LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn ervaringen en bedankt forumleden

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
philos31
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2010 15:41

Mijn ervaringen en bedankt forumleden

Ongelezen bericht door philos31 »

Allereerst even dit: Ik zal geen namen noemen in mijn eerste post hier, want anders lijkt het alsof ik reclame maak.

Wij zijn op zoek naar een keuken en hebben daarom een aantal keukenboeren bezocht.
Naar aanleiding van de verhalen hier op het forum ben ik bij een aantal bedrijven geweest die hier positief naar voren komen.

De eerste offerte was van een Nederlandse keukenzaak die zelf keukens maakt.
Het leek hier wel of ik bij DMG zat, ik moest direct beslissen want dan kreeg ik korting, gelijk even tekenen aub. Ik voelde me onder druk gezet, ook werd er om een budget gevraagd en daar werd ruim overheen gegaan.

De 2e offerte kwam van een lokale handelaar, hier zijn we netjes geholpen en kregen een nette prijs voor de keuken die we wilden, maar moesten wel direct tekenen, want anders kregen we die prijs niet meer.

Daarna maar eens in duitsland wezen kijken, en dezelfde keuken met dezelfde opties voor 20% minder als in Nederland, geen druk, we mochten gerust nog verder shoppen en als hij hem mocht leveren was een telefoontje genoeg, dan zou hij komen inmeten en plaatsen doen ze ook.

De Duitse handelaar gaf mij het gevoel dat hij mij een eerlijke prijs had gegeven en vertouwen had in zijn offerte en mij daarom niet "uit de markt" hoefde te kopen zoals de Nederlandse keukenzaken wel probeerden.
Laatst gewijzigd door philos31 op 05 jan 2010 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Metenisweten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2010 14:35

Re: Mijn ervaringen en bedankt forumleden

Ongelezen bericht door Metenisweten »

Dat sterkt mij ook in mijn voornemen ook eens richting Duitsland te gaan. Mijn zus heeft daar ook een keuken gekocht en tot volle tevredenheid.

newbie88
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2009 15:22

Re: Mijn ervaringen en bedankt forumleden

Ongelezen bericht door newbie88 »

Dat gevoel hebben wij ook gehad in onze zoektocht.
Er zullen ongetwijfeld keukenzaken zijn diet het netjes doen, maar wij zijn ze niet echt tegengekomen. Er was er een waar we wel een goed gevoel hadden, maar daarvan was de prijs inderdaad flink hoger.
Uiteindelijk zijn wij dus gesloaagd in Duitsland, deels door de betere prijs, maar het gevoel was ook zeker beter. We hadden gewoon het gevoel dat we een eerlijke prijs kregen (er viel ook niks meer van de geoffreerde prijs af te halen, wel wat simpele upgrades gekregen voor dezelfde prijs).

philos31
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2010 15:41

Re: Mijn ervaringen en bedankt forumleden

Ongelezen bericht door philos31 »

Even een update, de Nederlandse keukenzaak die zelf keukens maakt, waar ik het gevoel kreeg dat ik bij dmg zat belde vandaag.
De verkoper die mij geholpen heeft werkt inmiddels daar niet meer, vorige week nog wel dus (Reden onbekend) maar werd dit keer veel vriendelijker bejegend, eigenlijk zoals ik eerder van deze zaak verwacht had.
Opeens kon trouwens de keuken ook binnen ons budget geleverd worden.
Maar ja, ik was in Duitsland al geslaagd voor minder...
Hadden ze nou direct een goede prijs neergelegd en niet mij onder druk gezet (die verkoper dan) hadden we waarschijnlijk bij hen de keuken gekocht en niet meer verder gekeken.

petra73
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2009 17:46

Re: Mijn ervaringen en bedankt forumleden

Ongelezen bericht door petra73 »

toch kan het ook in nederland hoor.
bij de 1e en 2e zaak waar wij kwamen werd ook aangedrongen, gepushed en met kortingen gesmeten.
bij de 3e echter niet, er kwam direct een reele prijs (lager dan de andere 2 na forse kortingen), maar er werd ook veel beter aan onze wensen meegewerkt. bovendien hoefden we niet zelf aan de gang met leiding-schema's en dergelijke.

de keuken is inmiddels naar volle tevredenheid geplaatst.

JR-zundapp
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:58

Re: Mijn ervaringen en bedankt forumleden

Ongelezen bericht door JR-zundapp »

Misschien een tip er zijn ook een aantal Nederlandse keukenzaken met showroom die Duitse keuken leveren en monteren.

Uiteraard ook tegen de Duitse prijzen en Nederlandse voorwaarden en garantie.

Voordelen:
Nederlands sprekende verkopers en monteurs
Geen rit naar Duitserland
Nederlandse voorwaarden en contracten
Combinaties mogelijk met duitse keuken kwaliteit en Nl keukenblad of apparatuur

Gesloten