LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken gekocht, aanrechtblad te dun geleverd.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Darkie

Keuken gekocht, aanrechtblad te dun geleverd.

Ongelezen bericht door Darkie »

Ik heb een vraag die ik hier zo snel niet terug kon vinden.

Vandaag is onze keuken geleverd, echter is het aanrechtblad een stuk dunner dan de keuken welke wij hadden gekozen.

De maat waarin het is geleverd staat wel op de order/factuur, maar dit is niet het blad wat wij hebben gekozen :( eigenlijk zonder het op te geven is de dikte van het blad veranderd (ook in de order dus).

Even ter extra info: Het blad van de voorbeeldkeuken welke wij hadden uitgekozen is wel dikker en deze wouden wij ook.

Kunnen wij hier nog iets aan doen?

16again

Re: Keuken gekocht, aanrechtblad te dun geleverd.

Ongelezen bericht door 16again »

Belangrijkste is: Wat staat er op de koopovereenkomst?

Staat daar de dikte van het blad opgegeven, dan maak je weinig kans.

Als je uit de overeenkomst niet kan opmaken wat de dikte is, dan maak je zeker wel kans, temeer als de getoonde showroomkeuken wel het dikkere blad heeft. (foto maken....)
Indien achteraf over de inhoud van de overeenkomst getwist wordt, dan zal meewegen of de winkelier de overeenkomst voor de koper (=leek) voldoende duidelijk heeft opgesteld. Er kan niet volstaan worden met voor de consument nietszeggende bestelnummers en kleurcodes.

Darkie

Helaas staat er dus wel in de overeenkomst dat de dikte 3,2 cm is, echter is ons hier nooit op gewezen, de showroom keuken (waar we ook foto's van hebben) heeft een beduidend dikker blad. Ik heb bij het ondertekenen ook niet gelet op de dikte van het blad. Ik heb hier tijdens de onderhandelingen wel over gehad: Is dat wel het dikkere blad? Jazeker was het antwoord hier.

Nu zitten we met een dun blad, terwijl we juist de keuken wouden om het dikkere blad, mocht hier iets over gezegd zijn tijdens de onderhandelingen, dan waren wij hier ZEKER over gevallen.

Typisch wellus nietus spelletje ben ik bang, ik vrees al het ergste dat we moeten bijbetalen ...... .

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

Helaas staat er dus wel in de overeenkomst dat de dikte 3,2 cm is,
dat lijkt me toch zo duidelijk als wat, waarom moet er dan ook nog apart op gewezen, u leest toch wel een overeenkomst voordat U tekent?

Raven001

Ongelezen bericht door Raven001 »

helaas lezen 80% van de mensen de orderbevestiging niet/of niet goed door.
kom dan achteraf ook niet zeuren als het geleverd is.

Mvg,

Darkie

Tja,

Biljft vreemd dat keukenbedrijven dingen veranderen welke nooit besproken zijn ....

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Biljft vreemd dat keukenbedrijven dingen veranderen welke nooit besproken zijn ....
Zoals:
- het juist leggen van leidingwerk?
- het leveren van de keuken over een blubberpaadje of op verdieping?
- het afkitten van werkbladen en aansluitstukken?
- het hergebruiken van oude accessoires (boiler/kranen) en daar nieuwe onderdelen voor leveren?
- het toevoegen van bestekindelingen (wordt bij ons nimmer besproken en altijd ingedeeld) ?
- het afvoeren van afval?
- het uitleggen van de apparaten?
- het afstellen van fronten na enige weken?
- het beantwoorden van vragen die voorkomen hadden kunnen worden door een gebruiksaanwijzing te lezen?
- het voorbereiden van apparaten (oven "inbranden" vaatwasser vullen met water voor 1e gebruik e.d.) ?

Of bedoelde u dit niet? :wink: ;

Deze voorbeelden worden "normaal" bij uitvoering gevonden, overige afspraken staan op schrift en als de consument deze dus niet leest is de leverancier nog de schuldige :?: :shock:

Darkie

Tja, resumerend naar wat/waar de consument vanuit mag/kan gaan.

Je ziet de keuken die je wilt: er zegt: "we willen deze" en daarna krijg ik een andere?

Feitelijk een auto kopen die je hebt gezien en een andere geleverd krijgen?

Autogekocht:
met airco/radio cd/rood/5versnellingen/regelapparaat airbag/nokkenas/dak/spiegels/bekleding/matten/antenne/blauw lijntje/17"" banden/snelheidsmeter/ en zo nog 5 bladzijden erin met de details hoe de auto eruit zie, en dan wordt ie geleverd zonder ramen : ja meneer staat zo de orderbevestiging en die heeft u getekend.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ja hoor Darkie.. Die vergelijking van jou slaat helemaal nergens op..

