LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mandemakers / aansluiten keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

In een ander topic schreef ik al iets over het vooruitbetalen van keukens bij Mandemakers.
Tijdens het verkoop gesprek viel mij nog iets op en wil weten of mensen hier ook bij andere keukenzaken ervaringen mee hebben.

The kwestie is de volgende : Mandemakers / Kaatsheuvel heeft mij de keuken aangeboden zonder aansluiting.
De aannemer plaatst keurig op de voorgeschreven plaatsen stopcontacten, afvoeren, kraantjes etc etc.
Desondanks zal Mandemakers de keuken niet aansluiten en dienen we zelf voor een loodgieter / electricien te zorgen.
Is dit niet vreemd ?
De stekker van de magnetron en koelkast willen ze er nog wel insteken....
Dus de water afvoer, de watertoevoer, de vaatwasser etc. moeten we zelf maar doen....

Verklaring : wij hebben verstand van keukens plaatsen en niet van loodgieters- of electra werk.

Waar hebben ze nog meer van dergelijke streken ?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door Eek »

Volgens mij alleen bij Ben.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

Heb jij ook een dergelijke ervaring Eek ??

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door Eek »

Sorry Hark ik zit in de keukenwereld en zie/hoor veel dingen voorbij komen waarvan dit er 1 is, bij mij weten is Mandemakers de enige die niet aansluiten.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

bedankt, dus nog een reden om niet naar ome Ben te gaan...
A) ze zijn bijna altijd duurder als een ander heb ik gemerkt
B) je moet het gehele saldo vooraf voldoen anders wordt de keuken niet geplaatst
C) Je moet extra kosten ( en ongemak niet te vergeten ) maken voor de aansluiting.

Voor een ieder die een keuken wil gaan kopen bij 1 van Ome Ben's winkeltjes : Bovenstaand de voordelen nog eens voor U op een rijtje gezet ! :idea:

Pfffff

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

Hallp pfffff,

Dus dergelijke fratsen moet je ook voor lief nemen als je in de Bondsrepubliek een keuken gaat kopen ?
Nog nooit wat op dit forum over gelezen.......

Pfffff

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

Mensen.......DOE HIER UW VOORDEEL MEE !!!
KOOPT HOLLANDSE WAAR...... 8)

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door kuchina »

Zucht,.. Iedere DMG formule kan compleet maar dan ook compleet je keuken en of badkamer ruimte onder handen nemen,. van plafond, vloer, tot wand en ja dus ook verleggen en aansluiten van leidingen.
ECHTER!! Dit zijn apparte modules die moeten worden meegerekend.

Prijsvoordeel,. mochten ze duurder lijken te zijn ga verder praten,.. je bent dan nog niet klaar met onderhandelen en betalingsvoorwaarden had ik al wat over gezegd.

Groetjes :D

Owh, is niet bedoeld als reclame dit, maar aangeven dat de argumenten niet juist zijn :)

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

Toe ik een paar maaanden geleden in de running was voor een nieuwe keuken viel er in " De Ketsheuvel " toch echt niet te praten over betaling na plaatsing en aansluiten van water etc.

Als de dienstdoende verkoper dit aangeeft, en vervolgens zeg ik na een paar uur dat we op deze basis zeker geen keuken gaan kopen, hij ons verder een prettige dag wenst, wat moet je dan nog .....
Eisen dat er een ""manager" bij moet komen.
Kom op zeg !!
Dit zou die verkoper toch moeten initieren.
Toch niet de taak van de klant....

16again
Berichten: 16208
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door 16again »

Te gek voor woorden dat DMG het grootste marktaandeel heeft maar geen keuken "kookklaar" oplevert.

Als de kwaliteit van keukens hier besproken wordt, dan wordt altijd de link gelegd naar automerken. Ik ken geen autodealer waar je zelf de nieuwe kentekenplaten moet monteren, vloeistoffen controleren etc als je een nieuwe auto koopt.

Ontstaan achteraf problemen met de keuken, dan kan de consument de dupe zijn als installateur en keukenwinkel elkaar de zwarte piet toeschuiven.....

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

Mooie woorden 16again !!
Dan kan Kuchina wel zeggen dat " dit een aparte module " is, maar ik wil helemaal geen aparte module. Ik wil een werkende keuken !
Das toch niets teveel gevraagd.....of ben ik nu zo dom??

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door WARNING! »

Dan kan Kuchina wel zeggen dat " dit een aparte module " is, maar ik wil helemaal geen aparte module. Ik wil een werkende keuken !
Das toch niets teveel gevraagd.....of ben ik nu zo dom??
Uw reactie is inderdaad niet zo slim (dom dus), het voorbeeld van de auto slaat natuurlijk ook nergens op. Op deze mannier kun je ook wel redeneren dat als ik bij de Gamma een partij getrommelde keien koop voor in mijn tuin dat het ook logies is dat ze het niet op een paletje aan de voordeur zetten maar gelijk even netjes in de tuin aanleggen. Of als ik een laminaat vloertje koop het gelijk maar even gelegd dient te worden.

