LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog een vraag over het inmeten van de keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ilse23

Nog een vraag over het inmeten van de keuken

Ongelezen bericht door Ilse23 »

Hallo.

Wij gaan ons huis verbouwen. De plaats waar de keuken komt is geheel nieuw en wordt oa gebouwd naar de technische tekening van de keukenleverancier.
In eerste instantie werd ons gezegd dat de keuken zou worden ingemeten als ze begonnen zijn met metselen, zodat er snel besteld kon worden. Nu blijkt dat de keuken dan dus echt heel laat komt.
Daarom is er voorgesteld om nu de keuken toch al te bestellen. Mijn inziens maakt dit weinig verschil omdat ze toch zouden meten als er pas een paar rijen bakstenen staan. Aangezien het inmeten met name voor het blad belangrijk is, was dat toch nog niet de gewenste hoogte.

Ik weet nu eigenlijk niet zo goed was we moeten doen, in mijn ogen zijn er een aantal opties:

- De keuken in zijn geheel nu bestellen, zonder in te meten
- De keuken nu bestellen, maar het blad nog niet, zodat het blad ingemeten kan worden als de verbouwing wel helemaal klaar is of half klaar.
- De keuken nu niet bestellen en inmeten als ze begonnen zijn met metselen
- De keuken echt pas inmeten als er de muren zijn gestuct.

Of zien jullie nog andere opties?

Onze keuken bestaat uit een aanrecht blad van 4,70 bij 90 cm met hieronder laden en een hoge kastenwand, welke wegvalt in een nog te bouwen muur.

Hopelijk kunnen jullie mij hierover adviseren.

Alvast bedankt.
Ilse

rayke

Re: Nog een vraag over het inmeten van de keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Keukenmeubelen bestellen, blad tijdens montage inmeten en een weekje later leveren. Past ie als een confectiejrukje :-)

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Ilse,

Als je de keukentekening aan de aannemer geeft en opdracht geeft de ruimte volgens deze maten op te leveren moet dat toch kunnen? Het trucje van Rayke gaat vaak alleen op met plaatselijke graniet/werbladleveranciers.

Er zijn trouwens weinig werkbladmaterialen die niet in lengte zijn aan te passen tijdens de montage. Alleen gehard glas wordt wat moeilijk maar de rest is goed te doen.

MVG

rayke

Ha die Maxx,
nee hoor kan ook met grotere jongens. Bijvoorbeeld met Arte di granito.
Als de keukenleverancier de maten opgeeft en aangeeft dat er 1 week voor levering definitieve maten komen gaat dat prima.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Jaja, Arte....

Dan past het na 3 keer vestellen als een confectiejurkje. Zoveel computers die allemaal niet weten dat een kookplaatuitsparing van 65cm breed niet bestaat. Oeps.... service 1.
:cry:

MVG

rayke

Hebben we allebei verschillende ervaringen.
Doe al jaren zaken met hen. Eigenlijk nooit problemen. En goede service.
Zo zie je maar , he kan raar lopen in de wereld.

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik ben het eens met Rayke ; Arte prima fabriek en prima leveringen en als er eens een keer wat is dan wordt het ook vlot opgelost.

Ik zou er ook niet vanuit gaan dat de aannemer als ie een keukentekening krijgt het ook precies zo oplevert, Ben menig keer tegen gekomen dat het dan toch nog net iets anders is en de aannemer neemt daar echt geen verantwoordelijkheid voor.

ik zou het aan je keukenleverancier vragen tenslotte zijn zij ook degene die aansprakelijk kan wordne gesteld, voor het geen zij leveren, dus doe het gewoon zoals zij zeggen, dan kan je later ook altijd als het goed is daar terug komen.

pufje

Ongelezen bericht door pufje »

Tja, Arte blijft behelpen,1 week na inmeten, lees 8 werkdagen.
Maar ze hebben Marcel T er tenminste weer uitgeschopt, is wellicht weer een vooruitgang

rayke

Het is niet erg om een week of 8 werkdagen te wachten.
wat is 8 dagen en een perfect passend blad op 20 jaar keukenplezier (niet echt zo lang mee doen hoor :-) ).

Gesloten