LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
thomas katz
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2005 19:29

Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door thomas katz »

Mijn ouders zijn van plan een nieuwe keuken te kopen, en ik ben opzoek naar advies.

Het zou moeten gaan om een l-vormig blok met 4,20M als lange zijde en 2,40M als korte.

Geprefereerde apparatuur:

Combi oven met autom. reinigings functie

inductie kookplaat

vaatwasser

Opt. inbouw espresso/cappucino

(koelkast en vriezer hebben we al)

Qua apparatuur zaten we aan miele of siemens te denken, maar zou een merk als Gaggenau ook binnen het budget passen?

Welk materiaal werkblad is aan te raden en wat zijn daar ongeveer de prijzen van (marmer, corian, graniet e.d.)?

We zouden een strakke, licht gekleurde keuken willen; greeploos e.d. Maar het moet niet te modern worden (geen staal of hoogglans). Eggersman vind ik weer te conservatief. Zou iets als Bulthaupt aan te raden zijn? Of zijn er nog goede Italiaanse merken die binnen het budget/design passen? Een merk dat we niet willen is Siematic (een mode-product met een volgens sommige twijfelachtige prijs/kwaliteitsverhouding)

Alvast bedankt.

LeeGer
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:37

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door LeeGer »

Waarom denk je aan Gaggenau? Miele en Siemens zijn qua kwaliteit goed.

Wat werkblad betreft zou ik kiezen voor graniet. Marmer is niet zuurbestendig en Corian is naar mijn mening veel te duur.

Bert Holander
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2005 00:52

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door Bert Holander »

Als ik je advies mag geven kies dan voor het duurste model Bosch inductiekookplaat dit is de enige fabrikant die een kookplaat levert die helemaal vlak is in te bouwen,prachtig!!!!!
Je bent een beetje negatief over een Siematic,maar ik ben juist heel erg tevreden over onze Siematic.
Waarschijnlijk ben je ingelicht door andere keukenboeren die zeggen dat een Siematic een slechte prijs/kwaliteitverhouding kent,maar dit is echt onjuist.
Wij zijn zo'n klein jaartje bezig geweest met onze keuken en hebben heel wat zaken en heel wat keukenmerken gezien en een Siematic is echt wel te vergelijken met bijv.een Poggenpohl,maar dat zie je pas als je op details gaat letten.
Als ik je nu ook nog een zaak mag aanbevelen,ga dan eens praten met Harry de Vries keukens in Lelystad,deze kwam bij ons als voordeligste uit de bus,ook vergeleken met de Duitse keukenboeren.
Succes met de keuken,ik hoop dat ik je een beetje van dienst heb kunnen zijn.

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door kweetutnie »

Als ik je advies mag geven kies dan voor het duurste model Bosch inductiekookplaat dit is de enige fabrikant die een kookplaat levert die helemaal vlak is in te bouwen,prachtig!!!!!
niet waar: ook Küppersbusch heeft dergelijke kookplaten
Qua apparatuur zaten we aan miele of siemens te denken, maar zou een merk als Gaggenau ook binnen het budget passen?
GAGGENAU = MIELE ......

Pfffff

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Danilo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:55

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door Danilo »

Neem eens de moeite om bij de KVIK vestigingen in Sliedrecht of Barendrecht te gaan, zeer strakke keukens hebben ze opgesteld staan.
of bekijk de site KVIK.NL

mvg Danilo

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door ronan »

doe eens rustig

Pfffff

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

kkm
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2005 09:01

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door kkm »

Ik weet het niet maar echt goede adviezen heb ik nog niet gezien.

Vraag moet het echt een combi oven worden met Pyrolyse dan valt gaggenau al af ze hebben alleen een combimag in een "basis"model omdat ze hier niet in geloven. een goede oven met pyrolyse heebn ze wel vooldeel is dat dit wel de grootse in een nis 60 x 60 in de markt is.

Je zegt Eggersmann te conventioneel te vinden ik denk dat je eens bij wat goede dealers moet gaan kijken wat kwa mogelijkheden lopen ze best een stukje voor op onderdelen. maar veel dealers hebben standaard dingen staan.

Een Inductie plaat is perfect zekler de eerder voorgestelde vlak inbouw is top. (bosch of kupersbusch)

Vaatwasser Neem een Miele als je het bedrag kan leiden heb je een top apparaat. weinig water verbruik en zeer stil .

Espresso/cappucino apparaat bosch/siemens/neff/gaggenau een pot nat zorg er welvoor dat deze in de lijn van de rest van de apparaten past. (tip; Miele heeft de Nespresso machine als je niet heel veel koffie drinkt thuis een wereld systeem, de cappucino fuctie is bij dit apparaat het gemakkelijkst een""bekertje" (cappucinatore oid.) onder het tuijtje zetten en de melk komt opgeschuimt op de koffie te liggen. dit komt begin volgend jaar op op alle systemen.

Verder zou ik zeggen vraag bij kennissen voor referenties en bezoek een paar showrooms met apparte opstellingen. mischien weten ze daar nog meer te vertellen.

grt,

kkm

bla_bla_bla
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 okt 2005 16:38

Re: Keukenadvies gezocht. budget max. 20.000 euro

Ongelezen bericht door bla_bla_bla »

Inderdaad heb je met een Miele vaatwasser en een goede selectie uit de Bosch of Siemens folder een volwaardige apparatenset in je keuken zitten. Gaggenau of iets dergelijks hebben soms wel wat uniekere apparaten maar zijn prijstechnisch geheel oninteressand. Kies voor de gangbare merken zou ik zeggen. Wordt tegenwoordig ook voldoende mee gestunt!

Gesloten