LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] levertijd keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Odie

levertijd keukens

Ongelezen bericht door Odie »

Ik sprak laatst iemand en die wist me te vertellen dat elke keuken bij elke keukenboer 12 weken levertijd had. Dus van bestellen tot daadwerkelijk koken. En iedere keukenverkoper die zei dat het in 6 of 8 of 10 weken kon, zou volgens hem dus blijkbaar onzin verkopen. Mijn misschien naïve vraag: maakt het echt geen verschil en is die 12 weken een soort van standaard en waarom? Ben nou toch wel nieuwsgierig naar de wondere wereld der keukenverkopers!

kzin

Re: levertijd keukens

Ongelezen bericht door kzin »

Het is afhankelijk van een aantal factoren.
1: inmeten, gebeurd meestal niet meteen de volgende dag na de aankoop, de klant is ook niet alle dagen thuis, dus dat geeft al wat vertraging.
2: de monteurs zijn vaak weken van te voren volgeboekt, dus al kon de keuken sneller of uit voorraad (wat alleen Ikea kan) dan is er nog geen mannetje om hem im elkaar te zetten.
3: order verwerking door winkel en fabriek; bestellen-orderbevestiging-deze controleren en verbeteren-weer orderbevestiging etc.
4: productie; elke keuken van goedkoop tot duur is maatwerk, folie gaat sneller dan lak. (droogtijden etc.)
5: transport naar de winkel, veelal vanuit duitsland
6: transport naar de klant, die ook weer niet alle dagen thuis is.
7 : montage en oplevering.

Met dit rijtje voor ogen is 8 tot 12 weken zeer reel voor de meeste merken.
En dan hebben we het nog niet eens over bladen (3 tot 8 weken) en apparatuur (enkele dagen tot 2 weken). Het is eigenlijk een godswonder dat het nog zo vlot gaat. en meestal nog goed ook... :lol: 8) .

groeten Kzin

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

kzin

En als je echt goed leest pfff staat dat antwoordt er : gemiddeld 8 weken.
+ dat topicstarter vraag om inzicht in de wondere keukenwereld, en ook dat kreeg ie. :lol: :lol:

kzin

En als het heel echt moet kan ie in 2 weken geleverd worden ( bv als de inkoper de keuken is vergeten te bestellen
Dat moet trouwens eenvoudig voorraad folie spul zijn...., ik dacht dat jij alleen duur spul deed pfff :wink:

Pfffff

Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Pffff ja het keukentje is in theorie wel in 2 weken te leveren,als je hem echter als consument in de showroom aanschaft (praktijk)kan je echt minimaal 8 weken wachten.

Verkopen,uitwerken,controleren in filiaal,naar BoZ, controle door orderadministratie naar montageplanning naar vervoersplanning etc etc.........

Pfffff

Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

kzin

Kortom de hele zwik zoals door mij beschreven. Al is mij ook wel eens zo'n "stond die niet op afroep dan? :shock: " order overkomen :oops:

Gesloten