Ik bedoel als je de keuken moet aansluiten dan gelijk ook maar eventjes het verleggen van de leidingen erbij doen zeker en gelijk het plafond witte en een muurtje aanpassen? Dat zal toch niet! Keuken plaatsen heeft niets te maken met aansluiten en alle andere werkzaamheden die zullen moeten worden uitgevoerd als er een nieuwe keuken komt. Wat dacht je wat al die aansluitmaterialen kosten? RvS gasslang, afvoer slang voor de afzuig unit, koppelingetje hier aansluit stukje daar, buitenroostertje, sifonetje enz. Dit zijn dus allemaal extra werkzaamheden die natuurlijk wel kunnen worden uitgevoerd maar wel gespecificeerd dienen te worden gemeld op de order.

Dit soort werkzaamheden dienen officieel trouwens te worden uitgevoerd door een erkende installateur. Bij budget aanbieders is dit trouwens meer regel dan uitzondering, kijk bijvoorbeeld maar bij Ikea, daar doen ze standaard helemaal weinig!

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

Snappen jullie het dan nog steeds niet :
Ik zal het stapsgewijs nog eens uitleggen :
1) Ik kom een keukenzaak binnen
2) Ik vraag of ze de keuken ook installeeren. Antoord : natuurlijk meneer; gaat u maar zitten. koffie ??
3 ) Ik zit daar dan zeker 3 a 4 uur omdat ik echt geinteresserd ben want bij Mandemakers hoef je niet vooruit te betalen ( maar niet heus maar wordt wel van de daken geschreeuwd , en ze monteren de boel ook nog eens !! wow, das een service verlenende instelling denk ik dan.
4) Na de lange zit die overigens in prima sfeer verloopt komen dan opeens de apen uit de mouwen zoals : ja, U hoeft niet voouit te betalen, maar wel efe voor levering dokken en natuurlijk monteren wij de keuken helemaal 100%. U moet echter zelf wel voor de loodgieter en electricien zoeken !!
5 ) Dat komt dus niet goed he ?
Zit ik daar :twisted: :twisted: ...domme mijn tijd uren te verdoen en komen ze opeens miermee aanzetten.
Laat die verkoper dat dan verd :evil: in het begin van het gesprek zeggen.
Daar ligt het probleem en de frustratie !!

16again
Berichten: 16208
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door 16again »

......als ik bij de Gamma een partij getrommelde keien koop voor in mijn tuin dat het ook logies is dat ze het niet op een paletje aan de voordeur zetten maar gelijk even netjes in de tuin aanleggen.
De Gamma is volgens mij een doe-het-zelf bouwmarkt.
Er zijn ook speciaalzaken die sierbestrating zowel leveren als aanleggen.
Dat is wat je ook van een "keukenspeciaalzaak" (uiteraard tegen betaling) zou verwachten. Geeft te denken dat de keukenwinkel niet in staat is de zelf geleverde spullen aan te sluiten.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door WARNING! »

De Gamma is volgens mij een doe-het-zelf bouwmarkt.
De Gamma is inderdaad een bouwmarkt, maar je kunt bij veel bouwmarkten ook vaak alles laten plaatsen of leggen, maar er zijn natuurlijk veel meer winkels die zaken verkopen die ze niet plaatsen of monteren. Dit gebeurt echt niet alleen bij keukens.

Denk aan de Ikea bijvoorbeeld en bij veel tuincentra, daar kun je van alles kopen, tuinhuisjes, tuinsets en schuttingen het plaatsen is niet standaard inbegrepen. Soms kunnen ze het zelfs niet eens. Toch verkopen ze het wel. Zo zijn er ook keukenzaken die alleen keukens verkopen en niet plaatsen en/of aansluiten. Dat mag toch. Gewoon opletten als consument, wij zijn toch zo mondig geworden de laatste jaren!

kuchina
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 mei 2007 20:50

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door kuchina »

@ 16again

ff over de link naar automerken,.. wel eens over op/aflever kosten gehoord?? Kijk eens op de factuur van de leverancier en je ziet een aanzienlijke kosten post daarvoor, je weet wel, je krijgt daar ook een volle tank voor :D En ga nou niet zeggen dat het niet zo is, ik heb eerst paar jaar autos verkocht.

16again
Berichten: 16208
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door 16again »

Kuchina

Ik zeg ook niet dat de keukenwinkel gratis moet komen aansluiten. Ik verbaas mij alleen dat er keukenwinkels zijn die niet eens de service van (betaald) aansluiten kunnen bieden.

Bij een auto kan het zelfs voordelig zijn dat die afleverkosten apart worden berekend: dan betaalt de consument er geen BPM over!

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: mandemakers / aansluiten keuken

Ongelezen bericht door hark »

Bij de dealer om de hoek hoor je na een paar minuten wat de afleverkosten kosten.
Bij die keukenboer na 3-4 uur !
Wel je middag naar de kl :evil: ten

Gesloten