Wanneer er 5 spaaks lichtmetalen velgen op je orderbonnetje staan terwijl je 6 spaaks.. besproken hebt dan gaat er toch wel een lampje branden.. denk ik.. toch..Lampie..?

Volgens mij kunnen consumenten massaal niet meer lezen zodra ze op hun eigen verantwoordelijkheid gewezen worden..

Darkie

ok anders dan:

Je ziet een auto staan.

Je bespreekt de auto met de verkoper

je komt tot een overeenkomst waarbij alles is besproken.

je krijgt de overeenkomst van 5 pagina's waar de details en verkoopvoorwaarden in staan. Je leest het even door en tekend.

je krijgt de auto geleverd maar ipv wat je zou krijgen krijg je een andere, blijkt dat dit toch ergens in de 5 pagina's overeenkomst staat ergens en je hebt getekend. M.a.w. wat je hebt afgesproken is veranderd in de overeenkomst.

keukenvirus

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Waarom nou altijd dat gezeur of vergelijk met een auto. Een keuken is een complexer verhaal dan een auto,deze wordt nooit zonder een voorruit of wat dan ook afgeleverd. En ook hier geldt betalen voor afleveren(heeft niemand moeite mee)Is het het nou zo erg als je een poosje moet wachten tot de keuken helemaal af is? Uiteindelijk heb je er jaren plezier van en intussen na gemiddeld 3 jaren alweer veel geld bijgelegd om toch weer netjes voor de dag te komen met weer een andere auto. Waarom ik dit schrijf is het hypocriete dat in een mens zit want als er iets stuk gaat in de keuken na een paar jaar is men in alle staten,ik maak dat regelmatig mee en al is een apparaat al jaren gebruikt zou men het liefste willen dat je het gratis oplost want het is belachelijk dat iets kapot kan gaan. Gaan we naar de garage met een melding dat er iets niet deugt krijgen we te horen wat het kost en zeggen allemaal maak maar. Op de verjaardag van iemand wordt dit nog even besproken en daarna zand erover want dat hoort bij het gebruik van een auto (slijtage of wat dan ook)gewoon accepteren. Doe dit nou ook eens met een keuken(dat is namelijk ook een gebruiks artikel.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ben het wel grotendeels met "keukenvirus" eens......

Een auto zonder ramen zou ik wel in een vergelijk willen zetten met een keuken zonder fornuis........maar niet met een bevestigde dikte van het werkblad.
Dat is meer van ik heb in de showroom een radio met cd-wisselaar gezien en u heeft een radio met enkele cd-speler bevestigd en geleverd.............tja da's lastig maar zwart-op-wit liegt niet.

Darkie

lastig of niet, ik vindt het niet kunnen dat gemaakte afspraken bij het gesprek in de uiteindeljike offerte zonder overleg veranderd worden, want daar hebben we het nu over.

Als keuken virus had gelezen had ie wellicht ook gezien dat het niet niet over iets gaat wat stuk is. zucht. Klinkt meer als een gefrustreerde keukenverkoper die wellicht een andere baan moet zoeken als dit niet meer bevalt ;)

senc

Ongelezen bericht door senc »

Hallo, ik heb een vraag,
Hoe bindend is een paraaf.
Ik had een overeenkomst ondertekend, maar later had ik er spijt van. Ik heb aantal wijzigingen doorgegeven, toen moesten wij het opnieuw op papier zetten. Ik had de oude overeenkomst voor me liggen dus deze heb ik toen gescheurd. De verkoper zei, zou ik geen handtekening onderzetten, zo gaan ze de oude bestelde keuken geleveren. Kan zo iets? Ze hebben geen overeenkomst met mijn handtekening? Alleen een paraaf.
Hoe bindend is dit?

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Misschien kun je iets duidelijker zijn.
De verkoper zei, zou ik geen handtekening onderzetten
Je hebt de eerste bevestiging getekend maar deze is dus vernietigd?
Nu heb je onder de nieuwe alleen een paraaf geplaatst?

senc

Ongelezen bericht door senc »

ja dat klopt

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

De eerste overeenkomst is vernietigd? Niet ergens een kopieetje achtergebleven.?

Wat betreft die paraaf, ook die is bindend tenzij je aan kunt tonen dat het de jouwe niet is of de tegenpartij aan kan komen dat het de jouwe wel is.
Lastig verhaal.

Als de wijzigingen / veranderingen eenzijdig zijn en je kunt dit ook aantonen dan kun je eisen de keuken conform de opdracht te leveren. Kan de leverancier dit niet dan kun je de overeenkomst ontbinden.

Doe alles wel schriftelijk....aan ja en nee heb je niks.

striker009

Ongelezen bericht door striker009 »

Vaak heeft een orderbon 3 delen waarvan er 1 voor de klant is 1 voor in de winkel en 1 die naar het hoofdkantoor gaat. En als de keukenzaak de gescheurde overeenkomst nog heeft hebben ze toch nog steeds een getekende orderbon.

Gesloten