LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Montage vragen granieten aanrecht blad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Nosmo

Montage vragen granieten aanrecht blad

Ongelezen bericht door Nosmo »

Geachte keuken deskundigen,

Binnenkort wordt de keuken voor mijn nieuwe huis geleverd, ik ga deze zelf monteren. Dit wordt de derde keuken die ik ga plaatsen, maar de eerste met een granieten werkblad (de vorige twee hadden een multiplex blad).

Nu heb ik twee vragen mbt het monteren van het granieten werkblad;

1 Ik heb begrepen dat het blad op de onderkasten gelijmt moet worden, welke lijm kan ik hier het best voor gebruiken?

2 Bij een houten blad kan je de vaatwasser onder het blad vast schroeven, maar hoe doe je dit bij graniet?

Alvast dank voor de info :D

rayke

Re: Montage vragen granieten aanrecht blad

Ongelezen bericht door rayke »

als je het blad wilt lijmen dan gebruik je natuursteen kit (kopen wij bij www.htbhoutennatuursteen.nl , sturen het ook op) deze kit is oplosmiddel vrij en trekt niet in het graniet

met deze kit kun je ook een strook keukenmateriaal (of multiplex) onder het blad lijmen waar je de vaatwasser aan kunt bevestigen.
Er zijn ook vw machines die zijbevestiging hebben.

Nosmo

Ongelezen bericht door Nosmo »

rayke,

Hoe dik moet die strook hout zijn? Is het bv. mogelijk om 6mm dik watervast multiplex te nemen met slagmoeren aan de achterkant?

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Je kunt ook een stukje rompmateriaal nemen (meestal circa 19mm dik) dan is de rand die je ziet in kleur van de keuken. Dan de vw stellen. Let wel op dat de deur nu iets hoger zit dan het front van de machine.

Gesloten