Binnenkort wordt bij mij een nieuwe keuken geplaatst, na verwijderen van de oude keuken en stuccen van de muur waartegen de keuken wordt geplaatst. Op die muur willen we spachtelputz aanbrengen.
Ik vraag me af wat het beste moment is voor het opbrengen van de spachtelputz: eerst de keuken plaatsen, inclusief bovenkastjes, en daarna de spachtelputz opbrengen, of eerst de spachtelputz opbrengen en daarna de keuken plaatsen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] moment aanbrengen spachtelputz op keukenmuur
-
christiaank
Re: moment aanbrengen spachtelputz op keukenmuur
Eerst alles in de spachtelputz! En als het niet op kleur is, ook gelijk alles schilderen voordat de keuken er staat!
Het is bijna ondoenlijk om spachtelputz (en ander stucwerk) om de keuken heen te fabrieken, en je gaat dan rond je kastjes e.d. altijd aanzetten zien. Dus niet doen.
Het is bijna ondoenlijk om spachtelputz (en ander stucwerk) om de keuken heen te fabrieken, en je gaat dan rond je kastjes e.d. altijd aanzetten zien. Dus niet doen.
Is de keuken al ingemeten ? Stukken graniet voor de veegplinten etc ?
Let op met de maatvoering na het stucen !!
Wij hebben 25 cm hoge granieten veegplinten.
Laten stucen daarboven tot op deze plinten.
Was voor de stucadoor iets lastiger maar wel super strak.
Wel hebben we eerste de gehele muur in de voorstrijk gezet.
Succes.
Let op met de maatvoering na het stucen !!
Wij hebben 25 cm hoge granieten veegplinten.
Laten stucen daarboven tot op deze plinten.
Was voor de stucadoor iets lastiger maar wel super strak.
Wel hebben we eerste de gehele muur in de voorstrijk gezet.
Succes.
Wij hebben na 6 jaar het huis laten stuccen en toen stond de keuken er al natuurlijk, was dan waarschijnlijk een hele goede stucadoor want er zat geen spatje op me keuken dus maw het kan WEL