vragen bij keukenleverancier naar de speciale onderhoudsmiddelen.

Dank voor het meedenken, fijne feestdagen.

witte angora
Berichten: 31980
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door witte angora »

kk61 schreef:Zowel groene zeep als soda geprobeert. t, Is wel ietsje minder geworden maar zeker niet weg.

Ga voor de tip om even rustig af te wachten of het met dagelijks onderhoud ( o.a. Cif cream/schuurspons) uiteindelijk nog wat verder afneemt maar vrees het ergste. Was zeer geconcenteerde bleek dus denk dat het wel de pigment heeft aangetast.

In het nieuwe jaar maar eens vragen bij keukenleverancier naar de speciale onderhoudsmiddelen.

Dank voor het meedenken, fijne feestdagen.
Ik denk dat je keukenleverancier idd het beste antwoord zal kunnen geven. Als de pigment/kleurstof weg is, is er wellicht nog een hoop mogelijk.

Voor oude meubels bijvoorbeeld waar krassen op zitten zijn er ook speciale stiften te koop waarmee de kras praktisch onzichtbaar wordt gemaakt, en is het geen kras maar een plek, dan zijn er weer andere hulpmiddelen.

Heb nog even gegoogled: Op deze link:

http://74.125.77.132/search?q=cache:lzy ... lr=lang_nl

staat deze informatie:

hardnekkige vlekkenReinigen met kookazijn, ook wel keukenazijn genaamd. Drenk een lap in kookazijn laat deze enige tijdinwerken en daarna goed reinigen met warm water. Gebruik eventueel een kunststof spatel om vastzit-tende etensresten te verwijderen.

professioneel reinigenU kunt gebruik maken van R55 van firma Moeller Stone Care. Dit is een PH-neutraal reinigingsmiddeldat zuurvrij is.

Succes ermee.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: HELP ongelukje in de keuken

Ongelezen bericht door 16again »

......PH-neutraal reinigingsmiddeldat zuurvrij is
Marketing crap! PH-neutraal betekent al dat het goedje niet zuur (of het tegenovergestelde=loog) is

Gesloten