Ik heb dus een keuken gekocht bij de KEUKENCONCURENT in GRONINGEN. Wat zeg ik, mij is dus een keuken opgedrongen door de kc. Tja, mijn eigen schuld zou je zeggen (dat denk ik ook), maar er is niets meer aan te doen. Wat ik wel kan doen is andere mensen waarschuwen.
Ik was dus op zoek naar een nieuwe keuken. Normaal ben ik iemand die eerst overal kijkt en dan pas koopt. Dit was ik dus nu ook van plan, maar het liep anders.
Helaas liep ik als eerste binnen bij de kc. Na twee uur te hebben gezeten en laten tekenen, kwam de prijs. Hier schrok ik behoorlijk van. Ik wilde bedanken en vertelde dat ik nog verder wilde kijken. Als reactie kreeg ik. "Dan zie ik je dus nooit meer terug, dat is nl mijn ervaring". Geeft hij even toe dat ze niet het goedkoopste adres zijn!
Er werd nog wat met de prijs geschoven, er ging iets van af. Er werd een enorme druk op mij uitgeoefend en voor dat ik het wist had ik hem de hand gegeven. Ik was moe van bijna drie uur zitten en praten en ik had het eigenlijk wel gehad (dom dom) Maar ja, als alleenstaande moeder, in je uppie op zoek naar een keuken, ben je niet altijd even sterk.
Nu komt het... Ik moest tekenen voor alle materialen, apparatuur en het werkblad. Het goedkoopste zat erin, alles van Whirlpool. Een specificatie van mijn keuken heb ik niet gekregen, maar volgens mijn berekeningen heb ik voor alle apparaten de volle prijs betaald (stond er niet iets van 50% korting op alle inbouwapparatuur?).
Ook moest ik het deurtje ondertekenen.
Gelukkig was ik niet te moe om te zien dat het om een heel ander deurtje ging dan waar wij de hele tijd bij hadden gestaan. Dit was het goedkoopste van het goedkoopste nl. een heel ander deurtje dan dat ik had uitgezocht! Ik ben zo blij dat ik dat op tijd heb gezien!!! Had ik bijna een geplastificeerde uitvoering ondertekend. Iets wat je vroegen in huurwoningen tegenkwam. Toen ik het dus opmerkte was het antwoord.... Maar jouw uitgezocht deurtje is een veel duurder prijsklasse. Ja en??? Over dat deurtje hebben wij het de hele tijd toch gesproken? Na veel rep en roer moest ik maar snel het goede deurtje ondertekenen, want als de commercieel directeur dit zou zien!!! ojee, ojee.
Na een week zouden ze komen opmeten bij mij thuis. Ik moest die dag vrij nemen van mijn werk om thuis te zijn. Toen ik 's ochtends belde voor een tijdsindicatie van de meting, bleek ik helemaal niet in de lijst voor te komen. Ik was niet aangemeld! Balen om mijn verloren werkdag, werd er een nieuwe afspraak gemaakt voor de weer erop.
Na meting viel de breedte van de keuken 5 centimer korter uit.Tja... ik heb even snel de lat erlangs gelegd voordat ik keukens ging KIJKEN. Ik verwachtte niet dat ik het ook daadwerkelijk ging kopen.
Ik bel op met de vraag of het hoekkastje kon veranderen in een grote lade samen met het kastje ernaast. Nu heb ik nl GROTE een hoekkast met een deurtje van nu NET 25 cm breed [/u]maar een diepte van 60 cm bij 90. Wat stop je nu in zo'n kast??. Dit werd beantwoord met... dat gaat je extra kosten!!! Dus maar niet gedaan, want zo goedkoop is mijn keuken ook weer niet geworden.
Misschien handig om in het weekend een stokbrood in te leggen!!! Dat past tenminsten door de deuropening.
De ingebouwde prullenbak die ik graag wilde, maar bij het noemen tijdens het gesprek steeds werd uitgesteld met -daar kom ik zo op- en uiteindelijk werd vergeten... ook daar werd op gereageerd, dat gaat u 80 euro extra kosten!
Een kraan heb ik ook al niet, want die waren volgens hem goedkoper in de bouwmarkt.
Daarna bleek de afzuigkap te klein te zijn voor de kookplaat. Ik had zoals ik al vertelde de goedkope whirlpool. Deze paste niet, maar er werd een andere geleverd van een merk dat ik niet kende. Er werd bij vermeld dat het om een luxe merk ging. Een kopie werd opgestuurd met vermelding deze zsm ondergetekend voor accoord te retourneren.
Gelukkig ben ik niet blond van mezelf en zoek het typenummer op internet op en wat denk je??? Deze is NOG 400,- Euro goedkoper dan de al goedkope whirlpool! Denken ze nu echt dat ik gek ben?
Natuurlijk ben ik ook accoord gegaan met vooruitbetaling. Dankzij deze site weet ik meer wat mijn rechten zijn.
Intussen vallen er steeds folders op de deurmat... Mijn keuken... meestal goedkoper. Ik heb spijt, maar heb geleerd. Zelf kan ik niet meer terug, maar anderen kan ik wel waarschuwen.